تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره‌شمالی؛

مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم/ ناهار مشترک پس از سه ساعت مذاکره

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ در هتل مجلل کاپلا در جزیرۀ سنتوزا در سنگاپور با یکدیگر دست دادند.

رویداد۲۴ نشست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دقایقی پیش به صورت یک به یک و با حضور صرفا 2 مترجم در هتل کاپلا جزیره سنتوزا در سنگاپور پشت درهای بسته آغاز شد.
 
این نشست به وقت محلی ساعت 9:15 دقیقه( به وقت محلی) با حضور رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا و مترجمان انها در محل مذاکره در هتل کاپلا در جزیره سنتوزا سنگاپور در تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است .
 
دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی در ساعت مقرر در این هتل که برای مذاکره در نظر گرفته شده حضور یافتند و پس از دست دادن با یکدیگر در مقابل خبرنگاران وارد مذاکره ای که گفته می شود 45 دقیقه طول خواهد کشید، شدند.
 
بیش از دو هزار و 500 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی از کشورهای مختلف این رخداد تاریخی را پوشش خبری می دهند.
 
سنگاپور کمتر از یک ماه پیش برای این مذاکرات انتخاب شد و در مدت یک هفته رسانه های اخبار مستمری را در مورد این نشست به سراسر جهان مخابره کردند.
 
به گزارش بی بی سی، انتظار می‌رود دو رهبر ابتدا در دیداری یک به یک ۴۵ دقیقه، تنها با حضور یک مترجم از هر طرف، با هم گفتگو کنند.
 
پس از آن مشاوران آقای ترامپ و کیم جونگ اون به آنها می‌پیوندند تا گفتگوها برای یک ساعت تا ۹۰ دقیقه دیگر پی گرفته شود.
 
دانلد ترامپ و کیم جونگ اون پس از این دیدار با یکدیگر نهار می‌خورند.
 
دونالد ترامپ گفت که امیدوار است این نشست بسیار موفق باشد. او در حالی که کنار آقای کیم نشسته بود گفت که «ما روابط فوق‌العاده‌ای در پیش‌رو داریم.»
 
کیم جونگ اون نیز گفت که برای برگزاری این نشست موانع بسیاری وجود داشت. او افزود: «ما تمام این موانع را پشت سر گذاشتیم و اکنون اینجا هستیم.»
 
سال گذشته تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت بالا رفته بود تا جایی که دو طرف یکدیگر را به جنگ تهدید کردند.
 
دیدار روز سه شنبه تغییر قابل توجهی در رویکرد دو کشور نسبت به یکدیگر محسوب می شود.
 
آمریکا امیدوار است دیدار دو رهبر آغاز روندی باشد که نهایتا به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره منجر شود.
 
کره شمالی گفته است حاضر است به خلع سلاح هسته‌ای پایبند شود اما راه رسیدن به این هدف و یا خواسته متقابل پیونگ یانگ از آمریکا هنوز مشخص نیست.
 
به گزارش بی بی سی، جزییات چندانی از دستور کار اجلاس منتشر نشده است. به گفته کاخ سفید این دیدار ۹ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.
 
دیدار میان دو رهبر یک به یک خواهد بود و دیدارهای موازی دیگری میان مقام‌های دیگر برگزار می‌شود.
 
ترامپ در حساب توییتری خود نوشته "دیدارهای میان مقام‌های دو کشور به خوبی و به سرعت پیش می‌رود اما مهم این نیست. به زودی می‌فهمیم که یک توافق واقعی، نه مثل توافق‌های قبلی، ممکن است یا نه."
 
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که نسبت به نتایج نشست سنگاپور خوشبین است. او دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون را به دلیل «از بین بردن چرخۀ مخاطرات که در سال گذشته نگرانی‌های بسیاری را بوجود آورده بود» ستود. او اعلام کرد که سازمان ملل از این گفتگوها حمایت می‌کند.
 
گوترش همچنین اعلام کرد که سازمان ملل آماده کمکهای انسانی به کرۀ شمالی است. سازمان ملل هم اکنون در تلاش برای تامین بودجه ۱۱۱ میلیون دلاری برای کمک به مردم کرۀ شمالی است و دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که باید کشورهای آسیایی به جای آمریکا برای تامین این کمک مالی، وارد عمل شوند.
 
بی بی سی در تحلیل این دیدار نوشته است: تحلیل‌گران می‌پرسند چرا کیم جونگ اون بعد از این همه تلاش برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای باید دست از آنها بکشد؟ آنها در عین حال معتقدند رهبر کره شمالی تا همین جای کار هم با کشاندن رهبر پرقدرت ترین کشور جهان به یک دیدار دونفره پیروز شده است.

اون و ترامپ دست دادند/ مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم

اون و ترامپ دست دادند/ مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم

اون و ترامپ دست دادند/ مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم

اون و ترامپ دست دادند/ مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم

اون و ترامپ دست دادند/ مذاکره میان ترامپ و اون صرفاً با حضور دو مترجم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان