تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

پارسایی از رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران انتقاد کرد

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران انتقاد کرد و گفت که این رویکرد موجب گلایه‌مندی بسیاری از نمایندگان شده است.

رویداد۲۴-بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران انتقاد کرد و گفت که این رویکرد موجب گلایه‌مندی بسیاری از نمایندگان شده است. بهرام پارسایی اظهار کرد: زمانی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد برنامه‌هایی را به نمایندگان ارائه کرد که بسیاری از آنها محقق نشده است.

وی افزود: بخش عمده ای از برنامه های وزیر آموزش و پرورش ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی جامعه فرهیخته فرهنگی، حقوق بازنشستگان، حق التدریسی‌ها، پاداش بازنشستگی فرهنگیان، حرمت جامعه فرهنگی و همچنین از بین بردن آسیب‌های مدارس بود اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که این آسیب‌ها به هویت و حیثیت جامعه فرهنگی آسیب زده و باعث نگرانی خانواده دانش آموزان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در مورد مشکلات به وجود آمده در یکی از مدارس غرب تهران نه تنها مسئولیت این اتفاق تاسف بار را نپذیرفته و از مردم و جامعه فرهنگی عذرخواهی نکرده بلکه به دنبال لاپوشانی کردن آن است؛ در حالی که این اتفاق در هر کشور دیگری رخ می‌داد می‌توانست موجب استعفاء وزیر شود.

پارسایی در پایان گفت: موضوع آزمون های سمپاد که با لغو و برقراری باعث سردرگمی والدین و دانش آموزان شده، نبود تصمیمات و برنامه مدون و اجرائی، بلاتکلیفی تعدادی از استانها در انتصاب مدیران، تصمیمات داخلی فراقانونی در انتخاب مدیران، حذف کنکور و مسائل این چنینی موجب گلایه های نمایندگان شده که اگر برای رفع آن برنامه‌ای وجود نداشته باشد احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان