تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

اختلاف کره شمالی و آمریکا در مورد خلع سلاح هسته ای

کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرده است دو کشور که بزودی می خواهند اجلاس تاریخی سران برگزار کنند بر سر جزییات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره اختلاف نظر دارند.

رویداد۲۴-کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرده است دو کشور که بزودی می خواهند اجلاس تاریخی سران برگزار کنند بر سر جزییات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره اختلاف نظر دارند. برای نخستین بار پیش از اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در روز 22 خرداد در سنگاپور، اعلام شد دو کشور بر سر جزییات برنامه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره دچار اختلاف شده اند.

باعث نگرانی پیونگ یانگ شده است.

کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرده است دو کشور که بزودی می خواهند اجلاس تاریخی سران برگزار کنند بر سر جزییات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره اختلاف نظر دارند.

وی در دیداری با نمایندگان پارلمان کره جنوبی که خبرگزاری یونهاپ این کشور به آن اشاره کرده است ، گفت : کره شمالی و آمریکا برای برگزاری اجلاس رهبران دو کشور به طور مستقیم با یکدیگر در حال رایزنی هستند.

وی حاضر نشد به جزییات مربوط به اختلافات دو کشور اشاره کند اما گفت که به رغم تلاش برای برگزاری اجلاس سران، آمریکا و کره شمالی در خصوص فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره دیدگاه هایی متفاوت دارند.

وی گفت که برنامه خلع سلاح هسته ای نیز مراحلی دارد او به این مراحل اشاره نکرد اما گفت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در ملاقات خود برای کاهش اختلافات تلاش خواهند کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی در باره اقدام کره شمالی در دعوت از هشت خبرنگار برای پوشش برنامه تخریب سایت اتمی 'پونگ گیه ری' در هفته آینده نیز گفت که این اقدام به پای انفجار برج خنک کننده راکتور هسته ای یانگ بیون در سال 2008 نمی رسد و مانند آن با اهمیت نیست.

وی در مورد اینکه ممکن است 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی نیز از کره جنوبی خارج شوند گفت که فعلا در خصوص این مساله هیچ برنامه ریزی و گفت و گویی نشده است.

نظرات شما
پیشخوان