تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

بعضی از رفتارهای هنجارشکنانه به باورهای انسان ارتباط دارد

معاون اجتماعی ناجا گفت: بعضی از رفتارهای هنجارشکنانه، بدحجابی‌ها و شل‌حجابی‌ها به باورهای انسان‌ها ارتباط دارد و بر اساس امیال آنها بروز می‌کند.

رویداد۲۴-معاون اجتماعی ناجا گفت: بعضی از رفتارهای هنجارشکنانه، بدحجابی‌ها و شل‌حجابی‌ها به باورهای انسان‌ها ارتباط دارد و بر اساس امیال آنها بروز می‌کند.سردار سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی ناجا در آیین اختتامیه سومین جشنواره چادر آسمانی با بیان اینکه قوام و دوام هر جامعه‌ای به هنجارهای آن جامعه و هنجارمند شدن تک تک افراد آن جامعه بستگی دارد، گفت: رعایت هنجارها لازمه زندگی هنجارمند و مسالمت‌آمیز در جامعه است. هنجارها برگرفته از قواعد عام یک جامعه است.

وی ادامه داد: برخی از هنجارها از جمله حجاب، مبتنی بر قوانین شرع است، حجاب موهبتی است الهی که خداوند در زنان و مردان ما عنایت کرده است و باید سپاسگزار این عطیه الهی باشیم.

منعاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: طبیعی است برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صرفا امورات فرهنگی و اجتماعی کارساز نیست و باید همه باورهای دینی، عمیقا به این موضوع بپردازد و همگان باید به میدان بیایند آن کسی که مسئولیتی دارد از نهادها و سازمان‌ها گرفته تا افراد مرتبط باید در زمینه حجاب پیشگام باشند. از جمله علما، ائمه جماعات، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، صاحبان عقل و خرد و اندیشه و آن کس که تریبون دارد و صاحب منبر و جایگاهی است باید در این حوزه پیشقدم و پیشگام باشد.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان آخرین ایستگاه در بین 20 و اندی دستگاه مسئولیت پاسداری از ارزش‌ و فرهنگ عفاف و حجاب را دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان آخرین ایستگاه اقدامات خود را در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب انجام می‌دهد، امروز نیروی انتظامی در تمامی امورات اقداماتی را انجام می‌دهد در حوزه‌های ایجابی که وظیفه معاونت اجتماعی ناجا است با ادبیات تشویق و ترغیب، تسهیل، تعظیم، تکریم و ترمیم اقدامات خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: دیگر پلیس‌هایی که در این مجموعه مسئولیتی دارند صرفا برای بازاجتماعی معدود افرادی که صرفا اصرار و پافشاری بر هنجارشکنی خود در این حوزه دارند اقدامات سلبی نیز انجام می‌دهند. باید نسبت تشویق و ترغیب در همه ابعاد خود به درستی در کشور ما پایه‌گستر شود. یادمان نرود که برخی از رفتارهایی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم حکایت از اعتقاد افراد ندارد بعضی از رفتارهای هنجارشکنانه، بدحجابی‌ها و شل‌حجابی‌ها به باورهای انسان ها ارتباط دارد و بر اساس امیال آنها بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: زنان و مردان ما باالفطره دین مدار هستند ما باید چراغ‌های فطرت آنها را روشن کنیم. با اقداماتی که از دست‌مان بر می‌آید. روانشناسان و جامعه شناسان متفق القول اذعان دارند که بعضی از هنجارها در جامعه به گونه‌ای گسترده می‌شود که به همه اعضای آن جامعه فشار هنجاری وارد کند فشار هنجاری یعنی همین امر به معروف و نهی از منکر که تک تک ما انجام می‌دهیم.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: امر به معروف لسانی، احسانی و انسانی که انجام می‌دهیم ما فقط وظیفه داریم که یادآوری کنیم ما سیطره‌‌ای نداریم قطعا همین اقدامات ما اثرگذار است. بعضی از هیجانات، مشکلات روانی و جسمانی برای افراد ایجاد می‌کند مثل هیجان خشم یا خود جلوه‌گری. که رفتار و تجلی این خود جلوه‌گری همین بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها است. این موضوعات ریشه در تفکرات افراد دارد و باید درمان شود. طبیعی است که باید با کارگروهی به این نتیجه برسیم.

سردار منتظر المهدی با تشکر از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره ارزشی همراهی داشتند، تصریح کرد: شاید باید روش‌های ما تغییر کند و از روش‌های مناسب استفاده کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان