آرشیو

خیانت از لحاظ حقوقی قابل بخشش است؟

موضوع بخشش خیانت زوجین، از دو دیدگاه قابل تامل و بررسی است، دیدگاه اول از جهت گذشت و بخشش نسبت به یکدیگر که امری شخصی بوده و کاملا تصمیم‌گیری در آن مربوط به طرفین است. اما از جهت موضوع و دیدگاه دیگر، اثر قانونی که در این باره وجود دارد هست، که در این بخش مشاوره حقوقی آنلاین بیشتر توضیح داده شده است.

شرایط و دلایل قطع بیمه بیکاری

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بیمه بیکاری مقرری است که از جانب دولت برای افراد بیکار در نظر گرفته می‌شود. اما دریافت این مقرری شرایط دارد که در صورت عدم رعایت از جانب فرد، منجر به قطع بیمه بیکاری خواهد شد.

مواردی که وصیت‌نامه را باطل می‌کند

وصیت‌نامه قواعد و اصول کلی و ماهوی خاص خود را دارد که نگارنده آن وصیت‌نامه ملزم به رعایت آن قوانین و اصول است، در این بخش مشاوره حقوقی آنلاین توضیح می‌دهیم.

نکات مهمی که صاحبخانه‌ها باید بدانند

مستاجر حق هرگونه استفاده از مالی که اجاره کرده است را در حدود قرارداد اجاره منعقد شده با مالک دارد. در قانون مدنی تکالیف و حقوق مستاجر به‌طور کامل مشخص شده‌ است که در این بخش مشاوره حقوقی آنلاین توضیح می‌دهیم.

هرآنچه که باید برای انتقال سند ملک بدانید!

بعد از پیدا کردن خانه مورد نظر و توافق بین خریدار و فروشنده، یک مرحله مهم و پرماجرا که اصطلاحا “به نام کردن یا سند زدن” است، آغاز می‌شود که در این بخش مشاوره حقوقی آنلاین به آن پرداخته شده است.

بیمه بیکاری شامل چه کسانی می‌شود؟

این روزها که به خاطر شرایط اقتصادی، خیلی از کسب‌و‌کارها به تعدیل نیرو روی آورده‌اند، از این رو در این بخش از مشاوره حقوقی آنلاین درباره شرایط و نحوه استفاده از بیمه بیکاری توضیحاتی داده شده که می‌تواند برای خیلی از ما مفید باشد.

حقوق شهروندی در ایران اسلامی/ حق تغییر نام

حقوق شهروندی از مهمترین سرفصل‌های حقوق در جامعه ما محسوب می‌شود. اهتمام ریاست قوه قضاییه به این موضوع، بخش مشاوره حقوقی آنلاین را بر آن داشت تا سرفصل "حقوق شهروندی در ایران اسلامی" را فعال نموده و به تشریح این حقوق برای مخاطبان بپردازد.

نکات بسیار مهم در مورد گواهی فوت

یکی از اسناد و مدارک مهمی که بعد از فوت شخص باید اخذ شود، گواهی فوت است. اخذ این گواهی از نظر قانونی نیازمند طی مراحلی مشخص است که در این بخش مشاور حقوقی آنلاین توضیح می‌دهیم.

راه قانونی پس گرفتن طلب بدون مدرک

مشاور حقوقی آنلاین؛ مثلا ممکن است شخصی، مقداری پول به دیگری قرض دهد ولی در اثر فراموشی یا اعتماد از او نه رسیدی بگیرد و نه سفته و…در این موارد سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا گرفتن طلب بدون مدرک ممکن است؟

مهریه خود را به نرخ روز محاسبه کنید

محاسبه مهریه به نرخ روز، از آن دسته محاسباتی است که برای بسیاری از زوج‌ها جذاب یا برای برخی همسران لازم است. در این بخش مشاوره حقوقی آنلاین فرمول محاسبه مهریه را توضیح داده‌ایم.

۵ باور غلط حقوقی که باید بدانید

در این بخش از مشاوره حقوقی آنلاین درباره باورهای حقوقی غلطی که برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها در میان مردم ایجاد کرده‌اند توضیح داده‌ایم.

نکاتی که قبل از ضمانت وام بانکی باید بدانید

ضامن وام کیست؟ ضامن چه شرایطی باید داشته باشد؟ چند ضامن برای چند میلیون وام مورد نیاز است؟ سوال‌هایی که ذهن خیلی از مشتریان بالقوه و بالفعل بانک‌ها که قصد گرفتن وام دارند را درگیر کرده است.