تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ولی الله شجاع پوریان در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ مطرح کرد

اصلاح طلبان آماده برداشتن «گام سوم»

ولی الله شجاع پوریان، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تاکید می کند «پیروزی هر ۳۰ نامزد اصلاح طلب حوزه تهران در انتخابات هفتم اسفند یک خودباوری در بین جبهه اصلاحات بوجود آورده که باید از هم اکنون برای انتخابات آتی برنامه ریزی کرد.»
رویداد۲۴- اصلاح طلبان و اعتدالگرایان آماده برداشتن «گام سوم» در انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند؛ گامی که می‌تواند روند پیروزی آن‌ها در دور انتخابات گذشته یعنی ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ را تکمیل کند. در همین رابطه ولی الله شجاع پوریان، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تاکید می کند «پیروزی هر ۳۰ نامزد اصلاح طلب حوزه تهران در انتخابات هفتم اسفند یک خودباوری در بین جبهه اصلاحات بوجود آورده که باید از هم اکنون برای انتخابات آتی شورای شهر و روستا برنامه ریزی کرد.» به گفته او قرار شده است از همین ابتدای سال ۹۵ جلساتی منظم برای برنامه ریزی هرچه بیشتر شکل بگیرد. 

***

*برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در سال ۹۶ چیست و آیا جلساتی حول این محور برای انتخاب افراد شکل گرفته است؟ 

بعد از انتخابات هفتم اسفند و پیروزی قاطع لیست امید در کلانشهر تهران یک نگاه ویژه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال ۹۶ بوجود آمده است. نقش شورای اسلامی شهر تهران بسیار ویژه است زیرا مدیریت تهران با بالای ۱۲ میلیون جمعیت و اعتبارات فراوانی که در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد بودجه شهرداری تهران منهای شرکت‌ها و سازمان‌های اقماری بوده حکایت از این اهمیت بالا دارد. اصلاح طلبان در دوره گذشته نسبت به جایگاه شورای شهر تهران توجه خوبی نداشتند. اگر یک چهارم افرادی که در تهران به آقای روحانی دادند به لیست اصلاح طلبان شورای شهر رای می‌دادند امروز ما شاهد ۲۵ عضو اصلاح طلب در شورا بودیم. پیروزی هر ۳۰ نامزد اصلاح طلب حوزه تهران در انتخابات هفتم اسفند یک خودباوری در بین جبهه اصلاحات بوجود آورده که باید از هم اکنون برای انتخابات آتی شورای شهر و روستا برنامه ریزی کرد. فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر در روزهای پایانی سال ۹۴ یک جلسه‌ای را با دکتر عارف برگزار کردند و در این رابطه صحبت‌هایی شد. همچنین خود اعضا هم در حال رایزنی‌هایی هستند و قرار بر آن شد که از همین ماههای ابتدایی سال ۹۵ جلساتی منظم برای برنامه ریزی هرچه بیشتر شکل گیرد و افراد متخصص و با تجربه در مدیریت شهری تهران شناسایی شود. پیش بینی می‌شود در انتخابات آتی اقبال مردم به اصلاح طلبان بیشتر شود و باید تلاش کنیم تا این فضا را با برنامه مدیریت کنیم. 

*آقای دبیر خود یکی از حامیان ابقای قالیباف به عنوان شهردار تهران بود و حالا تبدیل به یکی از منتقدین شده است، ریشه این رفتار‌ها را در چه می‌بینید و آیا این بحث‌ها می‌تواند مقدمه‌ای بر پایان مدیریت یک دهه‌ای آقای قالیباف باشد؟ 

همان زمانی که آقای دبیر نسبت به مدیریت شهرداری و حسابرسی شرکت‌ها موضع گرفت بنده و دیگر اعضای اصلاح طلب شورا با تردید به اصالت این انتقادات نگاه می‌کردیم. ابتدایی‌ترین دلیل ما هم آن بود که آقای دبیر که ۱۰ سال با مدیریت آقای قالیباف کار کرده و از ریز‌ترین برخوردهای وی باخبر بوده و از نابسامانی قسمت‌های مختلف اطلاعات لازم داشته چرا اینقدر دیر به انتقاد برخاسته است. ما اصلاح طلبان تصمیم گرفتیم در دام این بازی نیفتیم ضمن اینکه نقد آقای دبیر هم بعد از مدتی جمع شد. اعتقاد دارم افرادی که سال‌ها در شورای شهر حضور داشتند و با آقای قالیباف کار کردند اگر گاهی روی به انتقاد می‌آورند به خاطر نزدیک شدن به انتخابات است و خیلی اصیل نیست. 

*اصلاح طلبان شورای شهر برای ریاست شورا باز هم پشت سر مسجدجامعی خواهند رفت یا با عبرت از دو شکست گذشته با حمایت از گزینه دیگر، انتخاب رییس شورا را از حالت دوقطبی خارج می‌کنند؟ 

شورا‌ها دارای اقتدار کافی نیستند حتی اگر اصلاح طلبان کرسی ریاست را به مانند سال اول در اختیار بگیرند خیلی دستشان برای تغییر و تحول باز نیست، شاید فقط بشود برخی رویکرد‌ها و روش‌ها را با کمی تغییر ساختار بهبود داد. زمانی یک شورا می‌تواند مقتدر ظاهر شود و ایده‌های خود را پیش ببرد که در اکثریت باشد در آن زمان با قرار دادن مدیران متخصص و لایق می‌تواند بسیاری از ساختارهای غلط را تغییر دهد. از اینرو و با ترکیب فعلی رییس شورا از اختیار کافی برخوردار نیست حالا چه آقای چمران باشد چه آقای مسجدجامعی ولی چون به انتخابات شورای شهر نزدیک می‌شویم و تصاحب این جایگاه می‌تواند نمود بیرونی داشته باشد سعی در برنامه ریزی دقیق و نتیجه گرایی داریم. 

*به مدیریت شهری و اجرایی آقای قالیباف چه نمره‌ای می‌دهید؟ 

۱۵ یا ۱۶

*شما در انتخابات مجلس دهم در تهران رییس ستاد آقای وکیلی یکی از راه یافتگان به بهارستان بودید. چه شد که با سابقه دو دور نمایندگی مجلس و با عضویت در شورای شهر فعلی تهران این مسئولیت را پذیرفتید؟ 

کار کردن برای لیست ۳۰ نفره امید و ۱۶ نفره خبرگان مردم در تهران برای ما بااهمیت و حیثیتی بود. اعتقاد داشتم با تمام وجود باید برای همه این ۴۶ نفر کار کنیم. از اینرو غیر از آنکه برای کلیت هر دو لیست تلاش می‌کردم ریاست ستاد آقای وکیلی را هم عهده دار بودم زیرا ایشان نماینده جامعه رسانه‌ای کشور هستند و از آنجایی که خودم هم رسانه‌ای هستم دوست داشتم به طور ویژه به ستاد آقای وکیلی کمک کنم که مطمئنا اگر آنجا هم رییس نبودم در ستاد مرکزی بطور ویژه کار می‌کردم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
یه جور میگه گام سوم انگار که دو گام قبلی رو محکم برداشتن.
نظرات شما
پیشخوان