آرشیو

مهار آتش‌سوزی نیزارهای دریاچه زریبار

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: آتش‌سوزی نیزار‌های دریاچه زریبار این شهرستان بعد از هشت ساعت تلاش بی وقفه مهار و کنترل شد، ولی متاسفانه حدود ۸۰ هکتار از نیزار‌ها طعمه حریق شد.

گیاه پاپیروس در دست هنرمندان مصر باستان

روستای القراموس، در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی قاهره، بزرگترین قطب تولید پاپیروس مصر است. مردم این منطقه با وجود کاهش گردشگر بخاطر شیوع کرونا در تلاش هستند که این سنت فرعونی قدیمی را زنده نگه دارند.

کشف پوست پلنگ در خانه متخلف

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل از خانه یک متخلف محیط زیستی پوست یک قلاده پلنگ کشف کرد.

دریاچه ارومیه سرخ شد

دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کشورمان به حساب می‌آید؛ قرمزی رنگ آب دریاچه در این فصل در سواحل میان گذر و کاظم داشی همچنان باعث جذب علاقه‌مندان به دومین دریاچه‌ی شور جهان می‌شود. در تصاویر روز عکس‌هایی از دریاچه ارومیه را در حالی که قرمز شده است ببینید.

تخریب برای ترمیم زخم‌های زمین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با منابع طبیعی بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت‌های خود را افزایش داده است.

بحران فرونشست دشت قزوین

طی چهار دهه اخیر در کشور فشار بسیار زیادی به منابع آب زیرزمینی وارد شده و این منابع تخلیه شده‌اند. تخلیه منابع آب زیرزمینی باعث ایجاد یک نوع خشکسالی مصنوعی شده که فرونشست زمین در بسیاری از مناطق کشور را موجب شده است؛ فرونشست‌هایی که باعث وارد آمدن خسارات سنگینی خواهد شد و تنها ناشی از مدیریت نادرست منابع آبی است.

تشنگی نخل‌های شادگان

خشکسالی و تنش آبی همچون بسیاری از نقاط خوزستان، به نخلستان‌های شادگان نیز رسیده و آن‌ها را رو به نابودی برده است. اهالی روستا‌های این شهرستان بسیار نگران وضعیت موجود هستند و آینده نامعلومی را برای خود پیش‌بینی می‌کنند. بسیاری از اهالی به دلیل بحران آب و تلف شدن دام‌های‌شان کوچ کرده‌اند. در تصاویر روز عکس‌هایی از تشنگی نخل‌های شادگان را ببینید.

حیوانات سوخته در جنگل‌های ترکیه

روز چهارشنبه ۲۸ جولای آتش مهیبی به جان جنگل‌های سواحل جنوب ترکیه افتاد. این حادثه نه تنها درختان سبز جنگل‌های سواحل دریای اژه و مدیترانه را به خاکستر تبدیل کرد که حتی حیوانات جنگلی را هم طعمه حریق کرد. در تصاویر روز عکس‌هایی از حیوانات سوخته جنگل‌های ترکیه را ببینید.

اورامانت یک میراث جهانی

بیست و ششمین میراث جهانی ایران به نام «منظر فرهنگی هورامان/اورامانات» ثبت شد. در ادامه بررسی نامزد‌های ثبت در فهرست میراث جهانی یونکسو، پرونده هورامان از ایران رأی مثبت یونسکو را گرفت و به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران ثبت شد. دو روز پیش نیز، راه‌آهن سراسری (شمال ـ جنوب) ایران در این فهرست ثبت شد.

خشکسالی در کمین مازندران

با کم شدن آب سد‌ها در مازندران بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر نابودی قرار دارند. خشکسالی آینده مازندران را به خطر انداخته است. عدم مدیریت درست منابع آبی چنین وضعیتی را در سرسبزترین استان ایران رقم زده است.

بحران ریزگردها در خوزستان

بحران ریزگردهای خوزستان یک بحران زیست‌محیطی است که در استان خوزستان وجود دارد. در حال حاضر، کانون اصلی تولید این ریزگردها، ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه از جمله عراق وارد خاک ایران می‌شوند كه شرایط را تشدید کرده‌اند.

تالاب گاوخونی در روزگار خشکی

تالاب، منطقه گذرگاهی بین آب و خشکی گفته می شود که دایمی یا موقت دارای آب ساکن یا جاری شیرین، نیمه شور یا شور که عمق آن ها از ۶ متر تجاوز نمی کند.

وال و بچه اش در آب‌های قطب جنوب

تصاویر زیر یکی از ویدیو‌هایی است که نشنال جئوگرافیک منتشر کرده است و در فضای مجازی بسیار وایرال شده است. والی که به همراه بچه‌اش در آب‌های قطب جنوب در حال شناکردن است و یک فیلمبردار حرفه‌ای موفق شده است این لحظه حساس و دیدنی را در زیر آب‌ها شکار کند. در تصاویر روز این فیلم هیجان‌انگیز را ببینید.
آخرین اخبار
پربازدید ها