تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، حواشی جشن شهرداری تهران را بررسی کرد

مسائل اساسی به حاشیه می‎روند و مسائل حاشیه‌ای بحرانی می‎شوند

ظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، بر این عقیده است که اتفاقی که در جشن شهرداری تهران و با حضور آقای نجفی رخ داد، یک موضوع کوچک و حول و محور کودکان نابالغ بود که برخی سعی کردند تا با ارائه تصویری مبهم و گزارشی اشتباه، آن را تبدیل به یک موضوع بزرگ و بحرانی برای تخریب جریان تازه روی کار آمده شهرداری کنند.
مسائل اساسی در کشور اولویت پیدا نمی‌کند اما مسائل حاشیه‌ای بحرانی می‎شود
رویداد۲۴ظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، بر این عقیده است که اتفاقی که در جشن شهرداری تهران و با حضور آقای نجفی رخ داد، یک موضوع کوچک و حول و محور کودکان نابالغ بود که برخی سعی کردند تا با ارائه تصویری مبهم و گزارشی اشتباه، آن را تبدیل به یک موضوع بزرگ  و بحرانی برای تخریب جریان تازه روی کار آمده شهرداری کنند.

هفته گذشته، همایش بانوان شاغل شهرداری تهران به مناسب ولادت حضرت‌زهرا و با حضور محمدعلی‌نجفی شهردارتهران و تعدادی از معاونان و مشاوران وی در برج میلاد برگزار شد. 

در بخشی از این مراسم، دختران نابالغ و کم سن، بر روی سن رفته و با آهنگی آذری، شروع به رقصیدن کردند که پخش قسمت کمی از این فیلم در فضای مجازی، جنجال‌ها و انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشت. بعد از این همایش بود که نجفی طی نامه‌ای به نهادهای زیرمجموعه، خواهان رعایت شئونات اسلامی شد و گفت: «ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزا است، اسلام دین شادی، نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.»

انتقادات و هجمه‌ها به سوی شهردار تهران، به مصاحبه‌ها و فضای مجازی محدود نشد و روز جمعه بسیاری از ائمه جمعه به آن پرداختند.

غلامرضاظریفیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون اتفاقات رخ داده در برج میلاد در حضور شهردار تهران و مطرح شدن آن از تریبون‌های نمازجمعه، گفت: متاسفانه یک سنت دیرینه در کشور ما است که بسیاری از مسائل اساسی که افکارعمومی را به شدت نگران می‌کند اولویت پیدا نمی‌کنند. مسائلی مانند اشتغال، فساد، رانت، تضییع حقوق‌شهروندی، تبعیض، مشکلات زیست‌محیطی، آسیب‌های‌اجتماعی و... همگی مسائل مهم و اساسی جامعه ما است که معمولا به آن‌ها پرداخته نمی‌شود، اما مسائل حاشیه‌ای را همواره بزرگ و بحرانی جلوه می‌دهند. 

این فعال سیاسی، با بیان اینکه ما در کشور پروژه‌های نیمه تمام فراوانی را داریم که سال‌هاست برزمین مانده، تصریح کرد: مسائلی مانند حوادث و اعتراضات اخیر و... مسائل نیمه‌تمامی هستند که در روح و ذهن جامعه، حضور همیشگی دارد و درواقع نوعی احساس اعتماد یا عدم اعتماد، امید یا احساس ناامیدی کاملا به این مسائل بستگی دارد. طبیعتا در بسیاری از مواقع از کنار این مباحث مهم، به راحتی گذشته می‌شود یا اگر هم به آن از تریبون‌های مختلف توجه شود، صرفا به ظواهر آن اشاره می‌شود، ولی اصل موضوع پیگیری نمی‌شود.

ظریفیان، ادامه داد: طبیعی است که در حاشیه این مسائل، می‌بینیم برخی به دلیل فرصتی که دارند تریبون‌های مهم و رسمی را در اختیار می‌گیرند و برخی از مسائل کوچک و کم اهمیت را به یک‌باره تبدیل به مسئله‌ای بزرگ و بحرانی می‌کنند. به طور مثال اتفاقی که در جشن شهرداری رخ داد، با توجه به حساسیتی که نسبت به شهرداری وجود دارد و برخی به دنبال تخریب آن هستند با بزرگ‌نمایی این اتفاق را تبدیل به یک بحران  جدی می‎کنند. شاید می‌شد دقت بیشتری در برگزاری مراسم کرد. اما واقعا زمانی که واقعیت و آن‌چیزی که در اصل رخ داده است را با آن چیزی که گزارش می‌کنند را می‌بینیم، فاصله‌های بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: برخی سعی دارند تا مسئله مبهمی را در جامعه پمپاژ کنند در حالی که این قبیل برنامه ها به شکل‌های مختلف و در ایام مختلف سال در خصوص بچه‌ها رخ می‌دهد و هیچ حساسیتی را هم تاکنون برانگیخته نکرده است. نکته مهم این است که ما بسیاری از اموراجتماعی را حتی اگر اشکالی در آن باشد، باید با نگاه اجتماعی نگاه کنیم و توجه کنیم که این یک موضوع اجتماعی است و اگر هم قصد اصلاح داریم، با نگاه اجتماعی به آن بپردازیم نه نگاه سیاسی.

این فعال سیاسی، با اشاره به اینکه متاسفانه ما مسائل اجتماعی را در چارچوب سیاست تعریف می‎کنیم و از آن یک پروژه می‌سازیم، خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه سازی‌ها فقط و فقط به دنبال تخریب هستند. یک جریان جدیدی در شهرداری برسرکار آمده و در همین ایام کوتاه، تلاش کرده تا نوعی از خدمت را بدون هیاهو، جنجال و تبلیغات که در دوره گذشته به شدت با آن مواجه بودیم را به شهروندان ارائه کند. 

وی افزود: شهرداری جدید هر کار کوچکی را که می‌خواهد انجام دهد، ده‌ها جریان آن را بزرگ و سیاه‌نمایی کرده و می‌کنند. شهرداری تلاش دارد تا خدمات را با نگاه عالمانه‌تری به شهروندان ارائه کند و شهرداری را از رانت‌ و سوء استفاده‌های مالی فاصله دهد و نوعی پاکدستی را در اداره شهر ارائه کند. اما به یکباره یک مسئله کاملا اجتماعی که در سطح چندکودک نابالغ بوده است را به یک امر سیاسی و انتقام جویی تبدیل می‌کنند. 

این فعال سیاسی، ادامه داد: اگر به مسائل جدی‌تر کشور مانند اشتغال می‌پرداختند، قطعا بسیاری از معضلات کشور مانند فقر، فحشا، اخلاق عمومی و ... جامعه حل می‎شد. ما این شیوه‌های تخریبی را در گذشته هم داشته‌ایم، همانگونه که آقای روحانی مطرح کردند، با منکوب کردن یا راندن یک جریان، فضا برای جریان دیگری باز نمی‌شود. اکنون مسائل جامعه ما به گونه‌ای به هم تنیده شده که هر نوع آسیبی به هر بخشی از یک مجموعه، می‌تواند به سایر مجموعه‌ها نیز آسیب برساند.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
بس است سفسطه گری مردم هشیارند ظریفیان دارای چه تجربه و تحصیلاتی است و معنای اصلاح طلبی ایشان چیست؟
نظرات شما
پیشخوان