آرشیو

چرا ارث زن نصف مرد است؟

قانون ارث موضوع مالی و اقتصادی است که بر پایه عدالت اجتماعی بنیان نهاده شده و در آن مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی هر یک از زن و مرد رعایت شده است.

توصیه‌های لازم به خریداران و فروشندگان خانه

خرید و معامله ملک و زمین کار ساده‌ای نیست و خیلی از افراد نمی‌دانند که در هنگام خرید و فروش ملک باید به چه نکات و موارد مهمی توجه کنند. در این مطلب از به موضوع توصیه‌ به خریداران و فروشندگان خانه می‌پردازیم.

تعمیرات خانه بر عهده مالک است یا مستاجر؟

در صورتی که در ملک اجاره داده‌ شده عیبی به‌وجود آید قانون مدنی پرداخت هزینه‌های تعمیرات را به دو قسمت تقسیم کرده است که شامل تعمیرات جزئی یا فرعی و تعمیرات کلی یا اساسی می‌شود.

نکاتی درباره بخشیدن مهریه

مهریه مال زن است مرد هم بر اساس شرع و قانون باید آن را بپردازد. برای آنکه بدانید شرایط بخشیدن مهریه و قوانین آن چیست، این گزارش را بخوانید.

علت توقیف حساب بانکی و روش های رفع آن

استفاده از حساب بانکی و واریز پول به بانک و استفاده از حساب در کنار تمام مزایای استفاده از آن، ممکن است دردسرهایی نیز داشته باشد. مسدود شدن حساب بانکی یکی از مشکلاتی است که افراد در این زمینه با آن سر و کار دارند.

باورهای نادرست درباره قانون مهریه

مبحث مهریه همیشه یکی از پرچالش‌ترین مباحث در حوزه‌های حقوقی بوده و هست. به همین خاطر با گسترش مشکلات مختلف در مباحث مهریه تفکرات اشتباه رایج در مورد پرداخت مهریه بر اثر ناآگاهی در ذهنیت افراد به وجود می‌آید.

شرایط پرداخت دیه توسط بیمه

زمانی که فردی به هر دلیلی سبب کشتن انسانی یا نقص عضو وی شود مبلغی تحت عنوان خون‌بها یا دیه به بازماندگان وی تعلق می‌گیرد.

جرم مزاحمت برای بانوان

قانون‌گذار با وضع قانون جرم مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی آن را به عنوان یکی از مصادیق جرائم علیه آزادی روان‌ اشخاص، بطور مستقل در قوانین جزایی شناخته و جرم‌انگاری کرده است.