تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

رسانه قطری: امارات مقدمات بازگشایی سفارت خود در دمشق را فراهم کرده

پایگاه خبری «عربی 21» وابسته به قطر، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که ابوظبی مقدمات بازگشایی سفارت خود در دمشق را فراهم کرده است.

رویداد۲۴-پایگاه خبری «عربی 21» وابسته به قطر، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که ابوظبی مقدمات بازگشایی سفارت خود در دمشق را فراهم کرده است. گفته می‌شود که رئیس سرویس اطلاعات امارات با مدیر دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و مسئله برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین دو کشور را بررسی کرده است.

منابع خبری از تلاش امارات عربی متحده برای بازگشایی سفارت خود در سوریه خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «عربی 21» وابسته به قطر، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که ابوظبی مقدمات بازگشایی سفارت خود در دمشق را فراهم کرده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که «محمد الشامسی» رئیس سرویس اطلاعات امارات با «علی مملوک» مدیر دفتر امنیت ملی سوریه دیدار کرده است.

منابع مذکور هدف از دیدار این مسئول اماراتی با مسئول سوری را بررسی مسئله برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین طرفین عنوان کردند.

به گفته این منابع، امارات عربی متحده در حال حاضر مشغول تعمیرات ساختمان سفارت خود در دمشق است تا مجددا آن را بازگشایی کند.

نوامبر 2012 سفارت امارات در دمشق هدف حمله قرار گرفته بود و ابوظبی دولت سوریه را مسئول حفظ امنیت سفارت و هیئت دیپلماتیک عنوان کرده بود.

سه سال پیش، در جولای 2015 منابع خبری اعلام کردند که امارات پس از هماهنگی با دولت سوریه یک هیئت به این کشور فرستاده تا از وضعیت ساختمان سفارت این کشور در دمشق دیدن کنند.

این خبرها در حالی منتشر شد که «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در آگوست 2016 هر گونه گرایش از سوی ابوظبی به دمشق را تکذیب کرده بود.

برچسب ها: قطر ، دمشق ، امارات ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان