آرشیو

بورس در امید محال

ارزش معاملات بازار سهام که همواره معیار خوبی برای سنجش وضعیت بازار است، هفته‌هاست که حال و روز خوشی ندارد. درحالی‌که این عدد از ۱۹ فروردین زیر ۵ همت است در هفته‌ای که گذشت میانگین ارزش روزانه معاملات در بورس اوراق‌بهادار تهران تنها ۱۹۲۸‌میلیارد‌تومان بود. ارزش ۳۴‌میلیون دلاری بورس در حالی رقم خورده که مدت‌ها است ارزش معاملات روزانه بورس کمتر از ۱۰۰میلیون دلار است و نمی‌توان گفت که بازار روند مثبت و روبه‌رشدی به خود گرفته‌است.

بلاتکلیفی ادامه‌دار بازار سهام

بورس تهران همچنان گرفتار حضیض است و هیچ رنگ و نشانی از بازگشت ققنوس‌وار این بازار از دل خاکستر‌های ناامیدی نیز به‌چشم نمی‌خورد. معاملات روز گذشته بورس تهران در دو پرده متفاوت پیگیری شد. در معاملات صبحگاهی، بازار با افزایش تقاضا همراه شد و برای دومین روز متوالی نماگر‌های تالار شیشه‌ای رنگ سبز را بازنمایی کردند.

واریز سود مرحله سوم سهام عدالت منتفی شد؟

در حالی که کمتر از ده روز به پایان خردادماه باقی مانده، هنوز هیچ کدام از شرکت‌هایی که باید سود سهام را به حساب سمات واریز می‌کردند به تعهد خود عمل نکرده‌اند و پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

بورس سبزپوش شد

امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش از ۱۶ هزار واحد قد کشید.

تب وعده‌ها بورس را قرمز کرد

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: واقعیت این است که بازار بورس در شرایط تعطیل قرار دارد و اگر دست سازمان بورس در این مورد باز بود که بازار را تعطیل اعلام کند تا شرایط ثابت شود؛ وضعیت می‌توانست از حالت کنونی بهتر باشد.

هفته سرنوشت ساز بورس

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: در هفته‌های پیش‌رو بازار سرمایه در صورتی می‌تواند مورد اقبال قرار گیرد که مشوق‌های یاد شده همچون اصلاح نرخ محصولات پالایشی و مجوز افزایش سرمایه از محل تجدیدارزیابی دارایی‌ها با شرایط خاص تسهیل و علایمی از انعطاف سیاستگذار صنعتی در حوزه قیمت‌گذاری دستوری مشاهده شود.

سهام دلاری بورس، سقوط کرد

در هفته گذشته، عمده صنایع بزرگ یا دلاری بازار سهام، بازدهی ضعیف‌تر از شاخص بازار را به ثبت رساندند؛ به طوری که بازدهی صنعت فرآورده‌های نفتی به منفی ۳.۸۸ درصد رسید.

چرا بورس درحال ریزش است؟

از سومین روز اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز، شاخص کل بازار سرمایه حدود ۱۰ درصد ریزش را تجربه کرده است. این در حالی است که میزان ریزش قیمت در سهام مختلف بعضا تا ۳۰ درصد هم رسیده است.

ابهامات انتخاباتی بورس

بورس تهران تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۳۳روز فاصله دارد. ابهامات در بازار سهام با نزدیک شدن به گزینش دولت چهاردهم رو به افزایش است. رویکرد و رفتار دولت جدید در مواجهه با بورس می‏تواند مسیر مبهم پیش روی بازار سرمایه را شفاف کند.

تردید از بازار سرمایه رخت برمی‌بندد؟

سرانجام پرونده ریزش‌های سریع بورس تهران در اردیبهشت بسته شد و شاخص اصلی این بازار در کانال ۲میلیون و ۱۰۷هزار واحدی قرار گرفت. بی‌انگیزگی قوی برای خرید سهام و از دست رفتن دو کانال روانی مهم، فروشندگان محتاط را فعال کرد و به این ترتیب، رشد شتابان شاخص در هفته نخست اردیبهشت متوقف و نماگر اصلی سهام با کاهش ۴.۳۳درصدی محدود شد. در دوئل ماهانه خریداران و فروشندگان، رقابت به سمت فروشندگان رقم خورد. طی این ماه مبلغی به میزان ۱۶۲۶میلیارد تومان از بازار خارج شد.

بورس تعطیل شد

امروز (دوشنبه) بورس تهران در پی شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه، تعطیل شد.
آخرین اخبار
پربازدید ها