تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
تندروها دل خوشی از لاریجانی ندارند؛

سخنران روز قدس، مغضوب یاران قدیمی/ اصولگرایان علیه لاریجانی 1400

معرفی علی لاریجانی به عنوان سخنران روز قدس تهران، بنزینی بود روی آتش زیر خاکستر. رسانه‌های تندرو، صریح‌تر از هر زمانی به علی لاریجانی تاختند.
علی لاریجانی: علیه افراطیون!

رویداد۲۴ «افرادی که به لاریجانی رای دادند تا رئیس مجلس شود، خیانت کردند و در انتخابات بعدی نباید مورد حمایت ما قرار بگیرند» اشتباه نکنید. این جملات اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید نیست. با اینکه محمدرضا عارف نامزد ریاست مجلس بود اما هنوز اصلاح‌طلبان تمایلی ندارند تا اینگونه با ریاست مجلس، رو در رو شوند. این قسمتی از ادبیات تندروترین نیروهای اصولگرا در ایران است. گروهی که تاکید دارد این ادبیات به معنای حمایت از رفتار و منش محمود احمدی‌نژاد نیست و آن جریان هم ضربات زیادی به جریان انقلاب زده است.

با این حال معرفی علی لاریجانی به عنوان سخنران روز قدس تهران، بنزینی بود روی آتش زیر خاکستر. رسانه‌های تندرو، صریح‌تر از هر زمانی به علی لاریجانی تاختند. رجا نیوز نوشت «این بدسلیقگی که بیش از پیش به چشم می‌آید انتخاب علی لاریجانی به عنوان سخنران روز قدس پایتخت است در حالی که اگر مسئولان برگزار کننده این مراسم فقط اندکی نسبت به مواضع سال‌های گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی اشراف داشتند به خوبی درک می‌کردند که هیچ سنخیتی بین حمایت از آرمان فلسطین و تلاش لاریجانی برای تصویب کنوانسیون‌هایی چون مقابله با تامین مالی تروریسم که عملاً دست‌های کشور برای حمایت از محور مقاومت را قطع می‌کند وجود ندارد... به همین منظور بهتر بود که مسئولان برگزار کننده مراسم روز قدس تهران از افرادی چون سردار سرلشکر قاسم سلیمانی برای سخنرانی دعوت به عمل می‌آوردند که خود نماد تفکر جهادی و حمایت از آرمان فلسطین به شمار می‌رفت.»

این البته مودبانه و سانسور شده ادبیاتی بود که در گروه‌های اصولگرایان تندرو درباره لاریجانی مطرح می‌شد. آن هم در حالی که لاریجانی هم سابقه فعالیت در سپاه را دارد و هم اولین رییس صدا و سیما با حکم رهبر انقلاب بوده است و هم قبل از جلیلی و بعد از روحانی، دبیر شورای امنیت ملی بوده است و رکورد دار بیشترین ریاست بر مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی است.

زمانی که چهره‌های سیاسی در نسبت موافقت یا مخالفت با محمود احمدی‌نژاد تعریف می‌شدند، لاریجانی به خاطر انتقادهایی که از دولت احمدی نژاد داشت، مورد غضب اصولگرایان تندرو قرار گرفته بود تا جایی که در شهر قم و در حرم حضرت معصومه به او مهر پرت کردند و حتی سه سال پس از آن هم در فهرست اصولگرایان برای انتخابات 94 قرار نگرفت. یکی دو سال بود که از حجم انتقادها به لاریجانی کاسته شده بود و تنها انتقادها تا پیش از آن از سوی چهره‌هایی همچون کوچک‌زاده و رسایی بود آن هم در مجلس بود و در بیرون از مجلس چندان نمودی نداشت تا اینکه اصولگرایان تندرو این بار با قرار دادن سردار سلیمانی مقابل لاریجانی برای او خط و نشان بکشند.

لاریجانی، نابغه سیاست است که توانست از لاریجانی در حال رشد سال 84 که حتی جایگاهی ویژه‌ای میان یاران اصولگرا هم نداشت، خود را به چهره‌ای تعیین کننده در حاکمیت تبدیل کند. او اما هرگز گمان نمی‌کرد که دو سال مانده به انتخابات مجلس، یاران قدیمی اینطور علیه او شمشیر بکشند. تندروهای اصولگرا از اینکه لاریجانی گزینه این جریان برای ایران 1400 باشد واهمه دارند ...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان