آرشیو

از پول‌های کثیف در انتخابات ریاست جمهوری تا گاف‌ها و اختلاف‌های اصولگرایان

رویداد‌۲۴ اخبار و اتفاقات مهم انتخاباتی که فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده، را در این گزارش جمع‌آوری کرده است. مهمترین بحث‌ها تا چند روز مانده به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بحث درباره کناره‌گیری یا عدم انصراف کاندیدا‌ها به نفع ابراهیم رئیسی بوده است.

شیوه مناظره‌های انتخاباتی در ایران شبیه مسابقات تلویزیونی است/ کاندیدا‌ها حرف‌های کوچه و خیابان را می‌زنند نه حرف تخصصی

مهدی فرقانی درباره مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید گوش مردم از این حرف‌ها پُر است و این مناظره‌ها توان چندانی در جذب و تصمیم‌گیری مردم برای رای دادن ندارد زیرا کاندیداها به جای حرف تخصصی، به سبک کوچه و خیابانی سخن می‌گویند.

یارگیری همتی و مهرعلیزاده از اصلاح طلبان/ یک هفته تا برگزاری انتخابات تغییری رخ می‌دهد؟

محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در هفته باقی‌مانده تا انتخابات با استفاده از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تلاش می‌کنند به آرای خود بیفزایند. رویداد۲۴ در این گزارش چهره‌های حامی این دو کاندیدا را بررسی کرده است.

چرا رئیسی از ۵ دقیقه اضافه استفاده نکرد؟

ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بعد از مناظره اول درخواست وقت اضافه داشت که بتواند ابهامات وارد شده به خود را پاسخ دهد و صدا وسیما نیز ۵ دقیقه به او زمان داد تا او بتواند از خود و اتهامات وارد شده دفاع کند.

ابراهیم رئیسی و فیلترینگ / قاضی القضات مخالف محدودیت فضای مجازی است؟

اعضای ستاد ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ از محدودیت فضای مجازی می‌گویند، اما خود او می‌گوید موافق آزادی شبکه‌های اجتماعی است و حتی کانال تلگرامی و صفحه توییترش را راه‌اندازی کرده است. رویداد‌۲۴ در این گزارش نگاه رئیسی به موضوع فیلترینگ را بررسی کرده است.

همتی و مهرعلیزاده در مناظره دوم چگونه با رقبای اصولگرا مقابله کنند؟

مناظره اول ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد برگزار شد و عصر امروز مناظره دوم با موضوع اجتماع و فرهنگ انجام خواهد شد. فرج کمیجانی و محمدرضا خباز در این گفت‌وگو بررسی کرده‌اند که محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی چگونه در مناظره دوم حاضر شوند.

مردم بیایند تا جمهوریت را به قربانگاه نبرند/ حزب اعتماد ملی در حال تصمیم‌گیری برای حمایت یا عدم حمایت از یک نامزد واحد است

حق شناس عضو شورای شهر تهران معتقد است که در مناظره اول انتخابات ۱۴۰۰، مهرعلیزاده و همتی عملکرد خوبی داشتند و در دو مناظره بعدی، باید به نحوی عمل کنند که بتوانند مردم را راضی به رای دادن کنند.

تغییر سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ در گرو افزایش مشارکت/ چه کسی بازی انتخابات را برهم می زند؟

در حالی که اغلب مردم همچنان نسبت به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ تردید دارند و میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان معتقدند که صحنه برای پیروزی نامزد‌های اصولگرا آماده شده است، مردم عادی به یک راهبرد برای خروج از وضع موجود با روشی مسالمت آمیز نیاز دارند.

حاشیه‌های مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰ / از تهدید محسن رضایی تا کنایه مهرعلیزاده به سواد رئیسی

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عصر امروز با حضور ۷ کاندیدا شروع شد و کاندیدا‌ها به نقد همدیگر و دفاع از عملکرد و برنامه‌های خود پرداختند. حاشیه‌های این مناظره را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

مناظره انتخاباتی یا نشست خبری؟/ چگونه خنثی‌ترین گفت‌وگوهای انتخاباتی را برگزار کنیم؟

دستور العمل مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی خواسته‌اند بحث‌های دونفره در آن به کمترین حد ممکن برسد. در حقیقت قرار است به جای مناظره، نشست خبری برگزار شود. گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا بدانید چرا.

اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند/ ممکن است پروژه حمایت جداگانه احزاب از کاندیداها در پیش گرفته شود

فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید مهرعلیزاده کار سختی در انتخابات ۱۴۰۰ پیش دارد. او در غیاب کاندیدای اصلاح طلب هم باید از عملکرد جریان اصلاحات دفاع کند و هم جامعه را برای حضور در انتخابات متقاعد کند.

نقدی حساب کنید، رای بخرید!/ چرا کاندیدا‌ها به جای وعده یارانه نقدی حرفی از افزایش دستمزد‌ها نمی‌زنند؟

طی حدقل ۶ دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری، اینکه کاندیدا‌ها کسب رای خود را با وعده یارانه نقدی حساب کنند، سنت هر دوره انتخابات بوده است. رویداد۲۴ در این گزارش وعده‌های کاندیداها را بررسی کرده و نشان داده چگونه آنها از این طریق به دنبال کسب رای هستند.

ترکیب ستاد‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی در استان‌ها/ مرداد ۱۴۰۰ با چه دولتی سروکار داریم؟

اعضای ستاد استانی تبلیغاتی ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. رویداد۲۴ در این گزارش ترکیب اعضا را بررسی کرده تا نشان دهد کابینه احتمالی رئیسی با چه رویکردی بسته خواهد شد. این گزارش را بخوانید تا بدانید از مرداد ۱۴۰۰ با چه دولتیی سر و کار دارید.

مهمترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ / جبهه پایداری پشت جلیلی را خالی کرد، سعید محمد به ابراهیم رئیسی پیوست

شعار‌ها و وعده‌های بی پشتوانه از برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ پیشی گرفته است. حسن روحانی همچنان به دنبال تغییر لیست تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان است و مهرعلیزاده به دنبال حمایت اصلاح طلبان. در این گزارش رویداد ۲۴ آخرین تک و پاتک نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و حواشی پیرامون آن‌ها را بررسی کرده.

نهاد اجماع‌ساز از مهرعلیزاده حمایت نخواهد کرد/ نتیجه انتخابات برای مردم از پیش تعیین شده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید مشروعیت قانونی برای بقای نظام کافی نیست و حرف کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مبنی براینکه حضور مردم بر مشروعیت نظام تاثیری ندارد؛ حرفی کاملا نادرستی است.
آخرین اخبار
پربازدید ها