تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا جلسات جمنا تشکیل نمی‌شود؟

مشاغل جدید اعضای جمنا؛ از بازرسی دفتر رهبری تا حضور در بخش خصوصی +جدول

بررسی به دلیل حضور در جایگاه‌های و شرایط خاص کاری خودشان خواسته‌اند دیگر عضو جبهه نباشند
مشاغل جدید اعضای جمنا؛ از بازرسی دفتر رهبری تا حضور در بخش خصوصی

رویداد۲۴ مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اخیرا بابیان اینکه فعالیت‌های جبهه مردمی با اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین‌شده ادامه دارد، گفته است: برخی مطالبی درباره عدم حضور برخی اعضای شورای مرکزی مطرح کردند که باید گفت این افراد به دلیل حضور در جایگاه‌های و شرایط خاص کاری خودشان خواسته‌اند دیگر عضو جبهه نباشند لذا هیچ‌کدام از اعضای شورای مرکزی از این جبهه استعفا نداده است و اگر شرایطی برای عدم حضور آنها پیش‌آمده به دلیل شرایط کاری جدید بوده است.

جدول زیر مشاغل اعضای شورای مرکزی جمنا را در حال حاضر و در زمان عضویت در شورای مرکزی این تشکیلات نشان می‌دهد:

مشاغل جدید اعضای جمنا، از بازرسی دفتر رهبری تا حضور در بخش خصوصی

سه نفر از افراد حاضر در لیست بالا نسبت به سال قبل مسئولیت کمتری بر عهده دارند. چمران و راستگو با رای مردم از شورای شهر تهران کنار رفتند و خسروی وفا با توجه به ممنوعیت دو شغله بودن از ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان کنار رفت.

در مقابل اما حسین فدایی به عنوان رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری منصوب شده (مسئولیتی که قبل از او بر عهده اکبر ناطق نوری بود) و بعد از قرار گرفتن در این مسئولیت، از دبیرکلی چمعیت ایثارگران هم استعفا داده است.

نادر طالب‌زاده که از فیلمسازی به سیاست روی آورده بود، پس از کم‌کاری جمنا، باز به سینما بازگشت و با حکم رییس سازمان سینمایی به عنوان عضو حقیقی شورای عالی بین‌الملل سینما منصوب شد.

حسین فدایی یکی از چهره‌های فعال جمنا بود و گفته می‌شد مرد پشت صحنه تصمیم‌گیری‌های مهم بوده است.

اکثر احزاب هر یکی دو سال با برگزاری انتخابات در ترکیب شورای مرکزی تغییراتی به وجود می‌آورند. با این حال مشخص نیست آیا جمنا تغییراتی در میان شورای مرکزی خود ایجاد خواهد کرد؟

هر چند تجربه اول جمنا از دست دادن ریاست جمهوری و شورای شهر شش کلانشهر بزرگ ایران و شکست بی سابقه این جریان در انتخابات بود اما انتشار لیست مشترک دستاوردی بود که برخی اصولگرایان بر حفظ آن اصرار دارند.


نظرات شما
پیشخوان