تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

7 هزار دانشجوی خارجی به مناطق آزاد می‌آیند

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد: برنامه‌های مفصلی را برای توسعه گردشگری برای مناطق آزاد در نظر گرفتیم که مهم‌ترین آن جذب دانشجوی خارجی به‌عنوان گردشگر در مناطق آزاد است.

رویداد۲۴-معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد: برنامه‌های مفصلی را برای توسعه گردشگری برای مناطق آزاد در نظر گرفتیم که مهم‌ترین آن جذب دانشجوی خارجی به‌عنوان گردشگر در مناطق آزاد است. معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای افزایش سهم مناطق آزاد در جذب گردشگر خارجی7 هزار دانشجوی خارجی در قالب تورهای گردشگری به مناطق 7 گانه آزاد سفر می‌کنند.

محمدرضا رستمی در نشست هم‌اندیشی با سمن‌ها و فعالان حوزه گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان چابهار اظهار کرد: برنامه‌های مفصلی را برای توسعه گردشگری برای مناطق آزاد در نظر گرفتیم که مهم‌ترین آن جذب دانشجوی خارجی به‌عنوان گردشگر در مناطق آزاد است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای با یک موسسه تایوانی، 7هزار دانشجوی خارجی را در قالب تورهای گردشگری امسال به مناطق هفت‌گانه آزاد ما می‌آیند که سهم هر منطقه هزار دانشجو در نظر گرفته‌ شده است‌.

معاون گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: این قدم اول ما برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد و جذب حداکثری گردشگری خارجی در این مناطق در سال پیش‌روست.

رستمی بابیان این‌که سیاست مناطق آزاد بیشتر شناساندن ظرفیت‌های گردشگری آن‌هاست، گفت: در 30 روز آینده نیز در نمایشگاهی اختصاصی در سن‌پترزبورگ روسیه ظرفیت‌های گردشگری مناطق 7 گانه آزاد به‌همراه دیگر ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: برای افزایش مشارکت جوانان در گردشگری مناطق آزاد نیز برنامه‌هایی امسال در نظر گرفتیم،ما آماده حمایت از سرمایه‌گذاران جوان محور خرد در مناطق هستیم؛ بین 100 تا 500 میلیون تومان تسهیلات بوم‌گردی به جوانان می‌‌دهیم؛ هم‌چنین آماده تخصیص زمین به سرمایه‌گذاران جوان برای احداث بوم‌گردی نیز هستیم‌.

معاون گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد و متوسط یک صندوق در سه منطقه آزاد ازجمله چابهار تعبیه‌شده که هدف آن حمایت از صنایع هنری خلاق و به‌طور مشخص سوزن‌دوزی در چابهار است.

نظرات شما
پیشخوان