تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

چرا نمایندگان استیضاح‌کننده ربیعی پشت تریبون نمی‌رفتند؟/ جزییات جلسه پرحاشیه مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت : اینکه نماینده‌ای اسمش در اسم موافقان استیضاح باشد و بعدا به دلالیل نامعلومی پا پس بکشد کار سخیفی کرده است و احتمال می‌رود که معاملاتی میان آنها با ربیعی یا نزدیکانش اتفاق افتاده باشد و یا با گرفتن امتیازهایی از آنان عقب نشینی را به جای استیضاح وزیر ترجیح دادند .
بی اخلاقی تبدیل به هنر شده است / معامله نمایندگان با ربیعی
رویداد۲۴  جلسه صبح امروز مجلس به استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت و مخالفان وزیر آغازگر این استیضاح بودند در پایان نیز نمایندگان با ۱۲۹ رای، با ادامه کار علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت نکردند و نهایتا کار ربیعی در وزارت کار پایان یافت اما حواشی ایجاد شده در این استیضاح با دیگر جلسات تفاوت‌های بسیاری داشت. جلسه استیضاح ربیعی با جنجال آغاز شد و با بغض وزیر ادامه یافت و با حاشیه تمام شد. پای فرزندان و خانواده نمایندگان هم به صحن علنی کشیده شد تا یکی از عجیب‌ترین استیضاح‌های تاریخ جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه رقم بخورد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رییس فراکسیون مسقلین مجلس به حاشیه‌های جلسه امروز اشاره می‌کند و می‌گوید: امروز شرایط خوبی در مجلس نبود و متاسفانه بداخلاقی به اعضای حاکمیت هم سرایت کرده است؛ به طوریکه اتهام زدن بدون سند به دیگران این روزها تبدیل به هنر شده است. زمانیکه آقای پورابراهیمی در مورد دختر آقای پزشکیان در شرکت پتروشیمی جم سوال پرسید، آقای پزشکیان به آن پاسخ داد  و همین مسئله باعث ایجاد تنش در مجلس شد.

او افزود: انگار قرار است از این به بعد هیچ کس با هیچ کس در ارتباط نباشد و و هرنوع همکاری باید زیر نظر آقایان باشد تا از انگشت اتهام دور بماند اما نکته مهم این است که مردم تحمل شنیدن اختلاس، روابط ناسالم و رانت را ندارند و این بگم‌بگم‌هایی که از بد‌اخلاقی‌های 8 سال گذشته نشات می‌گیرد مشکلات را بزرگتر می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر کسی اسنادی علیه دیگری دارد، باید آن را در اختیار قوه قضاییه دهد نه آنکه از تریبون مجلس بدون استناد به هیچ اسنادی به دیگران تهمت‌زنی کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا ابتدای جلسه نظر مجلس عوض شد و بخشی از جلسه غیرعلنی برگزار شد، گفت:  مجلس غیرعلنی اعلام شد چرا که رییس مجلس پیش‌بینی می‌کردند موضوعاتی حساس بیان شود که ممکن است تبعات زیادی داشته باشد. اتفاقا خوب شد این اتفاق افتاد وگرنه مشخص نبود جو مجلس قابل کنترل بود یا خیر. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به اینکه چرا ابتدای جلسه برخی نمایندگان حاضر نبودند پشت تریبون قرار بگیرند، گفت: چنین افرادی وقار مجلس را از بین می‌برند و اینکه  نماینده‌ای اسمش در اسم موافقان استیضاح باشد و بعدا به دلالیل نامعلومی پا پس بکشد کار سخیفی است و احتمال می‌رود معاملاتی میان آنها با ربیعی یا نزدیکانش اتفاق افتاده باشد یا با گرفتن امتیازهایی از آنان، عقب‌نشینی را ترجیح داده باشند.

نماینده مردم رشت در پاسخ به اینکه چقدر احتمال پرداخت رشوه در ماجرای استیضاح وجود دارد، گفت: هرکسی که عنوان کرده نماینده‌ای رشوه دریافت کرده، باید ادعای خود را ثابت کند، در غیر این‌صورت نمایندگان علیه این ادعا شکایت می‌کنند.

ایمن آبادی از وجود لابی در این مسئله خبر داد و گفت: لابی به معنای مذاکره و صحبت کردن است اما میان لابی سالم و ناسالم تفاوت‌های زیادی وجود دارد و امیدواریم کسانی که استیضاح خود را پس گرفتتند، جزو لابی‌های ناسالم نبوده باشند وگرنه خود را در خطر بزرگی قرار داده‌‎اند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان