تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

نبی: استرالیا با مربی جدید به جام ملت‌ها می‌آید

تیم ملی استرالیا بعد از اینکه نتوانست در رقابت های جام جهانی نتایج خوبی بگیرد حالا برای موفقیت در جام ملت های آسیا می خواهد دست به تغییراتی بزند.
نبی: استرالیا با مربی جدید به جام ملت‌ها می‌آید

رویداد۲۴ تیم ملی استرالیا با مربیگری برت فن مارویک در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با تیم های فرانسه ، دانمارک و پرو همگروه بود و در نهایت از سه بازی تنها یک امتیاز گرفت و در رده چهارم گروهش قرار گرفت. این در حالی است که استرالیا با مجموعه ای از بازیکنانی که در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند و مربی که با تیم هلند به فینال جام جهانی 2010 رسیده بود در این رقابت ها حضور یافت اما این تیم ضعیف ترین نتایج را در میان تیم های آسیایی گرفت.


پوریا نبی مربی فوتبال ایرانی شاغل در استرالیا در رابطه با اینکه آیا استرالیا برای موفقیت در جام ملت های آسیا آماده می شود گفت:« الان خیلی زود است درباره آماده سازی تیم ملی استرالیا برای جام ملت ها صحبت کنیم. تیم تازه از جام جهانی برگشته است و هنوز برنامه هایشان برای جام ملت ها اعلام نشده است.»


او درباره آینده برت فن مارویک در استرالیا گفت:« از اکتبر سال گذشته که فن مارویک را به عنوان سرمربی تیم ملی استرالیا انتخاب کردند به او گفتند که فقط شش ماه میهمان استرالیا است و گراهام آرنولد مربی تیم اف سی سیدنی جایگزین او خواهد شد. آرنولد یکی از مربیان پرافتخار در داخل استرالیا است اما ایرادی که به او گرفته می شود این است که تجربه و افتخار بین المللی ندارد. برخی از منتقدان معتقد هستند که انتخاب او برای استرالیا بازگشت به عقب خواهد بود و او گزینه خوبی برای مربیگری تیم ملی این کشور نیست.»


پوریا نبی در این رابطه اضافه کرد:« به نظرمن هم آرنولد خیلی گزینه خوبی نبود چرا که وقتی مربیان تیم ملی انتخاب می شوند همواره در معرض مقایسه با مربیان قبلی هستند. گراهام آرنولد با تیم های باشگاهی هم حتی هیچ افتخار بزرگی در سطح آسیا به دست نیاورده است. اینکه او در عرصه بین المللی نام شناخته شده ای نیست می تواند یک عامل منفی برای سرمربی تیم ملی استرالیا باشد.»


او همچنین اضافه کرد:« اما آنگه پوستکوگلو سرمربی اسبق استرالیا که در دورمقدماتی جام جهانی روی نیمکت بود یک مربی خلاق و طراح بود. او جسارت و شجاعتی که لازمه مربیگری در تیم ملی را داشت و به دنبال بردن با فلسفه ای خاص و ایده ای جدید بود. ببینید در آسیا می توان گفت که ژاپن تاحدودی تکلیفش با خودش مشخص است و استرالیا نیز در مقایسه با ژاپن برای موفقیت در جام ملت های آسیا کار سختی خواهد داشت.»


این مربی ایرانی شاغال در استرالیا افزود:« امروز من وقتی نقدها و مباحث درباره تیم ملی را در گروه ها و صفحات اینترنتی درباره تیم ملی ایران می خوانم احساس می کنم بحث ها سیاستمدارانه است نه فوتبالی و به نوعی گاهی منطق نادیده گرفته می شود. ما اگر منطقی باشیم می دانیم که ژاپن تکلیفش را روشن کرده و به جایی رسیده که حتی با مربی ژاپنی هم در جام جهانی عملکرد خوبی دارد. این تیم از بلژیک وقتی دو برصفر جلو بود می توانست با یک فوتبال دفاعی نتیجه را حفظ کند اما آن ها به فوتبالشان ایمان دارند و از آن لذت می برند. به همین خاطر است که بعد از خوردن گل جلو می آیند تا گل بزنند. ژاپنی ها از سال 1990 برنامه ریزی را شروع کرده و الان 27-28 سال است که این پروژه ادامه دارد. فوتبال ژاپن مثل تجارتی که بعد از سال ها کار زیرساختی به سوددهی رسیده است.»


او گفت:« از نظر شخص من اینکه سرمربی تیم ملی یک مربی داخلی باشد اصلا بد نیست به شرطی که فوندانسیون درست باشد چرا که در این صورت به لحاظ ارتباط عاطفی و روانی می تواند به بازیکنان نزدیک باشد. اما واقعیت این است که تیم هایی مثل ایران معمولا دوست دارند که وزن نیمکتشان در جام جهانی سنگین باشد. تیم استرالیا هم در این جام جهانی چنین وضعیتی داشت و با حضور فن مارویک نیمکتش وزن پیدا کرده بود.»


نبی در ادامه با اشاره به وضعیت دنیل ارزانی بازیکن ایرانی الاصل تیم ملی استرالیا که در نوزده سالگی توانست در جام جهانی به میدان برود گفت:« من فکر می کنم بحث دانیال از دوسال پیش که با ملبورن سیتی قرارداد بست آغاز شده است و اتفاقی که برای آرون موی بازیکن تیم برای او هم خواهد افتاد. ملبورن سیتی یکی از تیم هایی است که توسط همان مجموعه منچسترسیتی اداره می شود و هفته گذشته نیز پپ گواردیولا به همین دلیل به استرالیا آمده بود. به نظر می رسد مثل آرون موی ، منچستر سیتی با دانیال ارزانی قرارداد بسته و سپس با برند این باشگاه او را به باشگاهی درجه دو در اروپا منتقل کند. درخشش دانیال ارزانی در آن تیم می تواند متضمن حضور او در لیگ و تیمی درجه یک باشد.»


این مربی ایرانی در پایان باردیگر درباره جام ملت های آسیا گفت:«  به نظر من تیم های ژاپن، استرالیا، ایران و کره جنوبی در جام ملت های آسیا شانس قهرمانی دارند و می توان حدس زد که جام ملت های جذابی پیش رو داشته باشیم.»

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان