تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

فاز دوم باغ پرندگان تا پایان تابستان افتتاح می شود

علیرضا حسینی، شهردار منطقه (۴) از افتتاح فاز دوم مجموعه باغ پرندگان تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود:‌ قطعا از پرندگانی که ورود آنها به کشور مناسب است استفاده خواهیم کرد.

رویداد۲۴-علیرضا حسینی، شهردار منطقه (۴) از افتتاح فاز دوم مجموعه باغ پرندگان تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود:‌ قطعا از پرندگانی که ورود آنها به کشور مناسب است استفاده خواهیم کرد. علیرضا حسینی در نشست خبری امروز چهارشنبه بااشاره به اینکه حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران یعنی معادل ۱۰ درصد در منطقه چهار سکونت دارند، افزود: این جمعیت از جمعیت برخی مراکز استان و چندکشور اروپایی حاشیه خلیج فارس بیشتر است.

وی افزود:  باوجود اینکه اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح منطقه چهار صورت گرفته اما این منطقه همچنان ده سال عقب تر از سایر مناطق تهران است به شکلی که در منطقه چهار برخی از خدمات همچون  مجموعه شهر بازی و کتابخانه عمومی وجود ندارد.

حسینی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از مجموعه باغ پرندگان گفت:  احداث این مجموعه در سال ۹۰ و در دو فاز کلید خورد که فاز اول آن در مساحت ۱۵ هکتار به بهره برداری رسید اما متاسفانه فاز دوم آن سال گذشته به صورت عجولانه مورد بهره برداری قرار گرفت و از همه بدتر اینکه در فاز نخست از پرندگان قاچاق استفاده شد و این امر اختلاف نظری در بین محیط زیست و شهرداری ایجاد کرد که بی ترید حق باسازمان محیط زیست بود هم ا کنون نیز پرونده این موضوع در مراجع قضایی درحال پیگیری است.

وی تاکید کرد: برخی از مسیرهای باغ پرندگان خطرناک و فاقد نرده بوده که با توجه به اهمیت حفظ جان شهروندان این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. فاز دوم این مجموعه  در نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید البته این مجموعه با نواقصی روبرو است که امیدواریم در کوتاه ترین زمان حل شود.

شهردار منطقه چهار تاکید کرد:‌ یکی از اشکالاتی که در باغ پرندگان وجود دارد عدم مدیریت یکپارچه است که تلاش می‌کنیم مدیریت این مجموعه را یک پارچه کنیم. قطعا در فاز دوم این مجموعه از پرندگانی استفاده خواهد شد که ورود آنها به کشور کاملا قانونی باشد.

وی در خصوص فنس های مورد استفاده در مجموعه باغ پرندگان گفت: این فنس‌ها به لحاظ فنی مشکلی ندارند، اما نیازمند صاعقه گیر هستند که به زودی صاعقه گیر آنها نصب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سد معبر به عنوان یکی از مشکلات منطقه اشاره کرد و افزود: گاهی هنگام برخورد با دستفروشان مردم ناراحت می‌شوند و وقتی موضوع دستفروشی نیز رعایت می شود باز هم مردم ناراحت می شوند، لذا مقابله با چنین موضوعی کمی سخت و پیچیده می‌شود. باید طبق قانون با بساط گستران برخورد کنیم لذا در این زمینه باید از ظرفیت شورای تامین ، فرمانداری و حاکمیت استفاده شود و بی تردید شهرداری نمی‌تواند در برابر سد معبر اقدام موثری را انجام دهد.

حسینی تاکید کرد:‌ متاسفانه در مورد سد معبر با باندهای مافیایی روبرو هستیم و این در حالی است که بسیاری از این بساط گستران به صورت غیر قانونی از تیرهای برق برای بساط خود روشنایی می گیرند.

وی در مورد بوستان یاس فاطمی نیز گفت: شهرداری منطقه چهار در قسمت جنوبی این بوستان موضوعات خدماتی را دنبال می‌کند؛ در برخی از مناطق موجود در منطقه چهار نمی توان فضای سبز ایجاد کرد. درحقیقت توزیع سرانه فضای سبز در سطح منطقه چهار عادلانه نبوده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان