تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

آمادگی استانداری تهران برای به کارگیری یافته‌ها و پژوهش‌های اجتماعی

استاندار تهران با اشاره به اینکه ماهنوز به طرح ها و پیوست‌های اجتماعی که باید ضمیمه طرح های عمرانی و صنعتی باشد توجه نکردیم، گفت: توسعه را با سرعت پیش رفتیم و از مسائل اجتماعی و زیست محیطی غافل شدیم.

رویداد۲۴-استاندار تهران با اشاره به اینکه ماهنوز به طرح ها و پیوست‌های اجتماعی که باید ضمیمه طرح های عمرانی و صنعتی باشد توجه نکردیم، گفت: توسعه را با سرعت پیش رفتیم و از مسائل اجتماعی و زیست محیطی غافل شدیم.محمدحسین مقیمی امروز در جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی و کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران با بیان اینکه مطالعات اجتماعی و مطالعاتی که با انسانها سر و کار دارد نمی تواند همه ابعاد وضعیت موجود و علل و عوامل آن را به دست دهد گفت:گزارش ارائه شده در این جلسه وضعیت اجتماعی و توزیع امکانات در کشور را نشان می دهد اما به این معنا نیست همه کارهایی که در کشورانجام شده نباید اجرا می شد بلکه کارهای دیگری هم باید در کنار آن محقق می‌شد.

وی افزود: کشورهای پیشرفته طبق امکانات، طرح و آمایش برنامه ریزی کردند و با دستیابی به ٨٠ درصد آن برنامه، موفق شدند.

استاندار تهران ادامه داد:آلمان در جنگ جهانی زیرساخت هایش را از دست داد و جمعیت زیادی کشته و افراد تاثیرگذارش گرفتار تبعید و مرگ شدند اما از فردای جنگ مردمی که باقی ماندند تصمیم گرفتند کشور را نجات داده و طبق طرح آمایش کشور را ساختند.

مقمیی عنوان کرد: اکثر شهرهای آلمان صنعتی هستند و مردم در کنارصنایع خود زندگی می کنند،اما مشکلات صنایع ما را ندارند و به موازات توسعه به محیط زیست و مسائل اجتماعی خود رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ماهنوز به طرح ها و پیوست های اجتماعی که باید ضمیمه طرح های عمرانی و صنعتی باشد توجه نکردیم گفت: توسعه را با سرعت پیش رفتیم و از مسائل اجتماعی و زیست محیطی غافل شدیم.

استاندار تهران مشکلات کنونی را نه به دلیل اقداماتی که انجام شده بلکه به دلیل کارهایی که انجام نشده دانست و افزود:باید مطالعاتی که انجام شده به کار بگیریم و وضعیت موجود را شناسایی و مشکلات را رفع کنیم.نمی توانیم جمعیت مهاجرت کرده به تهران را خارج کنیم اما می توانیم در تهران و سایر شهرها مشکلات را شناسایی و مرتفع کنیم.

به گفته مقیمی تفکر، تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرای تصمیمات مهمترین اقدام در رفع مشکلات موجود است.

وی تأکید کرد: در استان تهران آمادگی داریم که یافته های تحقیقاتی و پژوهشی را در دوره ای زمانی به کار بگیریم واقداماتی که در مسائل اجتماعی و زیست محیطی  انجام نشده انجام دهیم و تعادل را بازگردانیم تا آمار و تحقیقات انجام شده به طرح و برنامه تبدیل شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان