تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ در واکنش به سخنان رئیس شورای اتحادیه اروپا: اروپا بدرفتاری کرده است

دونالد ترامپ به سخنان اخیر دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در مورد ایران واکنش نشان داد.

رویداد۲۴-دونالد ترامپ به سخنان اخیر دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در مورد ایران واکنش نشان داد.

رئیس کمیسیون اروپا] را خیلی خوب می‌شناسم. دونالد [توسک] را هم خیلی خوب می‌شناسم و هر دوشان را دوست دارم، اما آنها خیلی سرسخت هستند و در گذشته هیچ کس [از طرف آمریکا] با آنها مذاکره نکرده است. حقیقت این است که به جز چین و چند کشور دیگر، اتحادیه اروپا با ما بدترین رفتار ممکن را داشته است.»

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه در سخنانی که حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا و غرب بالکان در صوفیه، پایتخت بلغارستان ایراد کرد، با اشاره به تصمیم‌های اخیر دولت آمریکا از جمله خروج از برجام و تهدید به وضع تعرفه‌های تجاری گفته بود که «پیش‌بینی‌ناپذیر بودن» دونالد ترامپ خوب است، اما این روش تنها ضد مخالفان و دشمنان کاربرد دارد و نباید برای دوستان این کشور به کار گرفته شود.

وی در واکنشی شدید به سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: «در زمینه ایران و رویکردی که این کشور به اروپا و دنیای غرب دارد نه توقع زیادی داریم و نه دچار توهم شده‌ایم. اما هنگامی که پای واشنگتن در میان باشد خیلی بیش از این چیزها از دوستان‌مان در آمریکا انتظار داریم.»

دونالد توسک همچنین به طعنه افزوده بود که اروپا با «چنین دوستانی» نیاز به «دشمن» ندارد.

رئیس شورای اروپا روز پنج‌شنبه نیز در صوفیه با اعلام این که اتحادیه اروپا فرایند مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از جمعه آغاز می‌کند، گفت: «ما به اتفاق دیگر اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیدیم مادام که ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بماند، در آن باقی بمانیم.»

نظرات شما
پیشخوان