تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
دو نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کردند؛

چقدر احتمال رویایی مستقیم ایران و اسراییل وجود داد؟

نظام جمهوری اسلامی ایران هر حادثه و اتفاقی را مدنظر دارد و برای مقابله با آن موضوع پیش‌بینی‌های لازم را کرده است. اما نظام، همیشه راه حل‌هایی را انتخاب می‌کند که هم در پیشگاه خدا و هم در پیشگاه ملت سرفراز باشد.
چقدر احتمال رویایی مستقیم ایران و اسراییل وجود داد؟

رویداد۲۴ در هفته‌های گذشته جنگ لفظی و روانی بین ایران و اسرائیل شدت پیدا کرده و در این راستا جنگ مستقیم رژیم اشغالگر قدس با سوریه آتش این بگومگوها را شعله‌ورتر کرده است. حال کار به جایی رسیده که برخی افراد در داخل معتقدند ایران باید جواب محکمی به اظهارات رهبران اسرائیل بدهد و حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کند. در همین رابطه به سراغ دو تن از نمایندگان مجلس رفتیم تا نظرات آن‌ها را جویا شویم.

مازنی: ایران هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نبوده است

احمد مازنی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص اینکه بهترین موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدهای اسرائیل چه می‌تواند باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نبوده و قرار هم نیست که باشد اما اگر جنگی به ما تحمیل شود هم به لحاظ اراده و هم به لحاظ آمادگی دفاعی کاملاً توان مقابله را داریم و کارنامه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران گواه این امر است؛ البته من بعید می‌دانم اسرائیل چنین غلطی بکند که بخواهد به ایران حمله کند.

عضو فراکسیون امید در رابطه با اینکه چقدر احتمال دارد این جنگ لفظی و روانی در آینده شدت پیدا کند و در نهایت منجر به جنگ نظامی بین ایران و اسرائیل شود، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران هر حادثه و اتفاقی را مدنظر دارد و برای مقابله با آن موضوع پیش‌بینی‌های لازم را کرده است. اما نظام، همیشه راه حل‌هایی را انتخاب می‌کند که هم در پیشگاه خدا و هم در پیشگاه ملت سرفراز باشد. تصمیم‌گیران ما در واکنش با چنین حوادثی سعی می‌کنند مسیری را دنبال کنند که در آینده از آن به عنوان تصمیمی درست و معقول یاد کنند. من برخی جملاتی را از شخصیت‌های برجسته کشورهای مختلف خواندم و شنیدم که در خصوص جنگی که برای کشورشان رخ داده گفتند که اگر کار دست ما بود نمی‌گذاشتیم جنگ اتفاق بیافتد البته این افراد کاملاً به دفاع از کشورشان معتقد بودند ولی باید توجه داشت که باید طوری فضا را مدیریت کرد که در وهله اول جنگی اتفاق نیافتاد، اما هراسی از این نداریم که کشوری نامشروع مثل اسرائیل به ما حمله کند زیرا اگر آن‌ها مرتکب چنین خطایی شوند ما به گفته رهبر معظم انقلاب، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

وی افزود: امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است؛ جنگ باورها و اعتقادات. ملت ایران یک ملت مقاوم و محکمی است و هیچ وقت جنگی را شروع نخواهیم کرد و تلاش خواهیم داشت مثل همیشه منادی صلح در جهان باشیم.

مازنی در خصوص اینکه عملکرد دستگاه دیپلماسی ایران را در این بگومگوهای سیاسی چطور ارزیابی می‌کند، خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور بسیار عالی و عاقلانه است. روند دستگاه دیپلماسی سیاسی دکتر ظریف و دستگاه دیپلماسی دفاعی سردار سلیمانی شایسته تقدیر است و من این دو را مکمل هم می‌دانم.

جمالی: اسراییل به دنبال جنگ روانی است

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص اظهارات برخی چهره‌ها در ایران در خصوص لزوم حمله به اسرائیل، گفت: در هر زمینه‌ای افراد مسئول با آن موضوع باید نظر دهند. اکنون ما فرمانده کل قوا و شورای امنیت ملی را داریم و آن‌ها به خوبی می‌توانند نقشه راهی را برای مقابله با دشمنان ترسیم کنند. من فکر می‌کنم افراد دیگر در این رابطه تصمیم‌گیرنده هستند و نباید هر فردی در این خصوص اظهارنظر کند. اما موضوع دیگر این است که دولت سوریه توان دفاع از خود را دارد و به سمت اسرائیل موشک‌هایی را هم فرستاده است. این جواب دولت سوریه برای اسرائیلی‌ها قابل تحمل نبوده زیرا آن‌ها به هر کشوری حمله می‌کردند جوابی متناسب با تجاوزشان دریافت نمی‌کردند.

وی افزود: ایران هیچ اسلحه‌ای را به سوریه نفرستاده و این توان خود دولت سوریه است اما ایران به سوریه کمک مستشاری کرده است. کمک مستشاری می‌تواند در حوزه‌های اطلاعاتی، آموزشی و... اتفاق بیافتد. الان جنگی که بین سوریه و اسرائیل رخ داده جنگ ما با اسرائیل نیست بلکه دولت سوریه در حال جواب دادن به حملات موشکی اسرائیل است.

جمالی در پایان و در پاسخ به اینکه آیا احتمال این می‌رود که اسرائیل شروع کننده جنگ به ایران باشد، بیان کرد: خیر، آن‌ها به دنبال جنگ روانی هستند و اگر توان حمله به کشور ما را داشتند خیلی قبل‌تر از این‌ها به ایران حمله می‌کردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
همچین امکانی وجود ندارد مگه شماها مرض داشته باشید که تا الان هم داشته اید
نظرات شما
پیشخوان