تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد

بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه به ریاست مشترک مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه و مدیرکل امور سیاسی دوجانبه، دریانوردی، هوانوردی و مرزی وزارت امور خارجه ترکیه و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری از امروز در آنکارا برگزار شد.

رویداد۲۴-بیست و هفتمین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و ترکیه به ریاست مشترک مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه و مدیرکل امور سیاسی دوجانبه، دریانوردی، هوانوردی و مرزی وزارت امور خارجه ترکیه و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری از امروز در آنکارا برگزار شد.در این نشست موضوعات مرزی فیمابین، مسایل مربوط به انتظامات مرزی و روابط مرزبانان و نیروهای مرزی دو کشور، امور دروازه‌‌‌های‌ مرزی و همچنین مسایل آبی و زیست محیطی در مسیر نوار مرزی دو کشور مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر کامل و جامع برای مقابله موثر با ترددهای غیر مجاز از مرز، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و همچنین مقابله با تردد اشرار و گروه‌‌‌‌های تروریستی تفاهم و توافق کردند تا در چارچوب اسناد و توافقات فیمابین این همکاری‌ها را گسترش دهند.

علاوه بر این و پیرو رایزنی‌‌‌ها و مذاکرات انجام شده، تفاهم کلی در رابطه با بروزرسانی اسناد و معاهدات مرزی بین دو کشور حاصل گردید.

این اجلاس پس از وقفه شش ساله و به دنبال رایزنی‌‌‌ها و پیگیری‌‌‌‌های صورت گرفته و در چارچوب روابط نزدیک و دوستانه دو کشور در فضایی مثبت و مبتنی بر تفاهم و همکاری برگزار شد و انتظار می‌‌‌رود به دستاوردهای حائز اهمیتی در خصوص حل و فصل مسایل مرزی نایل شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان