تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
بازار داغ فیلترشکن‌ها در شهر؛

بیشترین متقاضیان نصب فیلترشکن چه کسانی هستند/ اشتغال‌زایی جدید برای موبایل فروشی‌ها!

این روزها بازار فیلترشکن‌ها حسابی داغ است و آنهایی که ماندن در تلگرام را نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها ترجیح می‌دهند یا برای خرید و نصب فیلترشکن به موبایل فروشی‌ها مراجعه می‌کنند یا فیلترشکن را دانلود و نصب کنند.

رویداد۲۴ از روزی که فیلتر تلگرام اجرا شد، بازار فیلترشکن‌ها داغ‌تر از هر زمان دیگری است. نگاهی به آمارهای جست‌وجوی گوگل هم نشان می ‌هد که در حدود 20 روزی که از فیلتر تلگرام می‌گذرد، ایرانی‌ها واژه‌های مرتبط با «فیلترشکن» را بیشتر ‌از سایر واژه‌ها جستجو کرده‌اند.

فروشگاه گوگل این لیست را با توجه به کشور و منطقه سکونت کاربران، طبقه‌بندی کرده و اعلام می‌کند که ساکنان هر کشور در 24 ساعت گذشته چه اپلیکیشن‌هایی را بیشتر دانلود کرده‌اند. Google Play  هم نشان می‌دهد که در حدود سه هفته اخیر ایرانی‌ها به نصب فیلترشکن‌ها توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند.

بازار داغ فیلترشکن در موبایل فروشی‌ها

اما ماجرای جست‌وجو و نصب فیلترشکن‌ها به همین جا ختم نمی‌شود؛ از زمانی که تلگرام فیلتر شده، تعداد افرادی که برای خرید و نصب فیلترشکن به موبایل فروشی‌ها و مراکز تعمیر موبایل مراجعه می‌کنند، افزایش محسوس و نسبتا چشمگیری داشته است. در واقع آنهایی که خودشان نمی‌توانند فیلترشکن‌های باکیفیت و با سرعت بالا را دانلود و نصب کنند، راه موبایل فروشی‌ها و مراکز تعمیر موبایل را پیش می‌گیرند.

یکی از فروشندگان تلفن همراه در پاساژ علاء الدین به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید که برای نصب فیلترشکن روی دستگاه‌های موبایل 5 هزار تا 15 هزار تومان دریافت می کند که این رقم برای دارندگان گوشی‌های آیفون کمی افزایش می‌یابد و به 20 هزار تومان می‌رسد.

دارندگان آیفون؛ بیشترین متقضیان فیلترشکن!

آنگونه که او عنوان می‌کند، دارندگان گوشی‌های اپل بیشترین متقاضیان نصب فیلترشکن هستند، زیرا نرم‌افزارهای فیلترشکن برای اندروید و سیستم عامل ویندوز به راحتی در اینترنت پیدا می‌شود، اما در مورد گوشی‌های اپل این موضوع صادق نیست.

به گفته این فروشنده موبایل برای برخی از مشتری‌ها نوع فیلترشکن فرقی نمی‌کند و فقط سرعت بالا و کیفیت آن مهم است، اما تعدادی از مشتریان هم هستند که فیلترشکن خاصی مدنظرشان است و می‌خواهند که همان فیلترشکن برایشان نصب شود.

آنطور که این فروشنده موبایل می‌‌گوید بخش قابل توجهی از مشتریان نصب فیلترشکن، جوان‌ها هستند و درصد کمتری را افراد میانسال و مسن تشکیل می‌دهند.

ایرانی‌ها چه فیلترشکن‌هایی دوست دارند؟

یکی دیگر از فروشندگان موبایل در همین پاساژ به خبرنگار رویداد۲۴ توضیح می‌دهد که فیلترشکن‌هایی مانند وی پی ان مستر، وی پی ان اسکای، هات اسپات شیلد، سایفون و لنترن، این روزها بیشتر مورد توجه مشتریانی هستند که برای نصب این نرم افزار به مغازه او مراجعه می‌کنند.

او می‌گوید که هر فیلترشکن را بسته به نوع آن و نوع گوشی از 5 هزار تومان تا حدود 25 هزار تومان نصب می کند و آموزش‌های لازم را هم به افرادی که بخواهند، می‌دهد.

به گفته این فروشنده موبایل، در حدود سه هفته اخیری که از فیلتر تلگرام می‌گذرد، میزان مراجعه مردم برای نصب فیلترشکن افزایش چشمگیری نسبت به قبل یافته و درآمد نسبتا خوبی از این راه کسب کرده است.

اما در این میان کسانی هم هستند که اقدام به نصب فیلترشکن روی لپ‌تاپ و کامپیوتر خود می‌کنند. یکی از فروشندگان و تعمیرکنندگان سیستم‌های یارانه‌ای در حوالی میدان ولیعصر به خبرنگار ما می‌گوید که برای نصب فیلترشکن روی لپ‌تاپ 15 هزار تا 40 هزار تومان از مشتریان می‌گیرد.

اما این روزها به غیر از افزایش تقاضا برای نرم افزارهای فیلترشکن، این روزها فروش VPN ها توسط ISPها هم به شدت افزایش پیدا کرده و کاربران می‌توانند با یک جستجوی اینترنتی ساده و پرداخت 5 هزارتومان، حساب کاربری یک ماهه ایجاد کنند و با نصب نرم‌افزار مخصوص، بدون محدودیت در فضای مجازی فعالیت کنند. VPNها در فضای مجازی به قیمت 3 تا 25 هزار تومان برای یک ماه به فروش می‌رسند.

حالا به نظر می‌رسد که اگر دولت بخواهد فیلترشکن‌های موجود را هم فیلتر کند تا امکان دسترسی به تلگرام محدودتر شود، بازار کار آنهایی که فیلترشکن نصب می‌کنند و البته ورژن‌های جدیدتری برای ارائه دارند، حتی داغ‌تر از قبل خواهد شد.
برچسب ها: رویداد24 ، فیلترشکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
اخه با فیلترشکن‌که نمیشه رفت بعدا همین خبرگزاری خانه ملت از تلگرام رفته در پیام رسان داخلی من گپ نصب کردم ولی خالیه اصلا برای خودشان نمیزارن انگاری همه چیز حل شده گرفتن تلگرام
نظرات شما
پیشخوان