تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

طرح ملی بازآفرینی شهری در حال بررسی است

هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 141 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور گفت: به منظور بررسی وضعیت دقیق بافت های ناکارآمد تا 25‌ مهر ماه امسال به تمام استان ها سفر خواهیم کرد.

رویداد۲۴-هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 141 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور گفت: به منظور بررسی وضعیت دقیق بافت های ناکارآمد تا 25‌ مهر ماه امسال به تمام استان ها سفر خواهیم کرد. هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمانشاه اظهار داشت: 30 درصد از جمعیت ایران در بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای زندگی می کنند و با مشکلات آن درگیرهستند.

وی با بیان اینکه سالانه 270 محله حاشیه ای و ناکارآمد توسط این سازمان بازسازی می شود، گفت: در این بازسازی ها، توسعه خدمات زیربنایی و بنیان های شهری بر عهده دولت و شهرداری ها است و باقی امور نیز با کمک سرمایه گذاران و مردم انجام می شود.
وی گفت: 20 درصد بافت های شهری کشور ناکارآمد است که باید برای بازآفرینی آنها اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، با بیان اینکه 543 شهر در ایران دارای بافت های ناکارآمد شهری هستند، گفت: براساس آخرین آمار10 میلیون نفر در بافت های حاشیه ای و ناکارآمد زندگی می کنند.

** طرح ملی بازآفرینی شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به طرح ملی بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون به منظور تصویب در هیات دولت در حال بررسی است و پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
وی افزود: براساس هماهنگی هایی که با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران شده است، به نظر می رسد طرح ملی بازآفرینی شهری به سرعت در مجلس تصویب و اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس این طرح هزینه ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای نسبت به دیگر نقاط شهری 20 تا 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: تسهیلات مورد نیاز متقاضیان برای بازسازی مناطق حاشیه ای از طریق بانک مسکن پرداخت می شود.
عشایری اضافه کرد: پس از تصویب طرح، نهادهای محلی به منظور توسعه محلات حاشیه ای تصمیم گیری و ستادهای بازآفرینی شهری استانی و ملی از آن حمایت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سالانه یک صد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور ساخته خواهد شد، گفت: مالک هر واحد که قصد بازسازی در مناطق حاشیه ای و ناکارآمد را داشته باشد، 500 میلیون ریال تسهیلات با سود 9 درصد دریافت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه مشوق هایی به منظور سرمایه گذاری در بافت های ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است، گفت: تمامی مشوق ها، تخفیف ها و ابزارهای حمایتی که شامل مناطق محروم ‌می شوند به مناطق حاشیه ای نیز اختصاص پیدا خواهد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است. 30 درصد از جمعیت حدود یک میلیون نفری شهر کرمانشاه مرکز استان در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان