آرشیو

کسری بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است/ جلوی ریخت و پاش‌ها را می‌گیریم

کوچکی‌نژاد می‌گوید: کسری بودجه سال ۱۴۰۰، رقمی در حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و اگر برخی کارهای کوتاه‌مدت و اصلاحی به طور جدی مدنظر قرار بگیرد می‌توانیم تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را کاهش دهیم.

اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات کیست و چرا جلسه بررسی رای اعتماد او پرحاشیه شد؟

جلسه بررسی رای اعتماد اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت رئیسی یکی از پرحاشیه‌ترین جلسات مجلس بود و افشاگری‌های از اتفاقات قم مطرح شد که کمتر کسی آن را می‌دانست. رویداد۲۴ در این گزارش این حاشیه‌ها را بررسی کرده است.

چرا عزت الله ضرغامی به جای وزارت ارشاد به میراث فرهنگی رفت؟

برنامه‌های پشنهادی عزت الله ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد. او بر موضوع مشاغل داخلی و استفاده از ظرفیت زنان خانه‌دار در زمینه توسعه صنایع‌دستی تاکید کرده است. احتمالا ضرغامی از جمله وزرایی است که رای بالایی کسب خواهد کرد.

پرفسور پرویز کردوانی جغرافیدان فقید با پیش‌بینی‌های تلخ

پروفسور پرویز کردوانی جغرافیدان برجسته ایرانی روز گذشته درگذشت. او محققی بود که نامش با موضوع آب در ایران گره خورده بود چراکه عمده عمر او برای حل معضل کم‌آبی در ایران گذشت؛ هرچند می‌دانست دولت‌ها اعتقادی به کارشناسی و پژوهش ندارند. گزارش رویداد۲۴ از زندگی پروفسور کردوانی را بخوانید.

وزیر پیشنهادی ارشاد ابتدا چند تئاتر ببیند بعد درباره آن صحبت کند/ برنامه جای دیگری نوشته شده و اسماعیلی صرفا برای دفاع کردن از آن آمده است

طیبه سیاوشی نماینده مجلس دهم درباره برنامه پیشنهادی محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: برنامه وزیر پیشنهادی در جای دیگری نوشته شده است و او صرفا برای دفاع کردن از این برنامه آمده است زیرا این برنامه‌ها، برنامه‌های کسی نیست که به این حوزه آگاه باشد.

ایران در تحلیل شرایط داخلی افغانستان اشتباه محاسباتی کرد/ طالبان زیر نفوذ ایران نمی‌رود

مرتضی بانک دیپلمات قدیمی وزارت خارجه تحولات سریع افغانستان و روی کار آمدن طالبان را تحلیل کرده و نقش ایران را در این اتفاقات بررسی کرده است. او معتقد است که شرایط به گونه‌ای است که نفوذ عربستان و پاکستان و امارات بر طالبان بیشتر از ایران خواهد شد.

وعده‌های بی‌سرانجام ستاد اجرایی فرمان امام/ محمد مخبر درباره تولید واکسن کرونا چه قول‌هایی داده بود؟ +جدول

محمد مخبر رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام یکی از چهره‌های مخالف واردات واکسن کرونا بود که امروز به سمت معاون اولی دولت رئیسی رسیده است. رویداد۲۴ در این گزارش همه وعده‌های مخبر درباره تولید واکسن داخلی کرونا را بررسی کرده است.

محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم را بهتر بشناسید

محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزارت علوم از اصولگرایان سرسخت و از مخالفان جدی اصلاح طلبان است. او از حامیان جدی پولی کردن دانشگاه‌ها برای افراد مرفه نیز بوده است. رویداد‌۲۴ در این گزارش به سابقه محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم پرداخته است.

مشاوران نجومی!/ نظارت بر هزینه‌های سندیکای بیمه‌گران ایران با چه نهادی است؟ +اسناد

بخش قابل توجهی از ۸۵ میلیارد ریال درآمد حق عضویت سندیکای بیمه گران در سال گذشته در سرفصلی به نام نیروی انسانی هزینه شده است و این نهاد در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به مشاوران خود پرداخت کرده است. این تنها بخشی از ۴۵ میلیارد ریال هزینه نیروی انسانی انجام شده در سندیکاست.

طیف‌بندی شورای ششم شهر تهران/ مهره‌چین انتخاب شهردار پایتخت چه کسی بود؟

شورای ششم شهر تهران با انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران کار خود را آغاز کرد. این انتخاب آنقدر پرحاشیه بود که از همین ابتدا طیف‌بندی‌های اصولگرایان در شورا را نشان داد. برای آنکه با جریان‌های مختلف اصولگرا در شورای شهر تهران آشنا شوید، گزارش رویداد۲۴ را بخوانید.

۲۰ روز بعد از محرم پیک ششم کرونا شروع می‌شود/ فاصله‌گذاری در محرم تنها جلوی دوربین رعایت می‌شود

رئیس اورژانس بیمارستان سینا می‌گوید: کسانی که می‌گویند ما محرم را به هر نحوی شده زنده نگاه می‌داریم بگویند در کدام آیه و حدیث آمده که می‌توانیم مردم را به کشتن بدهیم؟ متاسفانه کسی با این افراد برخوردی نمی‌کند و برخی از آن‌ها از مسئولان ارشد هستند.

توازن افغانستان به نفع طالبان بهم خورده است/ ارتباط ایران و طالبان افزایش خواهد یافت

با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، قدرت طالبان روز به روز بیشتر شده است. اگرچه آمریکا به دستور جو بایدن مواضع طالبان را هدف قرار داده، اما همچنان نگرانی از تشدید وضعیت بد افغانستان وجود دارد. در چنین شرایطی محسن روحی صفت کارشناس مسائل افغانستان آخرین تحولات این کشور را بررسی کرده است.

قالیباف سهم خود را از ابراهیم رئیسی می‌گیرد/ وزرای احمدی نژاد در کابینه سیزدهم حضور دارند

یک فعال سیاسی می‌گوید: مجلس قادر به حل مسائل کشور نیست و برای رسیدن به اهداف خود در کار دولت هم کارشکنی می‌کند؛ بنابراین رئیسی نمی‌تواند مجلس و قالیباف و سهم‌خواهی‌ها را نادیده بگیرد و تشکیل کابینه فراجناحی در این شرایط ممکن نیست.

حاشیه‌های مدال طلای المپیک جواد فروغی / نیروی نظامی یا نماینده ایران؟

پس از کسب طلای مدال طلای جواد فروغی در المپیک توکیو حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد و برخی از این مدال حمایت کردند و برخی نیز علیه آن موضع انتقادی گرفتند و گفتند این مدال افتخاری ندارد. رویداد۲۴ در گزارش خود این حاشیه‌ها را بررسی کرده است.

حاشیه‌های ممنوعیت لباس چهارخانه / محدودیت‌های پوشش چگونه در ایران اجرا شد؟ +اسناد ممنوعیت‌های جدید

طرح ممنوعیت تولید و استفاده از لباس چهارخانه در روزگذشته بسیار خبرساز شد اما اسنادی به رویداد۲۴ رسیده که از این دست بخشنامه‌ها پیش از این نیز وجود داشته است. در این گزارش علاوه بر ممنوعیت‌های مختلف تولید پوشاک در ایران، به تاریخچه این ممنوعیت‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخته شده است.
پربازدید ها