آرشیو

تهدید کن، اما تحریم نکن!/ چه زمانی تحریم انتخابات جواب می‌دهد؟

تقریبا تمام انتخابات‌ها در ۴ دهه اخیر با خطر تحریم مواجه بوده‌اند. دلیل رای دهندگان برای تحریم همواره ثابت است؛ غیر رقابتی بودن و رد صلاحیت‌های فله‌ای ناشی از نظارت استصوابی شورای نگهبان. قبل از اینکه به آثار سو تحریم انتخابات بپردازیم لازم است به دلایل بین المللی تحریم انتخابات‌ها در وهله نخست اشاره کنیم.

حاشیه‌های جنجالی آخرین مناظره انتخاباتی/ سید محرومان یا سید مرحومان؟/ لیست ابربدهکاران بانکی بالاخره خوانده نشد

سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با موضوع (دغدغه‌های مردم) با حضور ۷ کاندیدا شروع شد و کاندیدا‌ها به نقد همدیگر و دفاع از برنامه‌های خود پرداختند. حاشیه‌های این مناظره را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

از پول‌های کثیف در انتخابات ریاست جمهوری تا گاف‌ها و اختلاف‌های اصولگرایان

رویداد‌۲۴ اخبار و اتفاقات مهم انتخاباتی که فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده، را در این گزارش جمع‌آوری کرده است. مهمترین بحث‌ها تا چند روز مانده به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بحث درباره کناره‌گیری یا عدم انصراف کاندیدا‌ها به نفع ابراهیم رئیسی بوده است.

شیوه مناظره‌های انتخاباتی در ایران شبیه مسابقات تلویزیونی است/ کاندیدا‌ها حرف‌های کوچه و خیابان را می‌زنند نه حرف تخصصی

مهدی فرقانی درباره مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید گوش مردم از این حرف‌ها پُر است و این مناظره‌ها توان چندانی در جذب و تصمیم‌گیری مردم برای رای دادن ندارد زیرا کاندیداها به جای حرف تخصصی، به سبک کوچه و خیابانی سخن می‌گویند.

یارگیری همتی و مهرعلیزاده از اصلاح طلبان/ یک هفته تا برگزاری انتخابات تغییری رخ می‌دهد؟

محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در هفته باقی‌مانده تا انتخابات با استفاده از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تلاش می‌کنند به آرای خود بیفزایند. رویداد۲۴ در این گزارش چهره‌های حامی این دو کاندیدا را بررسی کرده است.

همتی و مهرعلیزاده در مناظره دوم چگونه با رقبای اصولگرا مقابله کنند؟

مناظره اول ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد برگزار شد و عصر امروز مناظره دوم با موضوع اجتماع و فرهنگ انجام خواهد شد. فرج کمیجانی و محمدرضا خباز در این گفت‌وگو بررسی کرده‌اند که محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی چگونه در مناظره دوم حاضر شوند.

مردم بیایند تا جمهوریت را به قربانگاه نبرند/ حزب اعتماد ملی در حال تصمیم‌گیری برای حمایت یا عدم حمایت از یک نامزد واحد است

حق شناس عضو شورای شهر تهران معتقد است که در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰، مهرعلیزاده و همتی عملکرد خوبی داشتند و در دو مناظره بعدی، باید به نحوی عمل کنند که بتوانند مردم را راضی به رای دادن کنند.

حاشیه‌های مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰ / از تهدید محسن رضایی تا کنایه مهرعلیزاده به سواد رئیسی

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عصر امروز با حضور ۷ کاندیدا شروع شد و کاندیدا‌ها به نقد همدیگر و دفاع از عملکرد و برنامه‌های خود پرداختند. حاشیه‌های این مناظره را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

شورای نگهبان تحت نفوذ کجاست که برای سخنان رهبری اقدامی انجام نداد؟/ کسانی که گزارش دروغ به شورای نگهبان داده‌اند دست برتر را دارند

پروانه سلحشوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه انتظار داشتیم بعد از سخنان رهبری، شورای نگهبان به جای انتشار بیانیه پاسخ درخوری ارائه می‌کرد گفت: اساس مکانیزم عملکرد شورای نگهبان را قبول ندارم. تازه این افراد شناخته شده بودند خدا می‌داند چقدر از افراد به دلایل ناشناخته رد شدند و در حق آن‌ها ظلم شد.

اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند/ ممکن است پروژه حمایت جداگانه احزاب از کاندیداها در پیش گرفته شود

فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید مهرعلیزاده کار سختی در انتخابات ۱۴۰۰ پیش دارد. او در غیاب کاندیدای اصلاح طلب هم باید از عملکرد جریان اصلاحات دفاع کند و هم جامعه را برای حضور در انتخابات متقاعد کند.

ترکیب ستاد‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان‌ها/ مرداد ۱۴۰۰ با چه دولتی سروکار داریم؟

اعضای ستاد استانی تبلیغاتی ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. رویداد۲۴ در این گزارش ترکیب اعضا را بررسی کرده تا نشان دهد کابینه احتمالی رئیسی با چه رویکردی بسته خواهد شد. این گزارش را بخوانید تا بدانید از مرداد ۱۴۰۰ با چه دولتیی سر و کار دارید.

وقتی فضای غیررقابتی انتخابات بر فیلم‌های تبلیغاتی اثر می‌گذارد/ کسی نبود بگوید پادشاه لباس ندارد؟

فیلم تبلیغاتی قاضی زاده هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰ برای بسیاری مخاطبان جالب توجه بود؛ البته به خاطر تکنیک فرمال آن، بلکه به خاطر ضعف شدید در کارگردانی و نویسندگی آن. امیرحسین عالمی کارشناس رسانه‌های جمعی در یادداشتی تحلیل کرده که فضای غیررقابتی انتخابات چگونه روی فیلم‌های تبلیغاتی نیز اثر گذاشته است.
آخرین اخبار