تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
کارلوس کی روش در نشست خبری:

بهترین بازی‌ها را در جام جهانی 2018 انجام می‌دهیم/ به پیروزی فکر می‌کنیم

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید: می‌دانیم که نخستین عشق همیشه خاص است و مطمئنا بازی برای مراکش هم خاص و رویایی خواهد بود.
کی‌روش: بازی برابر مراکش همچون اولین عشق خاص و رویایی است
رویداد۲۴ کارلوس کی‌روش در نشست خبری قبل از نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی برابر مراکش ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و ابراز افتخار از حضور در جمع آنها، گفت: از روسیه به خاطر میزبانی این رقابت و از تمامی ملت‌ها که در این نمایش حاضر می‌شوند تشکر می‌کنم؛ ما برای یک مأموریت به روسیه آمده‌ایم تا در اینجا فضای دوستی در تمام دنیا ایجاد کنیم.

او درباره دیدار با مراکش اظهار کرد: فردا بازی اول ما است و همیشه بازی اول سخت خواهد بود؛ حرف جدیدی نمی‌شود گفت ولی همه می‌دانیم که نخستین عشق همیشه خاص است و مطمئنا این بازی برای مراکش هم خاص و رویایی خواهد بود؛ هیجان زیادی داریم و لحظه شماری می‌کنیم تا این مسابقه آغاز شود.

سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: ما و مراکش بازیکنان خوبی داریم که مطمئنا همه آنها برای مسابقه فردا تلاش زیادی می‌کنند ولی ما امیدوار هستیم نمایش بهتری داشته باشیم و چنین فرصتی داریم که عملکرد خوبی ارائه دهیم و از این دیدار امتیاز بگیریم.

کی‌روش درباره اهمیت نتیجه دیدار با مراکش و اینکه فشار بیشتر در روند کاری این دو تیم در صورت برتری اسپانیا یا پرتغال در دیگر مسابقه این گروه گفت: مگر می‌شود مسابقه‌ای در جام جهانی بدون فشار باشد؟ این اتفاق بخشی از مسابقات جام جهانی بوده و هست؛ وقتی در اینجا حضور داریم، باید تمام شرایط را قبول کنیم و خوشحال هستیم که تمام فشارها را قبول کرده‌ایم.

او با بیان اینکه مشکلی برای فشار رقابت با دیگر تیم‌ها نداریم، اذعان کرد: ما اینجا هستیم تا بعد از فداکاری‌ها و تعهداتی که صورت گرفته، نتیجه و جشن بگیریم چراکه بعد از چهار سال مجددا در این رقابت‌ها حضور داریم.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: تیم‌های برنده در جام جهانی، اعتماد به نفس بالایی پیدا می‌کنند که این یک مزیت و نوعی دارو برای آنها خواهد بود؛ بنده با توجه به تجارب زیادی که در مربیگری داریم، معتقد هستم باید با تمام توان وارد هر سه بازی شویم و این را نگوییم که در مسابقه اول همه چیز به پایان می‌رسد.

کی‌روش اضافه کرد: ما با سه حریف به نام‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال در جام جهانی بازی می‌کنیم و به همین دلیل باید هر روز تصمیمات درستی داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم؛ ما از فشاری که در بازی‌ها وجود دارد، لذت می‌بریم و هیچ مشکلی با آن نداریم؛ در تمام طول این رقابت‌ها و به ویژه بازی اول، هر چهار تیم برای کسب پیروزی تلاش می‌کنند و به همین خاطر ما نیز با تمام توان و تلاش به بازی با مراکش می‌رویم.

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار اسپانیایی که درباره اخراج لوپتگی و رفتن او از اسپانیا به رئال مادرید گفت: برای شما خبرنگاران احترام زیادی قائل هستم ولی بنده کارم مربیگری است و اگر قصد داشته باشم راجع به این موضوع و حرکتی که انجام شد، نظر بدهم، بی‌احترامی به خودم یا حتی مراکش است.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: تمام تیم‌های جام جهانی و گروه ما بازیکنان با کیفیت و خوبی دارد؛ مراکش جزو شانس‌ها و محبوب‌ترین‌ها برای بالا رفتن از مرحله گروهی است و ایران محترمانه به این قضیه نگاه می‌کند؛ این یک واقعیت است که در دنیا علاقه به تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال در گروه ما بیشتر از تیم ما است چون با تجربه‌تر هستند و بازیکنان اروپایی زیادی در باشگاه‌های خوب دارند ولی برای من قابل تحمل نیست اگر کسی بگوید بازیکنان ایران توانایی پیروزی ندارند.

کی‌روش تاکید کرد: نمی‌توانم این مسئله را بپذیرم که کسی بخواهد توانایی تیم و بازیکنان تیم ملی ایران را زیر سوال ببرد؛ ما به روسیه و جام جهانی آمدیم تا با بهترین تیم‌ها رقابت داشته باشیم و امیدوار هستم خدای فوتبال کمک حال ما باشد و الهام‌بخش شود تا در پیش‌روی در راهمان موفق شویم.

او پیرامون تحریم‌هایی که علیه کشور ایران است و موضوعی که گفته می‌شود کالاهای ورزشی مثل نایکی در اختیار اعضای تیم ایران قرار نمی‌گیرد، گفت: همه متوجه این موضوع هستند و آن را می‌دانند؛ خیلی درست نیست بنده بخواهم این موضوعات را تفسیر کنم؛ ما در هفت، هشت سال گذشته نگذاشتیم هیچ مسئله یا مشکلی بهانه‌جویی در کارمان باشد و ما را توجیه کند.

کی‌روش عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه ندادیم مشکلات به‌عنوان یک بهانه یا توجیه تلقی شود و سعی کردیم تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از آن بهره ببریم چون بیشتر استفاده کرده و بازیکنان قوی‌تری داشته باشیم، اراده آنها را افزایش دهیم و اطمینان پیدا کنیم که می‌توانیم مثل یک خانواده عمل کنیم و متحد باشیم.

او یادآور شد: ما باید مبارزه و بازی کنیم و به همه نشان دهیم که این بازیکنان مثل تمام بازیکنان جهان عاشق پیروزی هستند؛ رقابت و بازی کنند؛ ممکن است این تحریم‌ها یک یا 10 سال و شاید 100 سال طول بکشد ولی تحریم‌ها همیشه برنده نخواهند شد.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه بازیکنان و ملت ایران عشق به فوتبال دارند؛ هیچ وقت مانعی را نمی پذیریم و همه مشکلات و موانع را به‌عنوان فرصت استفاده می‌کنیم تا قوی‌تر شویم و بهتر بازی کنیم؛ هدف یک مربی و تیم فوتبال چیست؟ این است که برنده شود.

کی‌روش عنوان کرد: بازیکنان باید بازی خوبی انجام دهند و نتیجه بگیرند تا سرشان را بالا نگه دارند؛ باید وقتی زمین بازی را ترک می‌کنیم و به خانه می‌رویم، خوشحالی و افتخار با خودمان ببریم و این پیروزی است که ارزش دارد؛ می‌دانیم که می‌توانیم تیم بهتر باشیم و امیدوارم بتوانیم بازی فردا را ببریم.

او در خصوص بازی دفاعی چهار سال قبل ایران برابر آرژانتین گفت: آنچه تغییر کرده این است بازیکنان جوان‌تری با تجارب بسیار بالا داریم؛ در دفاع بازیکنان شجاعی داریم و خودمان را آماده کردیم تا برای اینکه در ماه ژانویه بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه تیم ما قدرتمند است و از روحیه بالایی برخوردار هستیم، ابراز کرد: حتما حمله می‌کنیم و با تمام شجاعت حمله خواهیم کرد تا گل بزنیم و ببریم؛ گرچه نگرش ما با دیگر تیم‌های ملی فرق نمی‌کند ولی لازم است تیم‌های دیگر هم کار دفاعی انجام دهند و 90 درصد همینطور است؛ برخی از تیم‌ها خیلی قوی هستند و طبیعی است که دفاع کنید تا به خواسته خود برسید؛ مهم نگرش تیم است و باید با دید مثبت به آن نگاه کنیم؛ یک مطلبی باید در ذهن داشته باشیم و آن پیروزی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان