تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

در حوزه آب بچه پولدار نیستیم/ نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم، ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

رویداد۲۴-رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم، ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.‌ عیسی کلانتری در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص کم‌‌‌‌آبی در کشور گفت: کمیسیون جدیدی در دولت به نام کمیسیون مقاومت و کم‌‌‌آبی تشکیل شده است که سیاست‌هایی را دنبال می‌کند تا کشور با کم‌‌آبی سازگار شود و جزئیات این کمیسیون را باید وزیر نیرو اطلاع‌رسانی کند.

وی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند که ما کشور کم‌‌آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. در حوزه آب بچه پولدار نیستیم که هر کاری دلمان خواست کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر حمایتش از مردم ایران در مقابل بی‌آبی اظهار داشت: آن آقا هر کاری دلش می‌خواهد بکند، به ما چه ربطی دارد اما ما نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم، ما کشور کم‌‌آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

کلانتری با بیان این‌که ما خارج از اصول بین‌المللی و استانداردهای جهانی عمل می‌کنیم، تصریح کرد: طبق این اصول هیچ کشوری بیش از ۴۰ درصد آب‌های تجدیدپذیرش را نباید مصرف کند اما در حال حاضر مصرف ما به بیش از صددرصد رسیده است. این اتفاقات پیامدهای سختی برای محیط زیست دارد. اگر بدانیم که کشور کم آبی هستیم مشکل‌مان کم می‌شود چرا که سیاست‌های درست‌تری را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان