تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاثیر شدید جرج کلونی بر نتانیاهو!

سرقت 6 ساعته برای دستیابی به اسناد هسته‌ای ایران/ 50 هزار صفحه در یک گاوصندوق!

روزنامه نیویورک تامیز در گزارشی نوشته است مقام‎های اسراییلی مدعی شدند در عملیاتی 6 ساعت و نیمه موفق شده‌اند اسناد هسته‌ای ایران را سرقت کنند. این در حالی است که وزارت خارجه ایران چنین موضوعی را از اساس دروغ خوانده‌اند.
رویداد۲۴ مقام‌های اسرائیل گفته‌اند در عملیاتی که 6 ساعت به طول انجامیده، اطلاعات حساسی را از یک انبار بایگانی به دست آورده‌اند. نیویورک تایمز در گزارشی این عملیات را از قول مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با جزییات بیشتری شرح داده  و نوشته است: ماموران موساد وارد یک انبار در منطقه‌ای تجاری و عادی در تهران شدند که دقیق می‌دانستند چه ساعتی باید آژیرهای خطر را از کار انداخته و از طریق شکستن دو در وارد آن شوند.

به گزارش رویداد۲۴ این روزنامه به نقل از مقام‌های اسراییل می‌نویسد،  این عملیات 6 ساعت و 29 دقیقه به طول انجامیده است، آنها گاوصندوق‌ها را شکستند و با نیم تن مدارک محرمانه شهر را ترک کردند.

انبار تجاری محل نگهداری اسناد هسته‌ای ایران!

روزنامه نیوریورک تایمز روایت خود از سخنان مقام‌های اسرائیلی را اینگونه شرح داده است:

شیفت صبح نگهبانان ساختمان نزدیک به ساعت 7 صبح سرکار می‌رسیدند. یک سال زیر نظر گرفتن انبار توسط جاسوسان اسرائیلی افشا شده بود و ماموران دستور برگشت قبل از ساعت 5 صبح را داشتند و این زمان برای فرار کافی بود. به محض اینکه متولیان ایرانی انبار رسیدند مشخص شد که یک نفر آرشیو محرمانه هسته‌ای کشور را دزدیده است. اسنادی که از سال‌ها کار بر روی سلاح هسته‌ای و طراحی کلاهک و برنامه تولید جمع‌آوری شده بود.

50 هزار صفحه در یک صندوق!

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده ماموران، آنها می‌دانستند، باید 32 گاوصندوق ایرانی را بشکنند. اما آنها بسیاری را دست نخورده گذاشتند و به سراغ یکی از صندوق‌ها رفتند و در نهایت با حدود 50 هزار صفحه و 163 سی دی و ویدئو و طرح به سمت مرز فرار کردند.

انبار نگهبان حرفه‌ای نداشت

به گفته مقامات اسرائیلی، ایرانی‌ها هزاران صفحه سند را که در سراسر کشور درباره چگونگی ساخت سلاح هسته‌ای، چگونگی سوار کردن سلاح بر روی موشک و چگونگی انفجار بود جمع‌آوری و در یک انبار در منطقه تجاری بدون سابقه در رابطه با برنامه هسته‌ای انبار کرده بودند. برای این انبار از نگهبانان 24 ساعته یا هرچیزی که همسایگان یا جاسوسان را حساس کنند استفاده نمی‌کردند. یکی از مقامات اطلاعاتی اسرائیل شباهتی جدی میان این عملیات و عملیات فیلم یازده مرد اوشن قائل بود.

در بیشتر عملیات‌های موساد، جاسوسان با هدف نفوذ بر یک تاسیسات و عکس‌برداری یا کپی از اسناد بدون سرقت ورود می‌کردند. اما در این مورد، یوسی کوهن رییس موساد دستور داده بود اسناد دزدیده شودند. به این ترتیب زمان عملیات برای جاسوسانی که اگر نه همه‌شان ولی بیشترشان ایرانی بودند کوتاه می‌شد.

همه گاوصندوق‌ها شکسته شد یا فقط یک گاوصندوق؟

به گفته یکی از مقامات، هیچ تعقیب و گریزی در کار نبوده است. معلوم نیست این اسناد زمینی یا از طریق دریا به اسرائیل رسیده اما احتمالا فرار به سمت دریا که تنها چند ساعت با تهران فاصله دارد راه کم خطرتری به نظر می‌رسیده است.

کمتر از دوازده مامور در این عملیات حضور داشتند. اسرائیلی‌ها از ترس اینکه برخی از اینها دستگیر شوند، اسناد را از طرق مختلف خارج کردند. ساعت 7 همان طور که موساد انتظار داشت نگهبان‌ها رسیدند و متوجه شدند که درها و گاوصندوق‌ها شکسته است.

مقام‌های اسرائیل در حالی از شکستن همه درها و گاوصندوق‌ها خبر داده‌اند که در همان نشست با خبرنگاران گفته بودند گاوصندوق هدف را می‌شناخته‌اند و فقط به سراغ آن همان گاو صندوق رفته‌اند.

اواخر آپریل نتانیاهو نتایج این سرقت را بعد از مشورت محرمانه با ترامپ در کاخ سفید افشا کرد. او مدعی شد که این دلیل دیگری برای خروج ترامپ از توافق هسته‌ای است چرا که اسناد ثابت می‌کند ایران آنها را فریب داده و قصد ساختن بمب اتم را دارد. چند روز بعد ترامپ تهدید خود را عملیاتی کرد و از توافق هسته‌ای خارج شد.

راهی برای تایید اسناد نیست

به گزارش رویداد۲۴ این رسانه نوشته هفته گذشته سه خبرنگار که خبرنگار نیویورک تایمز نیز در میان آنها بوده، به دعوت اسرائیل در نشست خبری شرکت کردند و اسناد مورد اشاره نتانیاهو را ملاحظه کردند.

نیویورک تایمز با وجود حضور خبرنگارش در نشست محرمانه دولت اسرائیل تصریح کرده: راهی برای تایید اسناد اسرائیل وجود ندارد. این اسناد دست کم به 15 سال پیش یعنی زمانی که برخی اقدامات هسته‌ای ایران تعمیق یافته و مخفی شده بودند برمی‌گردد. اسرائیلی‌ها اسناد را به طور انتخابی به خبرنگاران نشان داده‌اند و این بدان معناست که برخی اسناد دیگر ممکن است مخفی شده باشند. آنها مدعی بودند که این اسناد را برای جلوگیری از درز اطلاعات نمایش نداده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: ایرانی‌ها همه این اسناد را جعلی خواندند و آن را راهی برای توجیه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای توسط اسرائیلی‌ها می‌دانند.

این روزنامه نوشته است: اسنادی که تایید آن ممکن نیست، نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای توسط ایران متعلق به دوره بعد از پروژه عماد بوده است. آنها گفته‌اند ایران کمک خارجی داشته و احتمالا این کمک‌ها از سوی پاکستان بوده است. ضمن اینکه اسناد جزییاتی از ارتباط سلاح هسته‌ای و ساخت کلاهک برای موشک شهاب سه را نشان می‌دهد.

نیویورک تایمز نوشته است: اسرائیل که برنامه هسته‌ای مخفیانه خودش را دارد، بارها مدعی شده ایران بعد از 2003 برنامه هسته‌ای‌اش را ادامه داده است و به کارشناسان ایرانی نیز سوءقصد کرده‌اند. دو تن از افرادی که بعدها توسط ماموران اسرائیلی مورد سو قصد قرار گرفتند در میان این مقامات بودند.

مسعود علی‌محمدی، یکی از دانشمندان هسته‌ای هشدار داده بود که کار بر روی نوترون‌هایی که واکنش‌های زنجیره‌ای برای انفجار هسته‌ای دارند باید مخفی بماند.

او در یادداشتی گفته بود: تحقیقات بر روی نوترون‌ها نباید علنی شود و باید محرمانه باقی بماند زیرا فعالیت‌های نوترون حساسند و نباید آن را برای کسی توضیح دهیم.

«علی‌رضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره ادعاهای جدید گفته است: «ایران همیشه به وضوح اعلام کرده که ساخت سلاح‌های کشتار جمعی بر خلاف اصول ماست و این ادعا که ایران هر اطلاعات حساسی را در انبارها و بایگانی‌های رندوم در تهران نگه‌داری کند، هم بسیار خنده‌دار است. تقریبا به نظر می‌رسد آنها سعی دارند ببینند با کدام ادعای عجیب و غریب می‌توانند مخاطب غربی را متقاعد کنند.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت

می دانید چرا هیچگاه به وحدت نمی رسیم زیرا خیلی از افراد به دنبال واقعیت و حقایق نیستند و حتی در مقابل فهمیدن حقیقت مقاومت می کنند و با خود فریبی زندگی می کنند.

حتی رسانه ها نیز با اخباری که منتشر می کنند بیشتر به دنبال جلب توجه هستند و اکثر این رسانه ها یا در حاشیه قرار گرفته اند و یا در حال بی اهمیت شدن هستند. زیرا رسانه ها نیز یا می خواهند اخبار جذاب منتشر کنند تا مورد توجه قرار گیرند و یا در انتشار اخبار به گونه ای عمل می کنند تا به مذاق صاحبان قدرت خوش امده و به انها نزدیک شوند.

بیشتر رسانه های ما یا وابسته به قدرتند و یا ترسو هستند و انچیزی را که باید انتشار دهند منتشر نمی کنند.

مسلما” در چنین فضایی حقایق یا پوشانده شده و یا تحریف می شوند و رفته رفته دروغها در لباس حقیقت ظاهر شده و خود را در باورها قرار می دهند و باعث می شود که جامعه ان طوری که صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه می خواهند مهندسی و هدایت شود و عملا" ملتها به بردگی گرفته شوند. .

یکی از بزرگترین دروغهایی که به بشریت گفته شده است وجود سلاحی غیرواقعی و خیالی به نام بمب اتمی می باشد که دلایل زیادی وجود دارد که چنین سلاحی مطلقا” وجود ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملتها ان را عنوان می کنند.

بنده کتاب کوتاهی در باره دروغ بودن سلاح هسته ای نوشته ام و نام ان را گذاشته ام ” ترس نتیجه عدم آگاهیست “.

اگر واقعا” به دنبال حقیقت هستید بدون هیچ پیش داوری و تعصب این کتاب را در سایتتان منتشر نمایید.

تا زمانی که این دروغ و دروغهای مشابه در باورهاست امکان هیچ تحول اساسی در جامعه وجود ندارد و اوضاع روز به روز بدتر می شود که اوضاع آشفته اقتصادی و فرهنگی کشورمان گویای این واقعیت می باشد.
انرژی هسته ای به صورت یک داستان پایان ناپذیر درامده و تمام وقت و انرژی صرف چنین موضوع دروغینی شده و در پناه این دروغ عده ای به دزدی و چپاول در مملکت مشغولند.

شما هرچقدر از دزدیها و فسادهای مالی و اقتصادی بنویسید فایده ای ندارد و همچنان دزدیها و فساد ادامه دارد و خواهد داشت.

فارغ التحصیلان هسته ای در هر سطحی مورد بی توجهی قرار گرفته اند زیرا در عمل هیچ کارایی ندارند و عمر این افراد در کلاسهای بیهوده درسی هدر رفته است .و گاه در مقابل مجلس و یا نهادهای دیگر جمع می شوند و با التماس و خواری از مسئولان می خواهند که به انها شغلی داده شود.
بعضی از انها به شغلهایی مثل مسافرکشی و یا کارهای خدماتی روی اورده اند.

چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس در صحن مجلس عنوان کردند که چرا تعدادی از دانشمندان و فارغ التحصیلان هسته ای را به کشور عراق برده اند تا در ترمیم و بازسازی یکی از مکانهای مذهبی کمک دهند.

ترمیم دیوارها کار کارگر است و بردن فارغ التحصیلان و دانشمندان هسته ای برای ترمیم این مکان نشان دهنده این است که انها هیچ ارزشی ندارند و تا زمانی به انها بها داده می شود که بتوانند از انها استفاده ابزاری کنند و با موضوع دروغینی به نام بمب اتمی مردم را بترسانند.
به نظر بنده اگر شما اصحاب رسانه بتوانید درراستای افشای این دروغ حرکت نمایید بهتر نتیجه می گیرید.و برای افشای ان باید به صورت خاص دروغ بودن این موضوع مورد توجه قرار گیرد و با همکاری رسانه های دیگر و همینطور دانشگاهها تبلیغات وسیعی داشته باشید وتمام وجهه همت خود را بر روی این موضوع بگذارید.و الا با تمرکز بر روی فسادهای مالی و دیگر فسادها بعد از مدتی تکراری و خسته کننده می شوند.و رسانه ها نیز ارزش و جایگاه خود را از دست خواهند داد.

این فرصت را بدهید تا این موضوع از هر بعدی که بررسی شود مورد راستی آزمایی قرار گیرد..

لینک دانلود کتاب در

سایتهای کتاب سبز ، تک بوک ، کتابها و ……

yon.ir/ncQDV

yon.ir/hC3eg

yon.ir/aTiUg

لازم به ذکر است این کتاب به عنوان مقاله علاوه بر سایتهای داخلی در سایتهای خارجی اسپوتنیک روسیه، اسلام تایمز لبنان و دری نیوز افغانستان نیز منتشر گردیده است

ممنون می شوم پاسخ دهید.

در پناه خدای بزرگ باشید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان