تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

جهان اسلام منتظر هنرهای قرآنی هنرمندان ایران است

سیدعباس صالحی عصر شنبه در آئین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام (ره) با اشاره به جایگاه مهم قرآن این کتاب آسمانی نزد مسلمانان جهان اسلام سه رویکرد نظریه پردازی عمیق تر از قرآن، ارتباط وجودی با این کتاب آسمانی و توجه ویژه به معارف آن، که کمتر دیده شده را از رویکردهای اصلی دانست که باید در دهه پنجم انقلاب به آن توجه و سرمایه گذاری شود.

رویداد۲۴-سیدعباس صالحی عصر شنبه در آئین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام (ره) با اشاره به جایگاه مهم قرآن این کتاب آسمانی نزد مسلمانان جهان اسلام سه رویکرد نظریه پردازی عمیق تر از قرآن، ارتباط وجودی با این کتاب آسمانی و توجه ویژه به معارف آن، که کمتر دیده شده را از رویکردهای اصلی دانست که باید در دهه پنجم انقلاب به آن توجه و سرمایه گذاری شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توازن کاری بر روی قرآن می توانیم این کتاب آسمانی را حفظ و گام های رو به جلویی برداریم.
وی با اشاره به اینکه قرآن و معارف و آموزه های دینی قرآنی همگی پیوند عمیقی با آغاز و پیروزی انقلاب اسلامی ایران دارد خاطرنشان کرد: امروز در 40 سالگی انقلاب اتفاقات بسیار رو به جلو و مثبتی در حوزه قرآنی به وجود آمده است و سهم بسزایی را از این اتفاقات نصیب جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته در حیطه قرآنی شده است که قابل مقایسه با گذشته های آن نیست.
صالحی از چاپ 38 هزار عنوان کتاب در حوزه قرآن به عنوان چاپ اول و انتشار مجدد که 16 هزار آن در فضای علوم قرآنی و 9 هزار چاپ در حوزه تفسیر و دیگر حوزه های قرآنی بوده است را نشانگر یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب طی 40 سال اخیر برشمرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اکنون چندین هزار موسسه قرآنی در حوزه های قرآن، عترت، معارف و آموزه های دینی تلاش می کنند که همگی اینها نشانگر تکاپویی در جهت جریان مردمگرایی و قرآن گستری است که قابل توجه است.
صالحی مجموعه های مختلف دیگر از طریق رویدادهای قرآنی مانند مسابقات قرآن، حفظ، تلاوت را که همه ساله در کشور به ویژه در ماه شعبان، رجب و رمضان برگزار می گردد را به عنوان گل ارتباط ایران با جهان اسلام دانست.
وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در فضای مجازی و دیجیتال گفت: امروز شاهد حضور سایت ها و نرم افزارهای مختلف در فضای مجازی با عناوین قرآنی هستیم که می توان به 400 سایت در فضای قرآنی و بیش از 500 نرم افزار برای گسترش و خدمات قرآنی اشاره کرد.
صالحی درباره فعالیت های قرآنی در مساجد یادآور شد: اینک 30 هزار مسجد طرح تلاوت و در 6 هزار مسجد نیز کار تلاوت، حفظ و دیگر آموزش های قرآنی انجام می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از ترجمه قرآن به زبان های فارسی و دیگر زبان های زنده دنیا یاد کرد و عنوان داشت: اکنون ده ها ترجمه فارسی از قرآن وجود دارد که می تواند فاصله افراد را با قرآن کمتر کند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان