تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴، مطرح کرد:

احتمال هدایت استیضاح‌ها توسط رئیس‌ دفتر روحانی

غلامرضاحیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه استیضاح وزرا، حق نمایندگان و ابزار نظارتی آن‌هاست که نمی‌توان در خصوص سیاسی بودن یا نبودن آن قضاوتی داشت تاکید کرد که «احتمال می‌دهم که ریاست‌ دفتر حسن روحانی در پشت پرده استیضاح وزرا قرار دارد.
احتمال هدایت استیضاح‌ها توسط رئیس‌ دفتر روحانی
رویداد۲۴غلامرضاحیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه استیضاح وزرا، حق نمایندگان و ابزار نظارتی آن‌هاست که نمی‌توان در خصوص سیاسی بودن یا نبودن آن قضاوتی داشت تاکید کرد که «احتمال می‌دهم که ریاست‌ دفتر حسن روحانی در پشت پرده استیضاح وزرا قرار دارد. 

موضوع ارتباط دولت با اصلاح‌طلبان خصوصا فراکسیون امید، بحثی است که از همان ابتدای حضور روحانی در راس قوه مجریه تاکنون وجود داشته و دارد. 

«حسن روحانی» که در دو انتخابات 92 و 96، با رای و حمایت قاطع اصلاح‌طلبان توانست قدرت را به دست بگیرد، این روزها اما به نظر می‌رسد میان خود و حامیان اصلی‌اش «فاصله» ایجاد کرده است، فاصله‌ای که نه به مذاق اصلاح‌طلبان خوش آمده و نه به نفع شخص روحانی است.

این جدایی و فاصله، حتی صدای محمدرضا عارف رئیس‌فراکسیون امید را  هم درآورده است. عارف که با جمعی از اعضای فراکسیون امید به دیدار سیدمحمدخاتمی رفته بود، در سخنانی گلایه‌آمیز گفت: «رابطه فراکسیون امید با دولت علیرغم همراهی نمایندگان با دولت، رابطه‎ای قوی نیست و ضعیف است. احساس عمومی دوستان ما این است که دولت با حامیان اصلی خود رابطه قوی ندارد. ما یک کارگروه سه نفره تشکیل دادیم که چگونگی کار با دولت را بررسی کنند.»

به عقیده بسیاری از کارشناسان و سیاسیون، انتخابات و انتصابات حسن روحانی علی‌الخصوص در کابینه دولت دوازدهم، بر ضعیف‌تر شدن ارتباط دولت با جریان اصلاحات نیز تاثیر گذاشته و باعث دوری دولت از حامیان اصلی خود شده است. 

غلامرضا حيدرى نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به در پيش بودن استيضاح دو وزير در مجلس،گفت: استيضاح حق قانونى و ابزار نظارتى نمايندگان است. اينكه استيضاح راى بياورد يا خير را اكنون و تا دقايق آخر راى‎گيرى نمی‎توان به صورت قاطعانه بيان كرد. زيرا در همان لحظات آخر ممكن است نماينده‎اى نظرش تغيير كند. اما به هرحال اكنون فضاى مجلس تند و اميدواريم هرآنچه كه به خير و صلاح مردم است رخ دهد.

حيدرى با بيا اينكه تفسيرهاى متفاوتى در خصوص استيضاح وجود دارد و نمی‎توان قضاوت قطعى در اين مورد عنوان كرد، تصريح كرد: سناريوهاى متفاوتى می‎توان در اين‎باره عنوان كرد اما نمی‎توان قسم حضرت عباس خورد و گفت كدام يك از اين سناريوها درست است.

نماينده مردم تهران در مجلس، با اشاره به ارتباط دولت با فراكسيون اميد، خاطرنشان كرد: بعد از انتخاب مجدد روحانى به عنوان ریيس جمهور، زمانى كه ايشان می‎خواستند رئيس دفتر جديد را انتخاب كنند من چندين مصاحبه انجام دادم و گفتم كه اين موضوع براى شما حاشيه ساز است و با دست خود براى شخص خودت حاشيه سازى نكن. به هرحال اين موضوع را آقاى روحانى بايد عنوان كنند كه آيا خواسته يا ناخواسته اين حاشيه‎سازى‎ها را انجام داده‎اند. قبل از اينكه آقاى روحانى حكم مسئول دفتر خود را بدهد، ما هشدارهاى لازم را به ايشان داده بوديم و گفتيم كه اين رئيس دفتر براى شما حاشيه‎هاى بسيارى را ايجاد می‎كند.

حيدرى ادامه داد: يكى از سناريوها در خصوص استيضاح كه می‎تواند «محتمل» باشد اين است كه «شايد»  از سوی رياست دفتر رئیس جمهور هدایت می شود، اما قطعي نمی‎توان اين موضوع را عنوان كرد. 

حيدرى با بيان اينكه تاكنون فراكسيون اميد نظر و جمع بندى خود در مورد استيضاح دو وزير را عنوان نكرده است، تصريح كرد: ممكن است برخى از اعضا نظرات متفاوتى داشته باشند اما فراكسيون هنوز به جمع‎بندى در اين خصوص نرسيده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان