تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

از یک وجب از خاک خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم

از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم چرا که این سرزمین تنها یک جغرافیای خاص برای سکونت نیست بلکه معانی مذهبی، قومی و تاریخی نیاکان ما در آنجا وجود دارد از این جهت مساله یک موضوع ملی است نه یک مساله شخصی.

رویداد۲۴-از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم چرا که این سرزمین تنها یک جغرافیای خاص برای سکونت نیست بلکه معانی مذهبی، قومی و تاریخی نیاکان ما در آنجا وجود دارد از این جهت مساله یک موضوع ملی است نه یک مساله شخصی.صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران طی نشست خبری که به مناسبت روز نکبت و انتقال سفارت ایالات متحده به قدس در محل سفارت برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت فعلی در شرایط سختی قرار داریم و دقیقا به نتیجه این اقدام‌ها و خروجی آن آگاهیم.

وی ادامه داد: مساله اصلی این است که وسعت قدس، وسعت فلسطین است و هیچ تفاوتی میان این دو وجود ندارد. در این راستا از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم چرا که این سرزمین تنها یک جغرافیای خاص برای سکونت نیست بلکه معانی مذهبی، قومی و تاریخی نیاکان ما در آنجا وجود دارد؛ از این جهت مساله یک موضوع ملی است نه یک مساله شخصی. از این منظر به دلیل ملی بودن این مساله نمی‌توانیم از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا فرزندان، پدران و بسیاری از اقوام و نیاکان ما در این راه شهید شدند و در اینجا لازم است که به روح تمامی مجاهدان این راه درود بفرستیم. در این ایام اخیر ۱۶۰ شهید و رقمی حدود ۱۲ هزار زخمی برجای مانده است که برادر اسماعیل هنیه یکی از آنها بوده است. با نگاهی به ترکیب قومی در فلسطین به این مفهوم دست پیدا می‌کنیم هیچ خانواده‌ای نیست که در میان آنها حداقل یک شهید وجود نداشته باشد و خون این شهدا نخواهد گذاشت که یک وجب از خاک فلسطین به دست دشمنان بیفتد. به همه قول می‌دهم که مردم فلسطین از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

زرقاوی با اشاره به لزوم توجه کشورهای اسلامی به مساله فلسطین گفت: جهان عرب باید پیشقراول مساله فلسطین باشد. در آینده قصد داریم کنفرانس ملی در این خصوص برگزار کنیم و تمامی دولت‌های اسلامی در آنجا اعلام می‌کنند که چه امکاناتی را می‌توانند در اختیار فلسطینیان قرار دهند آنهایی که می‌توانند حمایت مالی کنند یا آنکه نیروهایی برای جنگیدن با اسرائیل اعزام کنند همگان باید در آن کنفرانس توانایی و کمک خود را به صورت روشن اعلام کنند چرا که در وضعیت کنونی‌ راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌ها دردی را دوا نخواهد کرد و برای ما مهم است که بدانیم هر دولت اسلامی چه توانایی برای حمایت از فلسطین خواهد داشت.

وی افزود: مساله فلسطین برای من یک موضوع عقیدتی و ایمانی است و باور دارم که اسرائیل از بین خواهد رفت و در این روز من بر فرارسیدن پایان اسرائیل تاکید می‌کنم. صهیونیست‌ها جنگجویان خوبی نیستند و فقط از تفرقه کشورهای اسلامی بهره می‌برند چرا که دولت های اسلامی و عربی در وضعیت فعلی به روی یکدیگر سلاح کشیدند و در حال نزاع با یکدیگر هستند. این اختلاف دقیقا همان چیزی است که صهیونیست‌ها می‌خواهند چرا که ادامه این اختلاف باعث می‌شود تا تفرقه میان دولت اسلامی زیاد شود تا آنها بتوانند به راحتی پروژه‌های خود را عملیاتی کنند. بهتر است تا تعدادی از علمای اسلام از الازهر گرفته تا قم دور یکدیگر جمع شوند و به حل و فصل اختلافات بپردازند.

سفیر دولت فلسطین در تهران با محکوم کردن اقدام ایالات متحده در انتقال سفارت این کشور به قدس عنوان کرد: تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت موضوعی است که هزینه بسیار بالایی برای واشنگتن در برخواهد داشت و موضوعی است که هیچ یک از روسای جمهوری ایالات متحده آن را قبول نمی‌کردند اما شخص دیوانه‌ای مانند او نهایتا از سر بی‌اطلاعی به پیامدهای آن اقدام به انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس کرد. آنها باید بدانند که انتقال سفارت به هیچ وجه ما را نمی‌ترساند و این مبارزه ادامه خواهد داشت لذا اتحاد و ادامه کار ما علیه اسرائیل و مواضع آنها کاملا مشخص است باید بدانیم که آنها به دنبال شکل دادن اسرائیل بزرگ هستند که شامل یک سوم خاک عربستان، سوریه، عراق، لبنان، سینا و تا مصر خواهد بود اما این موضوع بدون هیچ تردیدی اجرایی نخواهد شد چرا که عزم ما برای مقابله با رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته دو برابر شده است و خط مقدم این مقابله ایران خواهد بود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
کسی را بده راه نمیدادند سراغ کدخدا را میگرفت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان