تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

ابهام‌های موسسه همشهری نیازمند رسیدگی است/آگاهی از عملکرد نهادهای عمومی و موسسات وابسته حق مردم است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: ابهام‌های موسسه همشهری نیازمند رسیدگی است و آگاهی از عملکرد نهادهای عمومی و موسسات وابسته حق مردم است.

رویداد۲۴-رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: ابهام‌های موسسه همشهری نیازمند رسیدگی است و آگاهی از عملکرد نهادهای عمومی و موسسات وابسته حق مردم است.الهام فخاری (عضو شورای شهر تهران) به عنوان پیشنهاد دهنده طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری، مدتی قبل اعلام کرد که با شکایت مدیر مسئول سابق این موسسه به دادگاه احضار شده است. ذاکری، مدیرمسئول سابق همشهری، فخاری را به توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی متهم کرده و مدعی‌ست این عضو شورا نسبت به او و همکارانش اتهامات کذب وارد کرده است.

‎این عضو شورا با بیان اینکه همه مردم حق دارند از فرآیندها، روندها و کارکردهای مالی و سازمانی نهادهای دولتی و عمومی آگاه باشند، به خبرنگار ایلنا گفت: البته رسیدگی و آگاهی‌رسانی به مردم هم باید بر پایه‌ی قانون و با رعایت حقوق همه‌ی شهروندان ازجمله مدیران گذشته و اکنون باشد. در پی ابهام‌هایی که درباره موسسه همشهری مطرح بود در تحقیق و تفحص از موسسه همشهری هم هدف پیگیری خواسته‌ی مردم که همانا آگاهی عموم جامعه از چگونگی اداره امور و بهره‌برداری از سرمایه‌های یک موسسه برساخته‌ شده از نهاد عمومی است، بوده‌است.

‎وی با اشاره به این موضوع که تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در حال حاضر در جریان است، اذعان داشت: پیش از پایان تحقیق و تفحص و رسیدگی به آن در مراجع صالح قضایی، آنچه بیان می‌شود نشان‌دهنده خطای قطعی از سوی فرد یا موسسه نبوده است. برای مثال  در این تحقیق  و تفحص موسسه همشهری که فعلا مطرح و در دستور کار شوراست. بنده نیز مصاحبه‌ای پیرامون آن داشتم. اطلاعات بیان شده در آن گفتگو بر مبنای گزارش علنی مسئولین وقت موسسه همشهری بوده و هدف و قصد، تخریب و مخدوش نمودن چهره شخص خاصی، نبوده است.

‎رییس کمیته اجتماعی آگاهی از فرآیندها و عملکرد نهادهای عمومی وموسسات وابسته به آنها را حق قانونی مردم خوانده و با بیان اینکه این حق سال‌ها نادیده گرفته شده است، ادامه داد: پیشنهاد طرح تحقیق و تفحص از این موسسه صرفا  در راستای دفاع از حقوق  شهروندی و انجام وظیفه نمایندگی مردم بوده است. بنابراین گزارش ابهام‌هایی در رابطه با موسسه همشهری وجود دارد که نیازمند رسیدگی است.

 وی افزود: پیشنهاد طرح تحقیق و تفحص ایجاد  فرصتی برای روشن شدن واقعیت است. چراکه اهمیت منافع عمومی جامعه ما را بر آن می‌دارد که این گزارش و پرداخت‌ها از کار موسسه طرح شود و طرح کردن آن به معنی قطعی بودنش نیست و در همین راستا کوشش اعضای کمیته هم پرهیز از بحث‌های شخصی بوده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان