تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بزرگ‌ترین اتفاقات حوزه ICT در دولت تدبیر و امید رخ داده است

رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه» که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین اتفاقات حوزه ICT در دولت تدبیر و امید رخ داده است.

رویداد۲۴-رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه» که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین اتفاقات حوزه ICT در دولت تدبیر و امید رخ داده است.سراییان افزود: اتفاقاتی که در حوزه زیرساخت رخ داده، منحصربفرد بوده است. در این مدت بیش از ۳۵ هزار سایت موبایل نسل سه و چهار ایجاد شده و بیش از ۵۰ میلیون شهروند ایرانی از این بستر استفاده می‌کنند.

وی گفت:  امروز دولت همراه از دو محور رونمایی می‌شود؛ محور اول رونمایی از ۵۵ خدمت دولت همراه و محور دوم اعلام طرح قطب‌های دیتاسنتر است که از پروژه‌های راهبردی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود.

معاون وزیر  با اشاره به اینکه زیرساخت تحول دیجیتالی مبتنی بر بخش دسترسی است، گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه توسط بخش خصوصی انجام شده و ابزار مردم، گسترش موبایل بوده است و دولت هم تنها مقررات‌گذاری کرده است. این موضوع تجربه موفقی در توسعه شبکه موبایل بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: رییس‌ جمهوری، یکم اردیبهشت سال جاری در سالن اجلاس مدیران ارشد عنوان کردند که اگر در راستای تسریع راه‌اندازی دولت الکترونیک تلاش کنیم، فساد کاهش‌ می‌یابد و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. امروز با دولت همراه به جای اینکه مردم مراجعه کنند، ما می‌توانیم خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم ارائه دهیم. این ویژگی متمایز دولت همراه نسبت به گروه‌هاست.

نظرات شما
پیشخوان