تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش:

نسل امروز تاب‌ شرایط سخت را ندارد/ دانش‌آموزان دختر با محدودیت مواجه هستند

وزیرآموزش و پرورش گفت: بچه‌های امروز تاب‌آوری در برابر شرایط سخت را به نسبت نسل‌های گذشته ندارند.
رویداد۲۴ بطحایی وزیر آموزش و پرورش درجلسه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقا فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر گفت: با این روش و سبک زندگی که در جامعه وجود دارد بخش‌های تحمیلی و ناخواسته‌هایی در زندگی را شاهد هستیم که اگر این روش را تصحیح کنیم نسل آینده دیگر در معرض خطر نخواهد بود. این موضوع به صورت بسیار جدی در آموزش و پرورش مطرح است، زیرا بحث نشاط و سرزندگی در میان دانش‌آموزان ما حائز اهمیت است، بچه‌های امروز تاب‌آوری در برابر شرایط سخت را به نسبت نسل‌های گذشته ندارند. همه ما نگران گسترش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به طور جدی بپذیریم که نسل آینده در معرض خطر است و جلوگیری این امر تنها از آموزش و پرورش برنمی‌آید.
 
وی ادامه داد: باید برنامه‌ای مدون شود که اصلاحات این روند را تضمین کند. باید باور کنیم نسل آینده ما با این روشی که جلو می‌رویم در خطر است تا زمانی که به این مرحله نرسیم که اولویت ما نسل آینده است هیچ تلاشی نتیجه نخواهد داد.
 
او افزود: اگر در منطقه‌ای یک حسینیه وجود داشته باشد که تنها در سال یک یا دو مرتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کنارش یک مدرسه باشد که نیازمند یک فضای مناسب ورزشی و یا هر فضای دیگری باشد روا نیست فضای حسینیه بلااستفاده بماند. بسیاری از سالن‌های ورزشی صبح‌ها خالی هستند این سالن‌ها عموما متعلق به بخش خصوصی‌اند و اگر در کنار این سالن‌ها مدرسه‌ای باشد که از کمترین امکانات برخوردار است باید در ورزشگاه باز باشد تا مورد استفاده مدرسه قرار بگیرد.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اهداف ما در آموزش و پرورش بالا بردن آستانه تحمل دانش‌آموزان است دانش‌آموزان دختر به دلیل محدودیت‌هایی که نسبت به دانش‌آموزان پسر دارند باید در اولویت‌ قرار بگیرند. ما در آموزش و پرورش متاسفانه تلاش می‌کنیم تنها به باب آموزشی و افزایش علوم دانش آموزان بپردازیم لاجرم از اهداف پرورشی دور افتاده‌ایم. اصلا مجال گفت‌وگو در کلاس‌ها و صحبت کردن با یکدیگر وجود ندارد من به عنوان کسی که 35 سال معلم بوده است به معلم هم حق می‌دهم با وجود حجم کتاب درسی و محدودیت در زمان وقتی برای بعد پرورشی مدرسه نداشته باشد. پیشتر ما یک طرحی را شروع کردیم که مورد سوء استفاده قرار گرفت در مواجهه با آموزش و پرورش نباید رفتارهای سیاسی کرد.
 
او در خصوص افزایش تحرک در میان دانش آموزان ابتدایی توضیح داد: دانش آموزان دوره ابتدایی باید بالا پریدن و تحرک داشتن را تجربه کنند در غیر اینصورت آنها اگر فردا مادر شوند از عهده کوچکترین وظایف خود برنمی‌آیند. ما که نباید فقط به دانش آموزان تست زدن را یاد بدهیم. وقتی انگیزه تحرک و جنب و جوش کافی را در دانش آموزان ایجاد نکنیم آنها در دوره متوسطه منزوی و دچار سرخوردگی می‌شوند و خودشان را می‌بازند من از همه خانواده‌ها می خواهم کمک کنند این سیر اصلاح شود. بچه‌های مدرسه‌های دوره ابتدایی باید زندگی کردن، گفت‌گو کردن، تحمل یکدیگر، تمرین در ورزش‌های جسمانی را بیاموزند.
 
وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: بیش از 1.3 دهم دانش آموزان دچار چاقی مفرط شده‌اند و همین باعث می‌شود که آنها در آینده قدرت تحرک و جنب و جوش نداشته باشند و اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان