تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
در نامه ای خطاب به معاون سرافراز صورت گرفت

افشاگری 30 بازیگر زن درباره فساد اخلاقی در رسانه ملی

سی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با انتشار نامه‌ای از شرایط پیچیده و غیراخلاقی که بر سینمای ایران حاکم است، سخن به میان آورده‌اند و در اقدامی جسورانه و بی‌سابقه در سینما و تلویزیون ایران، از مطالبات غیراخلاقی از آنها برای استمرار فعالیت‌شان در این حوزه پرده برداشته‌اند.
رویداد24- سی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با انتشار نامه‌ای از شرایط پیچیده و غیراخلاقی که بر سینمای ایران حاکم است، سخن به میان آورده‌اند و در اقدامی جسورانه و بی‌سابقه در سینما و تلویزیون ایران، از مطالبات غیراخلاقی از آنها برای استمرار فعالیت‌شان در این حوزه پرده برداشته‌اند.

سینمای ایران و به خصوص عرصه بازیگری در سال‌های گذشته آنچنان حواشی داشته که بازیگران و به خصوص بازیگران زن سینمای ایران ترجیح می‌دهند هیچ‌گاه به حواشی‌اش نپردازند و در واقع آنچه در این حوزه می‌گذرد، مکتوم و مسکوت باقی می‌ماند تا آن‌گونه که گروهی از متولیان سینما تاکید دارند، این بخش فرهنگی بیش از پیش زیر ضرب قرار نگیرد.

در چنین فضایی، فقیهه سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گویی با بانی فیلم از دلایل کم‌کاری‌اش سخن به میان آورده و از حواشی این حرفه گفته است. سلطانی در عین حال خبر نامه سی بازیگر زن ایرانی به اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی را رسانه‌ای کرده است؛ نامه‌ای که بخشی از آنچه در پشت صحنه برخی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی می‌گذرد را به تصویر می‌کشد.

اگرچه متن نامه منتشر شده اما ظاهراً هنوز بنا نیست اسامی بازیگرانی که این نامه را به نگارش درآورده‌اند مشخص شود و به همین دلیل از میان سی بازیگر زن سینما که ظاهراً همه آنها متاهل هستند و تاهل نقش موثر و شرم آوری در کاهش پیشنهادها به آن داشته، تنها نام فقیهه سلطانی به عنوان ناشر این نامه علنی شده است.

سلطانی گفته است: «طی چند تماس با دفتر معاون سیما مطلع شدم نامه ما به دست ایشان رسیده است و قرار است راجع به آن جلسه‌ای داشته باشیم. من و تمام بازیگرانی که در نگارش این نامه و درخواست نقشی داشتیم، بسیار امیدوار هستیم تا با نظر مساعد آقای پورمحمدی به اوضاع و احوال کم کاری ما بازیگران رسیدگی شود.»

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر این موضوع که امضاکنندگان این نامه سرگشاده همگی از بازیگران با سابقه و پرکار تلویزیون و سینما هستند، خبر داده که بسیاری از این بازیگران زن از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پیشنهاد کار داشته‌اند اما علاقمندند در کشورشان و برای تلویزیون و سینمای ایران کار کنند.

در متن نامه این سی بازیگر سینمای کشورمان چنین آمده است:

«بنام خداوند راستین
با عرض ادب و احترام
خدمت معاونت محترم سازمان صداوسیما جناب آقای دکتر پورمحمدی

هنرمند یعنی "جراح روح" و هنر محلی است برای درمان افکار وجهت دادن و اعتلای فرهنگ یک ملت... همان طور که لازم است یک اتاق جراحی استریل و دور از انواع الودگی‌ها و ناپاکی‌ها باشد و تیغ جراحی باید به دست متخصصین سپرده شود عرصه هنر نیز نیاز به یک بستر پاکیزه و متخصصین دلسوز و آگاه دارد...باشد که نتیجه درست درتخقق این مهم حاصل شود!

ما جمعی از بانوان هنرمند(بازیگر) که سالیان سال دراین عرصه فعالیت، تلاش و تحصیل تجربه نموده‌ایم و به لطف پروردگار و به قول صاحبان فن و عالمان هنر- متخصص این حرفه قمداد می‌شویم- مدتی است دچار رکود شغلی و در نتیجه رکود اقتصادی گردیده‌ایم... و هرچه صبر و سپس تلاش کردیم تا علت این واقعه تلخ را دریابیم کمتر یافتیم!

متاسفانه اخیرا به دلیل ورود سرمایه گذاران خصوصی و اعمال سلیقه غیر اصولی این عده ناآگاه و غیر حرفه‌ای و درنتیجه باز شدن درهای این حرفه مقدس و به روی هر کس و عدم وجود قانون مدون و اصول درست برای انتخاب بازیگران شایسته و متخصص در اکثر آثار سینمایی و تلویزیونی با محول شدن نقش‌ها به جمعی از مهمانان ناخوانده شهرت پرست که نه صلاحیت اخلاقی و نه تخصص حرفه‌ای در زمینه این مهم دارند و اکثر از پس ایفای نقش‌های محوله حتی به صورت کاملا ابتدایی هم بر نمی‌آیند این افراد با نامیدن خود بنام مقدس هنرمند و بازیگر با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و شان اسلامی در صفحات اجتماعی خود چهره‌ای دور از شان را در اذهان عمومی نسبت به بانوان هنرمند ایرانی ایجاد کرده‌اند!

امیدواریم شما برادر عزیز علت حضور این افراد را در لباس مقدس بازیگر که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود را بدانید... امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می‌شود، مطلع باشید...!!

چگونه است که عده‌ای از بانوان بازیگر بی‌حاشیه موجه و اخلاق‌گرا با دستمزدهای انسانی و معقول تنها به دلیل باج ندادن به این عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحی و حفظ حدود و شان حرفه‌ای خود به بهانه‌های مختلف از طرف ایشان از کار باز می‌مانند!! چگونه است که اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی – ناخواسته از میدان به در می‌شوند!!!

ما جمعی از هنرمندان متخصص و موجه این حرفه خواستار رسیدگی به شرایط نامطلوب، کم کاری و حتی گاهی بیکاری و در نتیجه جلوگیری از سرخوردگی خود در زمینه فعالیت در حرفه‌ای که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم از شما تقاضای رسیدگی و توجه داریم! ما عاشق خدمت کردن در وطن خود در جهت ارتقای سطح فرهنگ مردم عزیزمان و عاشق ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی خویش هستیم و می‌خواهیم که باشیم... که بمانیم و خدمت کنیم.

آیا یاری دهنده‌ای هست که ما را یاری کند؟
با احترام...»
منبع: تابناک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
3
فساد تا کجاها نفوذ و عمق پیدا کرده است! من خودم در شغل خودم که ناگزیرم اسم نبرم شاهد این فساد هستم! حالا بیاید منابع ملت را خرج طرح های الله بختکی بدون مطالعه و برنامه مث گشت نامحسوس کنید!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
2
1
خوب که چی همه مامیدونیم که فساد هست.شماها دلوجیگردارید اسم اوناروبگیدن اینکه فقط میگیدفسادتوسینماهست.جمع کنید.این اراجیف رو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
1
این عده که معلومه کی هستن همونا که عکسهای انچنانی در صحفه اینستاگرام خودشون میزارن و هر روز کار دارن ولی این فساد تو همه جای جامعه مون رخنه کرده این همون انقلاب و اسلامی هست که همش ازش دم میزنن تلویزیون مدام مردم و نشون میده رفتن راهیان نور و خیلی خوبن در حالی که زیر نقابی که نشون میدن چاه فاضلابی که بو گندش ادمو خفه میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
1
3
بهتره انگشت توی چشم دیگران نکنیم،هرکسی اول باید از خودش ونزديکانش شروع کنه!مثلااگرهرمردي خودش حياداشته باشه و مواظب ناموسش باشه اینهمه فسادنداريم وبرعکس اگه هر زنی عفت وحیاداشته باشه وبه مردا میدون نده بازم فسادمنفي میشه!!!!مشکل جامعه مابی حياوبي ایمان شدن مردم،ربطی به نظام نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
1
برای برقراری ثبات وحیات باید خوب فکرکرد درست اندیشید ومکانیزم واقعی این معضل را درد نامید نه فساد اخلاقی دردی جسم وذهن آدمها ست آنهارو کنکاش کنیم بعد قضاوت کنیم ما درد داریم نه ضعف باید درمان شویم اون فساد با ارضاع خواسته ی نفسانی حل نمیشود مگر روح وروان به آرامش برسه
رحمان محمدی اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
باسلام
مدیریت محترم سایت خبری و خبرگزاری محترم ، یقیناً به نیکی می دانید منشأ تمامی فسادها به فساد مالی بر می گردد لذا از آن مدیر محترم تقاضا دارم به عنوان یک ایرانی در دفاع از حقوق عمومی ضمن پیگیری نتیجه حقوق های نجومی ، در جراید و روزنامه ها منتشر نمائید تا آقای رئیس جمهور به ملت ستم دیده و مالباخته ایران توضیح دهند مدیران متخلف بانک مرکزی به چه حقی از مورخ 9/4/92 تا به امروز هزاران میلیارد از بیت المال مسلمین را بدون دریافت هیچ گونه سود به مفسدان بانک تجارت کرمان پرداخت نموده مدیران متخلف بانک مرکزی در جهت حمایت از مفسدان ، فساد بانک تجارت را از مبلغ 13271 میلیارد تومان ، با معدل گیری به مبلغ 70 میلیارد کاهش دادند در حالی که همین مفسدان در دوهه گذشته بیشترین تخلفات مالی کشور و بزرگترین فساد بانکی را مرتکب شده اند چرا باید مدیران متخلف بانک مرکزی بیت المال را مجدداً به نفع همین مفسدان مصادره کنند مگر دستگاه قضایی حافظ حقوق عمومی و حافظ بیت المال مسلمین نیست ؟ دستگاه قضایی با اینکه اطلاع دارد به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم در کشور بیش از 50 درصد ملت دچار فقر و گرسنگی هستند و مفسدان پول این ملت را مکرراً غارت می کنند امّا سکوت می کند آیا سکوت و عدم برخورد دستگاه قضایی با مسئولین بانک مرکزی قابل توجیه است ؟ چرا باید دستگاه قضایی در قبال غارت بیت المال مسلمین سکوت کند ؟ مگر از بیت المال ارتزاق نمی کنند تا از آن حراست نمایند ؟ ملت ایران باید بدانند مفسدان بانک تجارت کرمان با استفاده از اعمال نفوذ خود قبلاً دهها تخلف مالی بزرگ مرتکب شده و همه را در پشت پرده حل و فصل نموده و تا کنون مجازات نشدند ، لذا نباید بابی توجهی و سکوت خود اجازه دهیم اینبار نیز مثل فسادهای قبلی در پشت پرده حل و فصل نمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
بانام خدا
امان از نفوذ...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
کاش پول وجود نداشت ک همه چی رو بخری باهاش کاش چیزی بنام پول نبود ک ی زن روحشو جسمشو بفروشه ب ی مرد ک بجاش پول و وعده کار بده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان