آرشیو

تصاویر تکان دهنده از جنگ ویتنام

مجموعه عکس‌های عکاسان مطرح دنیا از جنگ ویتنام و آمریکا را در تصاویر تاریخی زیر ببینید. جنگ ویتنام از سال از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ بین نیرو‌های ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی از یک سو، و نیرو‌های ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد. همزمان و مرتبط با این جنگ، جنگ‌های نیابتی در لائوس و کامبوج بین نیرو‌های آمریکایی در برابر نیرو‌های کمونیستی برقرار شد.

کمپ‌های گذشته و اکنون فلسطین

خبرگزاری رویترز در گزارشی وضعیت کمپ‌های آوارگان را فلسطینی را نشان داده است. در این تصاویر مشخص است که آنها سال‌هاست به خاطر قلمروگشایی اسراییل، هر سال با وضع بدتری مواجه شده‌اند.

مارتین لوتر کینگ به روایت تصاویر

مارتین لوتر کینگ جونیور،رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. او یک روز بعد از سخنرانی مشهور «من رویایی در سر دارم» که حدود ۲۵۰ هزار نفر در آن شرکت کرده بودند، ترور شد. در تصاویر تاریخی امروز، لحظاتی از زندگی او را ببینید.

تصاویر عجیب و غریب تاریخی

در تصاویر تاریخی، عکس‌هایی از سراسر جهان در دوره‌های مختلف را ببینید. این عکس‌ها شامل رویدادهای عجیب و غریب تاریخی هستند.

جنگ داخلی آمریکا

در تصاویر روز عکس‌هایی از جنگ داخلی آمریکا را ببینید. این جنگ بین ایالت‌های شمالی به رهبری آبراهام لینکلن از حزب جمهوری‌خواه و یازده ایالت جنوبی تحت فرمانروایی جفرسون دیویس رئیس‌جمهور کنفدراسیون کشورهای آمریکا بود که بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در ایالات متحده آمریکا رخ داد.

تصاویر نایاب از جنگ جهانی

در تصاویر روز، عکس‌های تاریخی و نایابی از جنگ جهانی دوم ببینید. تصاویر جنگ جهانی دوم معمولا سیاه سفید هستند اما اخیرا برخی از آنها بازسازی شده‌اند.

تصاویری از نسل کشی ارامنه

در تصاویر تاریخی امروز، تصاویری از نسل کشی ارامنه را ببینید. در دوران جنگ جهانی اول (۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ میلادی) دولتمردان عثمانی در قالب کشتار‌های دسته‌جمعی و تبعید‌های اجباری، موجبات مرگ افراد زیادی را فراهم آوردند. تعداد کل قربانیان نسل‌کشی ارمنیان به‌طور عام بین یک تا یک و نیم میلیون نفر برآورد شده است.

تصاویری تاریخی و کمتر دیده شده از دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲

۱۶ آذر به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

در‌ها که گشوده شد؛ چین در دهه ۱۹۸۰

آدرین برادشاو در کتاب جدیدش با عنوان «در‌ها که گشوده شد: چین در دهه ۱۹۸۰»، صحنه‌هایی از زندگی روزمره در این کشور را در قالب ۲ میلیون عکس با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.
آخرین اخبار