تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
جزییاتی از دیدار ترامپ و کیم اون؛

امضای توافقنامه خلع سلاح هسته‌ای بدون خودکار سنگاپوری!/ ادامه مذاکرات در سطح وزرای خارجه

رهبر کره شمالی برای امضای بیانیه مشترک خود با ترامپ حاضر به استفاده از خودکار سنگاپوری نشد و به جای آن از خودکاری که خواهرش کیم یونگ جونگ به او داده بود استفاده کرد.
بازتاب رسانه های و حواشی دیدار ترامپ و اون

رویداد۲۴ دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی برگزار شد و از نخستین دقایق صبح امروز – سه شنبه- تاکنون تصاویر و اخبار متفاوت و متنوعی از این دیدار و دیدارهایی پس از آن و ناهار کاری و همچنین حواشی آن منتشر شد.

رسانه‌های جهانی به طور گسترده و فراگیری اقدام به انتشار و بازتاب اخبار مربوط به این دیدار کرده و لحظه به لحظه تحولات مربوط به آن را پوشش دادند.

خبرگزاری رویترز نیز بخش‌های مختلف دیدارهای امروز «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» را منتشر کرد و نوشت: ترامپ و کیم توافقنامه خلع سلاح اتمی و امنیت کره شمالی را امضا کردند.

در بیانیه مشترک پس از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی پس از دیدار تاریخی آنها در سنگاپور آمده است: رئیس جمهور ترامپ متعهد است که ضمانت‌های امنیتی لازم برای کره شمالی و کیم جونگ اون به عنوان رهبر این کشور را که متعهد به تکمیل روند خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره است، ارائه دهد.

ترامپ همچنین گفت انتظار دارد روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره خیلی خیلی زود آغاز شود. در ادامه این بیانیه آمده است  که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و مقامات کره شمالی مذاکرات را در این زمینه و در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه خواهند داد.

درباره اینکه خلع سلاح اتمی چگونه انجام می‌شود جزئیاتی اعلام نشده است.

اشک‌ها و لبخندهای مردم کره شمالی

سی ان ان نیز درباره این دیدار نوشت: دست دادن ترامپ و کیم جونگ اون، صحنه ای بود که بسیاری از مردم آمریکا و کره شمالی فکر آن را هم نمی‌کردند که در طول دوران زندگی خود آن را ببینند.

پخش صحنه دیدار تاریخی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای ده ها نفر از کسانی که در شهر کره موسوم به کوریاتاون که در مجاورت لس آنجلس در آمریکا قرار دارد همراه با اشک و تبریک بود. انتظار برای دیدن این دو کشور در یک صحنه.

بازشدن درهای پایان 7 دهه روابط خصمانه

روزنامه نیویورک تایمز نیز در این‌باره نوشت: ترامپ دیدار امروز خود با رهبر کره شمالی را جمع‌بندی کرد و گفت: روند خلع سلاح اتمی کره شمالی باید به سرعت آغاز شود.

اون و ترامپ بیانیه مشترکی را امضا کردند، رییس جمهور آمریکا این بیانیه را جامع خواند، وی خود را برای برگزاری کنفرانس خبری آماده می‌کند.

نیویورک تایمز همچنین در این باره نوشت: دیدار ترامپ و اون در سنگاپور، نخستین دیدار میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به شمار می رود و درها را برای پایان هفت دهه روابط خصمانه و تهدید به جنگ هسته ای باز کرد.

کیم از خودکار سنگاپوری استفاده نکرد

سایت عربی روسیه الیوم نیز به انتشار حواشی این دیدار پرداخت و نوشت: کیم جونگ اون از خودکار سنگاپوری برای امضای بیانیه مشترک با ترامپ استفاده نکرد.

در این خبر آمده است: رهبر کره شمالی برای امضای بیانیه مشترک خود با ترامپ حاضر به استفاده از خودکار سنگاپوری نشد و به جای آن از خودکاری که خواهرش کیم یونگ جونگ به او داده بود استفاده کرد.

به گفته خبرنگار خبرگزاری تاس روسیه، پس از آنکه کیم جونگ اون برای امضای بیانیه پشت میز نشست، خواهر کوچکترش به سرعت به سمت او آمد و خودکار را برای امضا به او داد.

بر همین اساس جمع حاضر دریافتند که کیم جونگ اون وسایل موجود روی میز را لمس نکرده است.

روسیه الیوم همچین نوشت که ترامپ، رهبر کره شمالی را مذاکره کننده‌ای باهوش و بااستعداد خوانده است. ترامپ پس از امضای بیانیه مشترک با اون، در سنگاپور گفت: کیم بااستعداد و مذاکره کننده‌ای باهوش است و کشورش را بسیار دوست دارد.

بی بی سی نیز در تحلیل این دیدار نوشته است: تحلیل‌گران می‌پرسند چرا کیم جونگ اون بعد از این همه تلاش برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای باید دست از آنها بکشد؟ آنها در عین حال معتقدند رهبر کره شمالی تا همین جای کار هم با کشاندن رهبر پرقدرت ترین کشور جهان به یک دیدار دونفره پیروز شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان