آرشیو

بزرگترین حادثه اتمی؛ در چرنوبیل چه اتفاقی افتاد؟ +تصاویر

گفته می‌شود در اثر انفجار در راکتور بلوک چهار تاسیسات اتمی چرنوبیل، مواد رادیواکتیو برای ساختن حدود ۱۰۰ بمب اتمی آزاد شدند. اگرچه در آن سال مقامات اتحاد شوروی سابق در آن زمان، پخش هر گونه خبری را در مورد این فاجعه به شدت ممنوع ساختند، اما فاجعه تکنولوژیک انسانی در تمام تاریخ به شمار می‌آید در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به ۵ میلیون نفر آسیب دیدند،

از استالین تا پوتین/ فراز و فرود مذاکرات آمریکا و روسیه

آمریکا و روسیه دو رقیب سنتی هستند که هر کدام ابرقدرت‌های جهان محسوب می‌شوند. رویداد۲۴ در گزارش خود به سراغ تاریخ مذاکرات رهبران دو کشور رفته و نتایج این گفتگو‌ها را بررسی کرده است. آمریکا و روسیه در عین اختلاف، با یکدیگر ارتباط سیاسی و اقتصادی دارند.

چگونه ماری کوری قربانی رادیواکتیو خودش شد؟

ماری کوری نخستین زن دریافت کننده جایزه نوبل است او برای کشف رادیواکتیو در رشته فیزیک جایزه اول را دریافت کرد که در کمال شگفتی توانست دومین نوبل را نیز در رشته شیمی دریافت کند. او تنها کسی است که در جهان در دو رشته نوبل گرفته است. او از صد زن تاثیرگذار جهان علم است.

شکست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم چگونه رقم خورد

یکی از وقایع تاریخی جهان، جنگ جهانی دوم بود. آلمان در این جنگ شکست خورد. به لحاظ اقتصادی گفته شد دولت نازی برای کنترل شرایط تصمیم گرفت تا «دفتر نظارت بر قیمت‌ها» را که در سال ۱۹۳۱ با مسوولیت محدود ایجاد کرده بود، فعال‌تر کند. به این ترتیب کالا‌های مختلف بدون توجه به پارامتر‌های اقتصادی و هزینه‌هایی، چون هزینه جابه‌جایی با نرخی مصوب در سراسر آلمان عرضه می‌شد.

جنبش های اعتراضی کارگری که دنیا را تغییر داد

روز کارگر در سراسر جهان روزی بسیار مهم برای کارگران است، قشری از جامعه که بار اقتصاد و تولید یک کشور را به دوش می‌کشند و هر از چند گاهی با اعتصاب‌های خود باعث فلج شدن یک یا چند بخش از اقتصاد یک کشور می‌شوند که البته این اعتصابات و اعتراضات در اغلب موارد از پایمال شدن حقوقشان ناشی می‌شود.
آخرین اخبار
پربازدید ها