آرشیو

وصیت شفاهی متوفی اعتبار دارد؟

گاهی علی‌رغم اینکه شخص متوفی به‌طور شفاهی یا زبانی برای ورثه خود یا نزد دیگران وصیت به انجام کار یا وصیت به بخشش مالی کرده، ورثه از انجام دادن مورد وصیت به دلیل شفاهی یا زبانی بودن آن خودداری می‌کنند.

مجازات تهمت ناروا چیست؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بر اساس قانون اگر فرد به دیگری تهمت بزند و نتواند آن را به اثبات برساند باید مجازات تحمل کند.

نحوه گرفتن پرینت تماس های همسر

مشاوره حقوقی آنلاین؛ درصورت داشتن شک به همسر و بر اساس موقعیت‌هایی خاص دادگاه درباره ارائه پرینت تلفن همراه تصمیم‌گیری می‌کند.

مجازات فرستادن عکس خود برای نامحرم چیست؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ امروزه با فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی توسط قشرهای مختلف جامعه، برخی از جرایمی که سابقا امکان ارتکاب نداشتند به راحتی از طریق شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مختلفی همچون تلگرام، واتساپ یا اینستاگرام انجام می‌شوند که از جمله این جرایم می‌توان به جرم انتشار تصاویر نامناسب در فضای مجازی اشاره نمود.

همسر دوم از همسر اول کمتر ارث می‌برد؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بسیار پیش می‌آید زنی که همسر دوم مردی بوده است پس از مرگ شوهرش، بر سر سهم‌الارث دچار اختلاف با فرزندان و همسر اول مرحوم شده است. به‌طوری‌که همسر اول و فرزندانش او را بی‌نصیب از ارث دانسته‌اند.

مراحل احضار متهم به دادسرا

مشاوره حقوقی آنلاین؛ احضار در لغت به معنای فراخواندن و در اصطلاح، دعوتی رسمی در قالب احضاریه، از طرف مقام قضایی برای یک شخص خاص در زمان معین است.

این کار جرم است اما مجازات ندارد!

مشاوره حقوقی آنلاین؛ اگر شخصی در مقام دفاع از خود مرتکب عملی شود که طبق قانون جرم‌انگاری شده، مجازات نمی‌شود اما دفاع او باید شرایطی داشته باشد.
آخرین اخبار
پربازدید ها