تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

یک روز با بانوان جودوکار ایران

بانوان جودوکار تیم ملی ایران این روزها زیر نظر نلیا کیامووا تکنیک‌های جدیدی را یاد می‌گیرند تا در میدان بازی‌های آسیایی جودوی بانوان ایران را صاحب اعتبار و جایگاه کنند.
تمرین تیم ملی جودو بانوان

رویداد۲۴ تیم ملی جودوی بانوان ایران زیر نظر نلیا کیامووا سرمربی ازبکی تمرین‌های آمادگی خود را برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا دنبال می کند. اردوهای این تیم از اسفند ماه۹۶  و بدون توقف در حال پیگیری است. در یکی از تمرینات این تیم در هفته جاری  ۱۵ بانوی جودوکار در سالن ورزشی افراسیابی تهران  دور هم جمع شدند تا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه‌های آمادسازی خود را دنبال کنند.

بانوان جودوکار از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح زیر نظر کادرفنی تکنیک‌های این رشته را مرور کردند تا بتوانند در صحنه مبارزه از آنها استفاده کرده و نشان دهند بانوان جودوکار ایران دیگر مثل گذشته حریفی دست و پا بسته نیستند، به همین دلیل دو به دو روبه روی هم ایستادند و مبارزه  کردند.

در تمام این مدت سرمربی تیم آنها را زیر نظر داشت و برای آموزششان بارها با جودوکاران مبارزه کرد و با اینکه نمی توانست فارسی صحبت کند اما با اشاره و مبارزه با جودوکاران اجرای صحیح تکنیک‌ها را به آنها یاد می‌داد.

حدود یک ساعت از تمرین گذشته بود که ورزشکاران دست از کار کشیدند تا دقایقی را استراحت کنند، سپس  دو جودوکار در بین نیم دایره‌ای که هم تیمی‌هایشان تشکیل داده بودند آموزش‌های نلیا را اجرا می‌کردند. هر چند ثانیه یک بار نلیا آنها را از هم جدا می‌کرد و خود حریف تمرینی‌شان می‌‎شد تا تکنیک دیگری به آنها آموزش دهد. چند بار تکنیک را اجرا می‌کرد و با انگلیسی حرف‌هایی را به دختران تیم ملی می‌زد که در بین صدای فن سالن  از گوش کسانی که اطراف تاتامی بودند پنهان می‌ماند و تنها زمزمه‌ی از حرف‌هایش شنیده می‌شد.

خانم سرمربی تایمری را به گردنش آویزان کرده بود و هر چند دقیقه یک بار آن را نگاه می‌کرد و دستور توقف تمرین را می‌داد یا نیم دایره بازیکنان را به هم می‌زد تا دوباره دو به دو همان تکنیک‌ها را اجرا کنند، درابتدا کمی ناشی‌گری در تمرین تکنیک دیده می‌شد اما هر چه زمان پیش می‌رفت در اجرای تکنیک هم پیشرفت دیده می‌شد. نلیا کیامووا سرمربی تیم ملی جودو بانوان ایران در مورد وضعیت تیم ملی به خبرنگار ایسنا گفت: " برنامه های تمرینی زیادی داشتیم  و با برنامه ریزی خاص در حال آماده شدن برای بازی های آسیایی هستیم. دخترها هر روز بهتر و بهتر می شوند فقط تجربه مسابقه ندارند وگرنه خوب هستند. هر مربی‌ای بازیکنانش را برای کسب مدال آماده می‌کند. دوست ندارم بدون مدال یا بدون نتیجه از بازی‌های آسیایی برگردیم، امیدوارم بازیکنانم بتوانند مدال  کسب کنند."

در همین حین پزشک تیم به آسیب دیدگی‌های جودوکاران که گاهی یک خراش کوچک و گاهی کشیدگی‌ دردناک بود رسیدگی می‌کرد. برخی از آنها فورا به کارشان ادامه می‌داند و یکی دونفرشان قادر به ادامه کار نبودند اما تا پاپان زمان تمرین در سالن حضور داشتند.   

ساعت به دوازده نزدیک شد و دختران جودوکار در یک خط مستقیم روبه روی سرمربی، مربی و کمک مربی تیم قرار گرفتند تا به رسم این رشته به همدیگر ادای احترام کنند و این یعنی پایان تمرین نوبت صبح آنها.

خنده‌ها و شوخی‌های پاپان تمرین این پیام را می‌رساند که دختران جودوکار با وجود خستگی انگیزه خوبی دارند. حتی وقتی که برای گرفتن عکس تیمی مقابل دوربین عکاس ایسنا قرار گرفتند با نشاط خاصی ژست‌های مختلف را به خود می‌گرفتند و هر کدام مدلی را برای عکس پیشنهاد می‌دادند.

دختران جودوکار بازی‌های آسیایی جاکارتا را سکوی پرشی می‌دانند برای رسیدن به سکوهای بالاتر مثل فاطمه برمکی و دنیا آقایی که آرزوی ورزشی ‌شان کسب طلای المپیک است و هرچند با تحقق این آرزو فاصله دارند اما می‌گویند که با جان دل تمرین می‌کنند تا موفق شوند.

فاطمه برمکی یکی از جودوکارانی که علاوه بر شرکت در کمپ معتبر ژاپن به بازی‌های آسیایی جاکارتا هم اعزام می‌شود به ایسنا گفت: سطح فنی‌مان از گذشته تا به حال بالا رفته است و برای  بازی‌های آسیایی  با انگیزه و به سختی کار می کنیم و همه امیدوار هستیم  که نتیجه خوبی بگیریم. هدف و آرزوی ورزشی‌ام کسب مدال المپیک است و تمام تلاشم را می کنم که به هدف مورد نظرم برسم. سختی ها را به جان می خریم تا بتوانیم نتیجه‌ی خوبی کسب کنیم.

دنیا آقایی کاپیتان تیم ملی جودوی ایران و دیگر ورزشکار اعزامی به بازی های اسیایی جاکارتا  به شرایط خوب تیم ملی جودو بانوان شاره کرد و گفت: شرایطی خوبی داریم ،حدود هفت ماه است که در اردو هستیم. اخیرا در کمپ تمرینی ژاپن شرکن کردیم که باعث پیشرفتمان شد، اردوهایمان را تا بازی های جاکارتا ادامه می دهیم. فکر می کنم تا  پنجاه روز آینده که اعزام می شویم به صد در  صد آمادگی‌مان برسیم تا بتوانیم خوشرنگ ترین مدال را کسب کنیم. از جان و دل مایه می گذاریم تا بتوانیم آنچه را که لیاقتش را داریم بدست بیاوریم و دل مردم را شاد کنیم. 

تیم ملی جودوی بانوان بعد از ظهر امروز (شنبه) ساعت ۱۶ تا ۱۷ در سالن بدنسازی ورزشگاه افراسیابی تمرین‌های قدرتی و سرعتی خود را دنبال می‌کند تا در پایان اردوها سه نفر از آنها، دوم اردیبهشت ماه عازم اندونزی محل برگزاری بازی‌های آسیایی شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جودو ، بانوان ، تیم ملی ، آسیا
نظرات شما
پیشخوان