تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

بانک‌های آلمانی به دنبال دور زدن تحریم های آمریکا هستند

کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران، اعلام کرد بانک‌های آلمانی به دنبال یافتن راهی برای ادامه حضور در ایران و دور زدن فشار‌های واشنگتن هستند.
رویداد۲۴  'گانتر اوتینگر' گفت: بانک‌های آلمانی که فعالیت زیادی در آمریکا ندارند، بر ادامه حضور خود در ایران تاکید دارند. از آن جمله می‌توان به بانک 'فولکس بانک' اشاره کرد که فعالیت چندانی در بازار‌های مالی آمریکا ندارد و زیانی بابت مبادلات با بانک‌های ایرانی متوجه آن نخواهد شد.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین از تلاش کمیسیون اروپا برای ترغیب «بانک سرمایه گذاری اروپا» (EIB) به گسترش فعالیت‌های خود در ایران خبر داد.
اظهارات این مقام اروپایی در حالیست که روز گذشته (سه شنبه) نیز ناتالی توچی مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود آن دسته از شرکت‌های اروپایی که به دلیل تحریم‌های آمریکای مبادلات تجاری خود با ایران را متوقف کنند با مجازات و تحریم‌های اتحادیه اروپا رو به رو خواهند شد.

گرچه برخی از بانک‌های بزرگ آلمانی با تهدید تحریم‌های آمریکا برای ادامه همکاری با ایران مواجهند، اما بانک‌های کوچک این کشور می‌توانند از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.
گرچه برخی از شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی اعلام کرده اند که از بازار ایران خارج می‌شوند، اما تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی قصد دارند با وجود تهدید مجازات‌های آمریکا همچنان به تعامل و همکاری با ایران ادامه دهند.

'پاتریشیا ملفی' مدیر مرکز بین المللی صلاحیت (KCI) که ساختمان مرکزی آن در آلمان است، در این باره می‌گوید: 'با وجود خروج آمریکا از توافق با ایران، ما همچنان به ارائه خدمات خود به مشتری هایمان ادامه می‌دهیم. ما همواره در سال‌های گذشته از شرکت‌های فعال در بازار‌های ایران و سودان حمایت و از آن‌ها حمایت مالی کرده ایم. '

همزمان با امضای توافق هسته‌ای میان ایران و غرب در سال ۲۰۱۵، میزان صادرات آلمان به ایران ۲۲ درصد رشد یافت و ارزش آن هم اکنون به دومیلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو (معادل سه میلیارد دلار) می‌رسد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، برجام
نظرات شما
پیشخوان