تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اولویت تأمین نیروی انسانی با مدارس دولتی است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اولویت مطلق تأمین نیروی انسانی با مدارس دولتی است.

رویداد۲۴-رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اولویت مطلق تأمین نیروی انسانی با مدارس دولتی است.اسفندیار چهاربند با تأکید بر اولویت مدارس در ساماندهی نیروی انسانی گفت: در تمام استان‌ها ساماندهی مدارس دولتی تا پایان مردادماه سال جاری انجام خواهد شد و پس از اطمینان از تأمین کارکنان آموزشی و پرورشی مدارس حداقل به میزان سال تحصیلی گذشته اعم از معلم، معاون پرورشی، معاون آموزشی و مربی پرورشی، در صورت وجود نیروی رسمی-پیمانی و یا غیرموظف، نیروی انسانی به سایر واحدهای سازمانی خارج از مدرسه اختصاص می‌یابد.

چهاربند با اشاره به تشکیل کلاس‌های مدارس عشایری و روستایی و مناطق نیمه برخوردار گفت: این مناطق مانند سنوات گذشته هیچ محدودیتی نخواهد داشت و کاهش نابرابری‌ها و بسط عدالت آموزشی در حد کفایت از لحاظ دسترسی و کیفیت در اولویت است.

چهاربند در ادامه افزود: توجه متوازن به ساحت‌های مختلف تربیتی سند تحول  در مدارس، اعم از ابعاد اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری، بهداشت و تربیت‌بدنی و تربیت حرفه‌ای، مبنای ساماندهی نیروی انسانی است به‌نحوی‌که نیروی انسانی موردنیاز فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و تربیت‌بدنی مدارس به نحو مطلوب تأمین شود و توجه به اجرای مطلوب آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در ساماندهی نیروی انسانی ازجمله اولویت‌هایی است که در تأمین نیازهای هنرستان‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وی در مورد تأمین معاونین مدارس تأکید کرد: مانند سال‌های گذشته سقف تعداد معاونین مدارس در دوره‌های ابتدایی در هر مدرسه با توجه به تعداد دانش آموزان ۵ نفر، در دوره متوسطه اول ۵ نفر، در دوره متوسطه دوم شاخه نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش ۶ نفر است و درهرصورت چنانچه به مدرسه علاوه بر معاون اجرایی دو معاون یا بیشتر تعلق بگیرد الزاماً یکی از آن‌ها باید معاون پرورشی باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به افرادی که بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به‌صورت حق‌التدریس به کار گرفته شده اند، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷  به‌شرط تدریس تمام‌وقت (۲۴ ساعت در هفته) می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

اسفندیار چهاربند ضمن تأکید مجدد بر اولویت مطلق تأمین کارکنان آموزشی مدارس در سال تحصیلی آتی، ابراز امیدواری کرد که با رعایت این اولویت، کمبودهای نیروی انسانی از طریق ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین خرید خدمات آموزشی و برون‌سپاری و اجرای طرح تکمیل ظرفیت در هنرستان‌ها تأمین شود و نیروهای موردنیاز سایر واحدهای سازمانی ازجمله گروه‌های آموزشی، پژوهش سراها، مجتمع‌های ورزشی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی پس از تأمین نیاز مدارس از دهه دوم شهریور به بعد با روش‌های متنوع و از محل نیروهای در دسترس تخصیص داده شود.

وی در ادامه افزود: به‌منظور هدایت فرآیند ساماندهی، تفویض اختیار به استان‌ها در چارچوب شاخص‌های مربوط، راهنمای ساماندهی نیز تدوین و در اختیار آنان قرارگرفته است تا عنداللزوم از مفاد آن استفاده کنند. این راهنما برای آگاهی مدیران محترم مدارس نیز در پورتال مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در دسترس آنان خواهد بود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان