تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

مردم ونزوئلا با اسکناس کیف و کلاه می‌بافند (تصاویر)

پس‌ازآنکه تورم ونزوئلا به 13 هزار درصد رسید و پول این کشور تقریباً بی‌ارزش شد، دست‌فروشان این کشور حال از اسکناس برای دوختن کیف و تولید کالاهای تزئینی استفاده می‌کنند.
 رویداد۲۴- پس‌ازآنکه تورم ونزوئلا به 13 هزار درصد رسید و پول این کشور تقریباً بی‌ارزش شد، دست‌فروشان این کشور حال از اسکناس برای دوختن کیف و تولید کالاهای تزئینی استفاده می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی میل، تورم این کشور نفت‌خیز آمریکای لاتین باعث شده اقتصاد آن از کنترل خارج شود و ارز بولیوار 87 درصد از ارزش خود در برابر یورو را از دست بدهد.

این ارز رایج در ونزوئلا آن‌قدر بی‌ارزش شده که مانند آشغال در خیابان‌ها ریخته شده است. اما ویلمر روجاس، یک دست‌فروش راهی برای استفاده از این زباله‌های جدید یافته است.

این دست‌فروش 25 ساله کیف، کلاه و سبدهایی به سبک اریگامی را به فروش می‌رساند که همگی با پول رایج ونزوئلا ساخته شده‌اند.

روجاس، پدر سه فرزند گفت: «مردم این پول‌ها را دور می‌ریزند، چراکه کالایی برای خرید وجود ندارد. دیگر کسی حتی این پول‌ها را قبول هم نمی‌کند.»

وی در ادامه افزود: «برای این کار می‌توان از کاغذ روزنامه هم استفاده کرد اما اسکناس‌ها بهتر هستند چون هیچ ارزشی ندارند، همه در یک اندازه هستند و نیازی نیست زمان خود را برای قیچی کردن آن‌ها هدر بدهم.»

برخی از این کالاهای تولیدی 300 هزار بولیوار ارزش دارند که تنها برای خرید یک کیلو گوشت کافی است.

حوزه لئون 26 ساله که یک طراح است نیز چهره شخصیت‌های فیلم جنگ ستارگان را روی تصویر سیمون بولیوار و دیگر چهره‌های معروف ونزوئلایی روی اسکناس طراحی می‌کند.

مشتریان خارجی برای هر یک از این «پول‌های طراحی‌شده» 41 پوند (20 دلار) پول می‌دهند و این مسئله ارزش هر اسکناس را حدود پنج هزار درصد افزایش می‌دهد. 

نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان