تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷
محمود صادقی:

پیگیر محدودیت رفت‌وآمد مولوی‌ عبدالحمید هستیم/ وزیراطلاعات گفت این محدودیت به خاطر جو امنیتی است

یک عضو مجلس شورای اسلامی در خصوص محدودیت سفر علمای اهل ست مخصوصا مولوی عبدالحمید گفت: در خصوص این محدودیت‌ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم و ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند.
رویداد۲۴محمود صادقی، درباره محدودیت مسافرت برخی از علمای اهل سنت از استان محل زندگی‌شان گفت: هفته گذشته طی تذکری کتبی به وزرای کشور و اطلاعات در خصوص محدودیت مسافرت علمای اهل سنت این مطلب را عنوان کردیم.
 
وی ادامه داد: برای این‌که این تذکر در مجلس مطرح شود، باید امضاها به ۱۰۰ نفر می‌رسید، اما نخواستیم فضا ملتهب شود بنابراین با همین تعداد افراد شروع کردیم. بعداز  جمع آوری امضاها  از طرف وزارت اطلاعات با من تماس گرفته شد تا در مورد این موضوع به بحث و گفت‌وگو بنشینیم و به راه حل مناسبی دست پیدا کنیم.
 
این عضو فراکسیون امید یادآور شد: البته این خبر چندین ماه است که مطرح شده و شخص آقای مولوی عبدالحمید نیز در خطبه‌های نمازشان در آذر ماه‌ این موضوع را بیان کردند.
 
وی  با بیان این که در خصوص این محدودیت‌ها با آقای علوی جلسه خصوصی داشتم،‌ گفت: با وزیر اطلاعات در این زمینه تماس گرفتم و یک جلسه هم با وی برای پیگیری این موضوع گذاشتیم که ایشان مطالبی را در این زمینه عنوان کردند.
 
صادقی ادامه داد: وزیر اطلاعات گفتند آقای مولوی مسافرت زیاد دارند و این محدودیت به خاطر جو امنیتی است، که پاسخ دادم حق تردد و جا‌به‌جایی از جمله حقوق شهروندی هر فرد است، چه برسد به یک روحانی برجسته که دلسوز نظام است.
 
وی تاکید کرد: آقای مولوی عبدالحمید در تمامی مراحل از نظام حمایت کردند و در انتخابات اخیر سنگ‌تمام گذاشتند، بنابراین درست نیست که اینگونه با وی برخورد شود.
 
نماینده مردم تهران گفت: این‌گونه رفتارها و عملکردها باعث یأس و ناامیدی مردم و همچنین خلف وعده آقای روحانی می‌شود.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مولوی عبدالحمید نقش بسزایی را در رأی‌آوری روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری داشته،‌ آیا درباره این محدودیت‌ها با شخص رئیس‌جمهور مکاتبه و یا صحبت‌هایی شده است،‌ عنوان کرد: بله، این موضوع بیان شده است،‌ البته به‌غیر از بحث حمایت آقای مولوی از ریاست‌جمهوری آقای روحانی، باید این نکته را به یاد داشته باشیم، ایشان همیشه حامی نظام بوده است و هیچ گونه عملی انجام نداده که مغایر با مسائل جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در یک نامه مکتوب اعلام کردند که حقوق اهل سنت رعایت شود و اساسا هیچ گونه تعارضی بین رویکردهای نظام و این بخش از جامعه ایران وجود ندارد.
 
وی افزود: در اصول مختلف از جمله ۱۹ و ۲۰ بر برابری حقوق اقوام، قوم ها و قبیله‌های مختلف تاکید شده است و اصل ۱۲ هم این مهم را به رسیمت می‌شناسد و از اقوام و گروه‌های مختلف اهل سنت نام می‌برد.
 
صادقی تاکید کرد: با این که مذهب رسمی کشور ما شیعه و اسلام است اما مذاهب دیگر را به رسمیت می‌شناسد، حتی به آن‌ها اجازه داده است در محل‌هایی که اکثریت دارند مقررات شرعی خودشان را اجرا کنند.
 
وی افزود: قانون اجازه داده است که بقیه اقوام در مجلس حضور داشته باشند و خوشبختانه ما تعداد زیادی نماینده اهل سنت در مجلس داریم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان