تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

جزئیات سفر نوبخت به تایلند

هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) با حضور محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بانکوک برگزار شد.
رویداد۲۴ هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) با حضور محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بانکوک برگزار شد.

محمدباقر نوبخت در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس اسكاپ كه با حضور نمایندگان ۶۶ كشور برگزار شد تاكید كرد: ‌مبنای بسیاری از نابرابری‌ها نظام بین‌الملل بی‌اخلاقی و رفتارهای خارج از هنجارهای مقبول بین‌المللی و عدم التزام به تعهدات پیشین است.

سخنگوی دولت در سخنرانی خود در این اجلاس تصریح كرد: فكر می‌كنم ما نمایندگان كشورها‌ی منطقه‌ در این كمیسیون پراهمیت منطقه‌ای بیش از سایرین و به خوبی آگاهی داریم كه برای مثال مسؤولیت خدشه به یك پیمان مهم بین‌المللی همانند «برجام» كه پایبندی جمهوری اسلامی ایران به آن، ۱۰ بار مورد تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته، برعهده كیست؟

حمایت تایلند از مواضع برجامی ایران

دكتر نوبخت در جریان سفر خود به تایلند همچنین با پرایوت چان‌اوچا نخست وزیر این كشور دیدار و درباره روابط دو كشور گفتگو و تبادل‌نظر كرد.

نخست وزیر تایلند در این دیدار با بیان اینكه ایران به تعهدات خود در موضوع برجام به خوبی عمل كرده است، بر حمایت كشورش از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام حمایت تاكید كرد.

وی همچین خواستار گسترش همه جانبه روابط بانكی و تجاری تهران - بانكوك شد و آمادگی خود را برای شركت در اجلاس سران كشورهای آسیایی كه در اكتبر سال جاری میلادی در ایران برگزار می شود اعلام كرد.

دكتر نوبخت نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی موجود میان دو كشور برای توسعه همكاری تهران - بانكوك، بر لزوم برگزاری شناسایی و تقویت این ظرفتیها تاكید كرد.

قدردانی معاون دبیركل سازمان ملل از ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه كشور در این سفر همچنین با خانم شمشاد اختر، معاون دبیر كل سازمان ملل و رییس كمیسیون اسكاپ نیز دیدار و درباره مسایلی از جمله اپدیم و موضوعات مورد بحث اجلاس هفتاد و چهار اسكاپ گفت و گو كرد.

نوبخت در این دیدار بر حمایت همه‌جانبه از استقرار و فعالیت دفتر اپدیم در ایران تاكید و تصریح كرد:‌ آماده بكارگیری ظرفیت‌های متنوع و گسترده ایران در مسیر توسعه فناوری محورو علمی و همچنین تاسیس شركت‌های دانش بنیان به منظور مدیریت اطلاعات بلایا هستیم.

شمشاد اختر، معاون دبیر كل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشها و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای استقرار و افتتاح مقر اپدیم در ایران بر تسریع در اقامات پیش رو تاكید كرد. 

كشورهای عضو اسكاپ در اجلاس سالانه خود كه در مقر سازمان ملل متحد در بانكوك در حال برگزاری است، موضوع توسعه پایدار با محوریت فقر و نابرابری در آسیا و اقیانوسیه را در دو سطح وزرای كشورهای عضو و كارشناسان بررسی می‌كنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24 ، نوبخت ، بانکوک
نظرات شما
پیشخوان