تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

فراخوان هنیه به کشورهای اسلامی: در برابر رژیم صهیونیستی بایستید

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از کشورهای جهان خواست تا در برابر زیاده خواهی ها و ظلم های رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

رویداد۲۴-اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از کشورهای جهان خواست تا در برابر زیاده خواهی ها و ظلم های رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سران کشورهای عربی و اسلامی خواست که موضع قاطعانه و قوی برای مقابله با جانبداری‌های آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و جبهه‌ای عربی اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با توطئه های طراحی شده برای حذف آن تشکیل دهند.

هنیه از سران این کشورها خواست که مخالفت خود را با تمامی تصمیمات مغایر حقوق و اصول ملی فلسطینیان و در راس آنها به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت اسرائیل" اعلام کرده و با تلاش‌های برخی کشورها برای هم‌سویی و همراهی با رویکرد دولت آمریکا در قبال مساله فلسطین مقابله کنند.

وی همچنین بر لزوم اعلام لغو محاصره ۱۲ ساله باریکه غزه و تحرک فوری برای پایان دادن به درد و رنج ساکنان این منطقه که از نیازهای اولیه زندگی نیز بی بهره هستند، تاکید کرد.

هنیه مقامات این کشورها را به توافق بر روی راهبردی عربی و اسلامی در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها، منزوی کردن آن، افشای جنایت‌های این رژیم و تحویل مقامات جنایتکار آن به دادگاه‌های بین المللی تشویق کرد.

وی بار دیگر بر حق قانونی ملت فلسطین برای دفاع از خود و سلب حقوق و تحقق خواسته‌هایش در زمینه آزادسازی سرزمین، تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به وطنشان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین از شرکت گسترده اقشار مختلف ملت فلسطین در تظاهرات حمایت از قدس و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تمجید کرد و گفت این تظاهرات گسترده باعث ترس و وحشت مقامات صهیونیستی و بر هم خوردن حساب و کتاب های آنها شد؛ تا جایی که در جنایتی وحشیانه و هولناک ۶۳ فلسطینی را شهید و بیش از ۲۲۰۰ نفر دیگر را زخمی یا مسموم کردند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان