تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

بانک‌ها امان تولید وصنعت را گرفته‌اند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ریشه تمام مشکلات اقتصادی کشور سیستم بانکی است، بانک‌ها امان تولید و صنعت را گرفته‌اند.

رویداد۲۴-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ریشه تمام مشکلات اقتصادی کشور سیستم بانکی است، بانک‌ها امان تولید و صنعت را گرفته‌اند.حمیدرضا حاجی‌‌بابایی با حضور در خانه کارگر استان همدان در جمع تشکلات کارگری با تاکید بر اینکه ریشه تمام نابودی و بدبختی‌های اقتصادی کشور بانک‌ها است، گفت: تعریف سود برای بانک‌ها بسیار بد است. در برنامه ششم چارچوب آن را درست کردیم ولی در عمل اصلاح نشده است.

وی با بیان اینکه منظور من سیستم حاکم بر بانک است نه افرادی که در آن کار می‌‌‌کنند، اظهار داشت: بانک‌ها امان را از صنعتگر و تولید کننده و غیره می‌گیرند.

این نماینده مجلس افزود: برای اینکه تولید داخلی را رشد دهیم، باید زیرساخت‌هایی مانند قانون بانک‌ها و بیرون آوردن بانک‌ها از حالت دلالی به‌سمت کمک به تولید داخلی و همچنین قانون مالیات اصلاح شود.

حاجی بابایی ادامه داد: ملت بزرگ ایران اسلامی برترین و با عظمت‌ترین ملت است و ما نیز باید قدر خود را دانسته و در جبهه اقتصادی تمام قد حضور یابیم تا بتوانیم به رونق اقتصادی دست یابیم.

وی با تذکر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مسئله اشتغال است، تصریح کرد: این مشکل با افزایش تولید کالا‌های داخلی و استفاده آن از طرف مردم، جلوگیری از قاچاق کالا، واردات بی‌رویه کالا و تقویت صادرات و توجه به نیرو‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی اضافه کرد: امروز جامعه ما رونق اقتصادی ندارد، اما کشور ما ضعیف نیست و با پشتیبانی این مردم کشور قدرتمندی داریم اما راه‌کار حل مشکلات این است که در مقابل قوانینی که مشکلات جامعه را زیاد می‌‌‌کنند، بایستیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل تولید ملی، بانک‌ها هستند، خاطرنشان کرد: عدم عدالت در اخذ مالیات‌ها، فرار مالیاتی و فشار به اقشار کم درآمد و کسبه کم درآمد از بزرگترین معضلات تولید داخلی است. ده‌ها میلیارد دلار قاچاق وارد این کشور می‌شود که سم مهلکی برای تولیدات داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت سرگردان ارز، بزرگترین ضربه را به تولید داخلی می‌زند، ابراز داشت: تولید هر روز از تغییرات بسیار ارز رنج می‌برد و همه اینها ضربه مهلکی به تولید داخلی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید داخلی به دلیل سودهای سرسام‌آور، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه، نبودن نقدینگی، افزایش بی‌رویه نقدینگی، لگام‌گسیختگی بانک‌ها و سودهای نابودکننده‌ای که می‌گیرند زمین‌گیر شده است و خیلی از تولیدات داخلی جای خود را به اجناس وارداتی داده‌اند.

حاجی بابایی با بیان اینکه بعضی از وزرا حال کار کردن ندارند، عنوان کرد: مدیران باید پاشنه کشیده وارد مشکلات مردم شوند در کنار مردم و درخدمت مردم باشند. مدیران در دادن آمار اشتغال دقت بیشتری داشته باشند و آمار اشتغال واقعی را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی در تامین اجتماعی گرقته شده است اما اجرایی نمی‌‌‌شود، یادآور شد: افرادی در سازمان تامین اجتماعی مدیریت کنند که دلسوز وصاحب نظر باشند واز مدیران کاردان استفاده شود. سازمان تامین اجتماعی در همدان تعطیل است چون سرمایه‌‌گذار ندارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان