تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

تاکید بر راهکارهای عملی گسترش ارتباطات برای فهم بهتر از اسلام و مسیحیت

سفیر کشورمان در بلاروس با حضور در مرکز مدیریت کلیساهای بلاروس با متروپولیت پاول، اسقف اعظم و رئیس کلیساهای بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

رویداد۲۴-سفیر کشورمان در بلاروس با حضور در مرکز مدیریت کلیساهای بلاروس با متروپولیت پاول، اسقف اعظم و رئیس کلیساهای بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.مصطفی اویسی در این ملاقات ضمن برشمردن اشتراکات دینی به ویژه اعتقاد به خدای واحد در بین همه ادیان الهی بر لزوم اتحاد و ارتباط گسترده‌تر بین پیروان ادیان الهی تاکید کرد و گفت: حفظ و گسترش ایمان به خدای واحد موجب تقویت اخلاقیات در جهان و کاهش جنایات بشری خواهد شد. 

سفیر ایران در بلاروس با اشاره به تربیت نسلی از جوانان ایران به رهبری و هدایت معنوی حضرت امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تربیت الهی باعث شد که طی ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل انواع فشارها و تحریم‌‌‌‌‌های خارجی که از سوی دشمنان ملت ایران (علی‌‌‌‌الخصوص آمریکا) تحمیل شده مقاومت کرده و بتوانند علیه هر تهدید خارجی پاسخ مناسب بدهند.

سقف اعظم بلاروس نیز در این دیدار با تمجید از استقامت ملت و نظام ایران در مقابل فشارهای خارجی تصریح کرد: ما اطمینان داریم هرجا که استقامت صورت گیرد پیروزی هم حاصل می‌‌‌‌‌شود. براساس تجربه ما، هر ملتی که تحت فشارهای ظالمانه نیروهای خارجی قرار گیرد، منسجم‌‌‌‌تر و متحدتر می‌‌‌شود. 

اسقف اعظم بلاروس با استقبال از توسعه بیشتر گفت‌وگوهای بین ادیانی با اشاره به شرایط و تحولات جهانی برای همه مردم دنیا علی‌الخصوص مردم ایران و بلاروس آرزوی صلح و سلامتی کرد. 

در ادامه طرفین با تاکید بر پیگیری برگزاری کنفرانس‌ها و میزگردها  گفت‌وگوی بین ادیانی در ایران و بلاروس، راهکارهای عملی گسترش ارتباطات را برای فهم بهتر و بیشتر از اسلام و مسیحیت مورد بررسی قرار دادند.

براساس این گزارش، متروپولیت پاول بالاترین مقام مذهبی مسیحی در بلاروس است که از سال ۲۰۱۳ در بلاروس منصوب شده و ماموریت‌هایی از سوی کلیسای ارتودکس به کشورهای مختلف جهان داشته است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان