آرشیو

رسانه‌های جهان درباره درگذشت مهسا امینی چه گفتند؟

مرگ دردناک و دلخراش مهسا امینی نه تنها در ایران بلکه افکار عمومی در جهان را تحت تاثیر قرار داد تا آنجا که هشتگ مهسا امینی به ترند اول توییتر تبدیل شد. رویداد۲۴ در این گزارش واکنش‌های مختلف به این اتفاق تلخ را نشان داده است.

هزاران نفر به گشت ارشاد برده می‌شوند، یک نفر هم بیمار بوده و فوت کرده است/ به خاطر فوت مهسا امینی دستاورد اربعین و پیروزی شانگهای را تحت الشعاع قرار داده‌اند

حسین جلالی نماینده مجلس گفته هزاران نفر برای ارشاد و هدایت توسط گشت ارشاد به خیابان وزرا برده شده‌اند، یک نفر هم در این بین، بیمار بوده که فوت کرده است. نمی‌شود که بی‌قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می‌شود باید اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است.

فیلم مهسا امینی در ساختمان وزرا تقطیع شده بود/ تلاش کردیم گشت ارشاد جمع شود، اما زور دولت نمی‌رسید

معصومه ابتکار در واکنش به درگذشت مهسا امینی می‌گوید: فیلمی که از لحظه مرگ منتشر شد، تقطیع شده بود لذا انتشار آن بیشتر سوال ایجاد کرد. بی‌اعتمادی و عدم پذیرش سخنان پلیس از سوی مردم واقعا ناراحت کننده است. مسائل زیادی هست که در فیلم مشخص نیست. مثلا تصاویر بیمارستان با تصاویری که منتشر شد، همخوانی ندارد.

سیگنال سفر رییسی به سازمان همکاری‌های شانگهای/ منتظر احیای برجام نباشید!

به نظر می‌رسد ایران و آمریکا تمایلی برای پیشبرد سریع مذاکرات وین و امضای توافق احیای برجام ندارند. از سویی بایدن فرصت احیای برجام را در اواخر دولت حسن روحانی از دست داد و از سوی دیگر دولت رییسی طی این مدت هنوز نتوانسته به توافق مطلوبش دست یابد.

تغییر معادلات جنگ به سود کی‌یف/ در میدان نبرد روسیه و اوکراین چه می‌گذرد؟

اوکراین در هفته اخیر توانسته پیروزی‌های مهمی در جنگ به دست آورد؛ تا آن اندازه که حتی زلنسکی مدعی است که می‌تواند پیروز نهایی جنگ باشد. با این وصف این سوال پیش می‌آید که آخرین وضعیت جنگ روسیه و اوکراین چگونه است و آیا رویای زلسنکی محقق خواهد شد؟ برای پاسخ، گزارش رویداد۲۴ را بخوانید.

هدف آذربایجان از حمله به ارمنستان چیست؟

جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر مناطق مرزی و مورد مناقشه لاچین و زنگزور ادامه دارد. اما ریشه‌های این جنگ چیست و نقش ایران در این میان چیست؟ گزارش رویداد۲۴ به قلم علیرضا مکی نشان داده که در این مناطق چه اتفاقی رخ داده و تحولات قفقاز چگونه بر سرنوشت ایران تاثیر خواهد گذاشت.

هدف دولت رئیسی از بستن کانون پرورش فکری چیست؟/ مقایسه بودجه کانون با مراکز مذهبی و فرهنگی

در حالیکه کانوان پرورش فکری از روز تاسیس به عنوان یک موسسه «ناسود بر» فرهنگی معرفی شده که اساسا برای سوددهی تجاری نبوده، در اقدامی عجیب مدیران فرهنگی دولت رئیسی به بهانه زیان‌ده بودن آن قصد دارند کتابخانه‌های این مرکز فرهنگی را تعطیل کنند یا در نهاد کتابخانه‌های کشور ادغام کنند. اما هدف از این کار چیست؟ پاسخ را در گزارش رویداد۲۴ به قلم میرا قربانی‌فر بخوانید.

جو سازی درباره فرزند انسیه خزعلی برای بدبین کرن مردم نسبت به نظام است/ الکی قضیه را بزرگ می‌کنند

سردار اسماعیل کوثری در واکنش به سفر آقازاده انسیه خزعلی به کانادا، به رویداد۲۴ می‌گوید: برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند و در واقع به دنبال بزرگنمایی هستند. برخی دیگر هم خیال می‌کنند فقط فرزندان مسئولان به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، باید بگویم این یک تصور بسیار اشتباهی‌ست.

دیدار وزیر خارجه احمدی نژاد با سفیر روسیه / منوچهر متکی چکاره است که طرح باشگاه تحریمی‌ها را پیش ببرد؟

در حالیکه تصمیم بزرگ حکومت به نتیجه رساندن مذاکرات وین و امضای توافق احیای برجام است، منوچهر متکی وزیر پیشن خارجه ایران با سفیر روسیه دیدار کرده تا طرح باشگاه‌ها تحریمی‌ها را پیش ببرد!

چند طرح تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است/ یک دستگیری در وزارتخانه داشتیم

معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی نماینده چابهار می‌گوید: در مورد پرونده‌ها و شائبه‌هایی مختلفی که تاکنون در وزارت جهادکشاورزی ایجاد شده است، پیگیر کرده‌ام و به پیگیری ادامه خواهم داد، برخی عزل‌ها در وزارتخانه هم ناشی از پیگیری‌های مجلس بوده است.

تیم رئیسی، استراتژی دوره قوه قضاییه را برای رئیس جمهور در پیش گرفته‌ است/ هزینه‌های گزاف رپرتاژ دولت بی‌فایده است

رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین‌های سیاسی معتقد است ساختار و تشکیلات و در نهایت خروجی تیم رسانه‌ای دولت رئیسی بسیار ضعیف است بنابراین هر چقدر هزینه‌های گزافی برای رپرتاژ و پوشش اخبار دولت می‌شود، نتیجه نمی‌دهد و فایده‌ای به همراه ندارد. به زعم او مشکل بزرگتر اینجاست که تیم رئیسی همان استراتژی دوره قوه قضاییه را برای رئیس جمهور در پیش گرفته‌اند!

اگر برجام امضا شود، در سال نخست چقدر پول وارد ایران می‌شود؟

همزمان با تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا بر نهایی کردن جزییات توافق احیای برجام، پیش بینی‌هایی از سوی رسانه ها و جریان های منتقد برجام در آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد در اثر احیای این توافق حجم قابل توجهی درآمد به سمت تهران روانه خواهد شد.

پزشکان ایرانی در حال مهاجرت به هنگ کنگ هستند/ نخبه‌ها را دو دستی به اروپا و کشور‌های همسایه تقدیم می‌کنیم

محسنی بندپی نماینده مجلس می‌گوید: کشور هنگ‌کنگ پذیرای دانشجوی ایرانی است و پذیرش دکتری می‌دهد و حاضر است تمام امکانات زندگی و تحصیل دانشجویان ایرانی را تامین کند تا آن‌ها دوران تحصیل خود را بگذرانند. آن‌ها معتقد هستند اگر ده درصد از این دانشجو‌ها در کشورشان بمانند و خدمات ارائه دهند نیز کافی است، غافل از اینکه بیشتر از این ده درصد می‌مانند و معمولاً ده درصد این افراد بیشتر برنمی‌گردند.

تهدید به سکوت با کلیدواژه «بانیان وضع موجود»/ جدال اصولگرایان مجلس با دولت قبل

این هفته اگرچه تحرکات اصلاح‌طلبان بیشتر شده و چهره‌هایی همچون اسحاق جهانگیری هم اظهار نظر کردند، اما این مسئله با واکنش سریع و تند جناح رقیب روبرو شد که با کلیدواژه «بانیان وضع موجود» به صراحت از مدیران دوره قبل می‌خواهند که ساکت باشند!

برادر زن وزیر جهاد کشاورزی به خاطر مسائل مالی بازداشت شده است/ کسی که قصد افشاگری داشت را به یونسکو فرستادند

محمد صفایی دلوئی نماینده گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید به خاطر عملکرد حراست وزارت جهاد کشاورزی با وزیر اطلاعات هم صحبت کرده است. به گفته صفایی، مدیر حراست برادر زن وزیر است و از این دست انتصابات در وزارت جهاد انجام شده است.

حمایت پشت پرده از تیم پرحاشیه وزارت جهاد کشاورزی/ در اتحادیه تعاونی روستایی چه می‌گذرد؟

مدتی پیش موضوع فروش ۴۸ تن زعفران توسط اتحادیه تعاونی روستایی به یک برند زعفران خبرساز شده بود حتی پژمانفرهم خبر داد که کمیسیون اصل نودم به موضوع ورود کرده است. اگرچه نتیجه پیگیری آن پرونده تا کنون مشخص نشده، اما اطلاعات رویداد۲۴ نشان می‌دهد همان افراد برای بار دیگر در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعادنی روستایی نقش‌آفرینی می‌کنند.